צבי סופר | יום ט' אלול ה׳תשפ״ד 12.09.2024

הלוויית בנו המאומץ של הרב אסמן, מתתיהו סמבורסקי ז"ל

מבית הכנסת ברודסקי בקייב יצאה הלוויית מתתיהו סמבורסקי ז"ל, שנפל בקרב כחייל בצבא אוקראינה, במלחמה נגד רוסיה וגופתו אותרה לפני כשבוע | מתתיהו היה בנו המאומץ של הרב משה אסמן, שליח חב"ד, רב בית הכנסת וקהילת ברודסקי בקייב | שלוחים מרחבי אוקראינה הגיעו להשתתף בהלוויה
הלוויית בנו המאומץ של הרב אסמן, מתתיהו סמבורסקי ז
השליח באודסה ורבה הראשי של אודסה ודרום אוקראינה, הרב אברהם וולף, הגיע הבוקר לקייב, להלוויות בנו המאומץ של הרב משה אסמן שתתקיים בבית הכנסת ברוצקי

מבית הכנסת ברודסקי בקייב יצאה הלוויית מתתיהו סמבורסקי ז"ל, שנפל בקרב כחייל בצבא אוקראינה, במלחמה נגד רוסיה. מתתיהו היה בנו המאומץ של הרב משה אסמן, שליח חב"ד, רב בית הכנסת וקהילת ברודסקי בקייב.

שלוחים מרחבי אוקראינה הגיעו להשתתף בהלוויה.

בשנת תשס"ב אימצו הרב אסמן ואשתו ילד יתום בן 10 וחצי – אנטון סמבורסקי. השניים קראו לו מתתיהו, על שם מתתיהו כהן גדול החשמונאי, מוביל המרד ביוונים.

הרב אסמן כתב: "מתתיהו התגורר עם משפחתנו כ-10 שנים, וכשהתבגר החליט לעבור לגור לבד. הוא התחתן ונולדה לו בת. אבל שבוע לאחר לידת הבת, הוא גויס לצבא. לאחר קורס מהיר, החייל הצעיר נשלח מיד לחזית".

הרב סיפר כי הפעם האחרונה שהיה בקשר עם מתתיהו הייתה ב-17 ביולי למניינם. ב-24 ביולי הוא נהרג במהלך הקרבות, אשתו קיבלה אישור רשמי על כך מצבא אוקראינה.

מתתיהו ז"ל נעדר יותר מחודש, ולפני כשבוע גופתו נמצאה בשדה הקרב. כאמור הלוויתו מתקיימת ותצא מבית הכנסת של הקהילה, בהשתתפות אנשי קהילה ומקורבים וכן שלוחים רבים מרחבי אוקראינה, שבאים להשתתף בהלוויה לאחר המקרה המצער והטרגי.

ברוך דיין האמת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.