מערכת COL | יום ב' אלול ה׳תשפ״ד 05.09.2024

תופעת דחייה כאובה בישיבות; האבא והעסקן מדברים בכאב

הרב גלויברמן בשיוחה נוקבת על הבעיה וגם על הפתרון לדעתו שאמור לתת מענה לסוגיה הכואבת | אבא מספר על בנו הבכור שנזרק מעולם הישיבות בגלל שלא מצא חן בעיני המשפיע: "אני איבדתי את ילדי בגלל התופעה הזאת"
תופעת דחייה כאובה בישיבות; האבא והעסקן מדברים בכאב
עולם הישיבות

לפני כשבוע פרסמנו כאן באתר COL טור נוקב של העסקן החסידי הרב יעקב גלויברמן על תופעת דחיית הבחורים בעולם הישיבות, כשבתחילת שנה ישנם עשרות בחורים טובים מבתים טובים ללא מסגרת.

הערב שוחח הרב גלויברמן שיחה נוקבת בתכנית 'ליל שישי' של COL על הבעיה וגם על הפתרון לדעתו שאמור לתת מענה לסוגיה הכואבת הזאת.

עמו בשיחה היה גם ר' מוטי (שם בדוי), שסיפר על בנו הבכור שנזרק מעולם הישיבות בגלל שלא מצא חן בעיני המשפיע וכעת הוא מנהל לצערנו אורח חיים בלתי הולם כלל.

"לא יכול להיות שבחור טוב שמאתגר קצת את הצוות מוצא את עצמו נרדף בנקמות על ידי הצוות עצמו", אומר האבא מוטי ומוסיף: "אני איבדתי את ילדי בגלל התופעה הזאת".


האזינו לשיחות המלאות >>


"לא פעם פונים אליי הורים ומתחננים, מספרים דברים", אומר הרב גלויברמן. "כל המאמצים שנעשו פשוט לא עובד, אני לא יודע למה. צריך להקים צוות היגוי רציני שיבדוק מה קורה פה.

"הרי לא יתכן שבחור מסיים שלוש שנים ישיבה קטנה ואחרי זה אין לו לאן להמשיך לישיבה גדולה. אני מכיר מקרים באופן אישי. נערים טובים שמוצאים את עצמם ללא מסגרות חינוכיות".

הרב גלויברמן הדגיש: "אנחנו עובדים לפי הנוסח של הרבי לקבל את כולם ולאהוב את כולם ולהשפיע את כולם. ציבור חסידי ב"ד גדול והתרחב ולא יכול להיות מצב שראש ישיבה יסרב לבחור. המצב מחפיר והורים לא ישנים בלילה".

בהמשך, כאמור, הצטרף האבא לשיחה. "הבן שלי", הוא סיפר, "ואני אומר את זה ויש לי דמעות בעיניים - היה הראשון בכיתה, מוכשר ברמה שאי אפשר לתאר, הוציא מאות בשיעורים, הבין בלימוד והיה לו טעם בלימוד והיה מקובל גם בחברה.

"אבל כמו יהודים חכמים העיז לשאול שאלות והשאלות שלו הרגיזו את הצוות לפעמים. בחיידר היה חשוב לו להבין. המורה שלו אמר לו בחיידר בשלב מסוים: 'אתה כויפר ואעשה הכל כדי שלא תכנס לישיבה'. למרות זאת הוא כן נכנס לישיבה קטנה נחשבת ושרד. בישיבה גדולה יש שם אחד המשפיעים המאוד מפורסמים.

"יום ההולדת שלו היה באחת השבתות החשובות בישיבה, בסמיכות ליו"ד שבט, וביום הולדת הוא חש צורך לנסוע לבית ואמר למשגיח שהוא 'לא מתחבר' לשבת בישיבה. וכשלא היה בישיבה המשגיח אסף את הבחורים בהתוועדות והנושא שדיבר עליו היה שהתקשרה אימא של בחור ואמרה שהבן שלה לא מתחבר ולכן לא נמצא בישיבה.

"כך אמר מול כולם, והחברים שלו אמרו לו אחרי זה: 'הוא דיבר עליך'. זה היה הקש ששבר את גב הגמל ולצערי מהמקום הכי גבוה ירד למקום הכי נמוך. שמעתי מכמה רבנים גדולים שהסיפור הזה ידוע במחוזותינו מוכר וקורה כל הזמן אבל אף אחד לא מוכן להרים את הכפפה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.