זמן אלול כאן: התופעה הכאובה והזינוק המרשים בשלוחי החינוך
כמו בכל ליל שישי, גם הערב תכנית מיוחדת לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי לסוף השבוע. והערב - תוכנית מספר 100. התכנית הזו, לרגל זמן אלול, תעסוק בעיקר בחינוך.
האזינו לתכנית המלאה >>
לפני כשבוע פרסמנו טור נוקבל של העסקן החסידי הרב יעקב גלויברמן על תופעת דחיית הבחורים בעולם הישיבות, כשבתחילת שנה ישנם עשרות בחורים טובים מבתים טובים ללא מסגרת. נשוחח הערב בשיחה נוקבת עם הרב גלויברמן על הבעיה וגם על הפתרון לדעתו שאמור לתת מענה לסוגיה הכואבת הזאת.
כשאיתו בשיחה יהיה גם ר' מוטי (שם בדוי), שיספר על בנו הבכור שנזרק מעולם הישיבות בגלל שלא מצא חן בעיני המשפיע וכעת הוא מנהל לצערנו אורח חיים לא דתי כלל ועיקר. "לא יכול להיות שבחור טוב שמאתגר קצת את הצוות מוצא את עצמו נרדף בנקמות על ידי הצוות עצמו", אומר האבא מוטי בדמעות ומוסיף: "אני איבדתי את ילדי בגלל התופעה הזאת".
בהמשך נהיה כאן בשיחה אופטימית יותר, נשוחח עם הרב מנדי סופר מנהל החיידר נט של ילדי השלוחים. שיספר על שיטת וצורת הלימוד המרוחק, על החברויות שנוצרות גם במערכות לימודים טרנסאטלנטיות ועל שנת לימודים שגרתית לחלוטין עם בחינות ואסיפות הורים וחומר לימודי שמכין את הילדים לרמה גבוהה של לימוד.
חינוך כמודל של שליחות. למעלה ממאה וארבעים אברכים הגישו השנה את מועמדותם לרשת אוהלי יוסף יצחק, לשמש כשלוחים בשדה החינוך. קדמה לזה שנה של הכנה וסדרת שיעורים וסדנאות אינטנסיבית, שאמורה לתת מענה לכרם חב"ד בחינוך שגדל מבלי הכר בעשור האחרון בפרט. נהיה כאן בשיחה מרתקת ורוויית נתונים מעניינים עם הרב מענדי ערד, רכז שלוחי חינוך ברשת אוהלי יוסף יצחק, שידבר על המודלים החדשים בחינוך ועל האידאל החינוכי אליו שאף הרבי כבר לפני עשרות שנים כששלח את השלוחים שיעסקו בחינוך בשנים הראשונות.
לסיום, את ניגון השבת שלו יבחר ויחתום את התוכנית, בעל המנגן הרב מנחם מענדל עמאר, רב מרכז 'אור מנחם' באשדוד ומנהל מרכז מבקרים 'אורות' באשדוד, שידבר על פרוייקט חייו, הוצאה מחודשת לאור של עשרות ניגוני חב"ד, ועל כמה השפעה יש לניגון על נפש האדם, דווקא בעידן הנוכחי.
תפסיקו להטיף לראשי הישיבות לפני שהסתכלתם במראה ובחנתם האם אתם כהורים עושים את הנדרש מאיתכם.
סליחה! בואו ונפסיק להטיף לראשי הישיבות ומנהלי תלמודי התורה לפני שאנחנו עושים את הנדרש מאיתנו.
הורים יקרים!
אם לא נתעורר באמת, אם לא נראה במשימת החינוך של הילד שלנו משימה משותפת, אם לא נפעל בבחינת "נעשה אדם" נהיה שותפים לעשות אדם, להשקיע בילדים שלנו – אף אחד לא יעשה זאת במקומנו.
בעז"ה – נעשה יחד, נחנך בשותפות – נצליח!
שחר שאער