שניאור דייטש | יום ב' אלול ה׳תשפ״ד 05.09.2024

סערת הקלטות מנדלבליט; השר לוין: "שימוש לרעה בכוח"

התנועה לאיכות השלטון מגיבה לחשיפות העיתונאי עמית סגל אמש ב'חדשות 12': "יש לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד כל המעורבים" | סגן רה"מ ושר המשפטים יריב לוין: " היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכל"
סערת הקלטות מנדלבליט;  השר לוין:
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים מר יריב לוין (צילום: ערוץ הכנסת)

התנועה לאיכות השלטון מגיבה לחשיפות העיתונאי עמית סגל אמש ב'חדשות 12' אודות השיחות בין אביחי מנדלבליט לאפי נוה סביב מינויו של הראשון לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה:

"החשיפות המטרידות מאששות את החששות הכבדים שהעלינו כבר בזמן אמת. עוד בשנת 2015 התרענו על קיומן של פגישות אסורות ופעילות חשאית סביב מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ואף עתרנו לבג"ץ בנושא. למרבה הצער, טענותינו נדחו אז על הסף."

"ההקלטות שנחשפו מעלות תמונה קשה של מניפולציות, ניגודי עניינים, והתערבות פסולה בהליכי מינוי לתפקיד הרגיש ביותר במערכת אכיפת החוק. התנהלות זו מהווה פגיעה חמורה בטוהר המידות, בשלטון החוק ובאמון הציבור."

לאור חומרת הממצאים, התנועה לאיכות השלטון קוראת לפתיחה מיידית בחקירה פלילית מקיפה של כל המעורבים בפרשה . "יש לחקור לעומק את כל ההיבטים של הליך המינוי, כולל מעורבותם של גורמים נוספים במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית. אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר התפתחויות בפרשה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו להבטחת טוהר המידות וחיזוק שלטון החוק בישראל."

מתוך החשיפה של עמית סגל ב'חדשות 12':

התייחסות סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, לחשיפה של עמית סגל:

שנים מספרים לנו ששלטון המשפטנים הוא הדרך למנוע שחיתות. מספרים לנו שהפיכת היועץ המשפטי לממשלה לבעל הבית של הממשלה, והפיכת בג״ץ לשליט על המדינה כולה, זו הדרך להבטיח החלטות תקינות והגונות. שנים אני טוען שאין דבר יותר לא דמוקרטי מזה. היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכל. וזה לא מפתיע, כי כח בלתי מוגבל וחסינות של חבר מונע חקירה של חבר, לא יכולים להביא לתוצאה אחרת.

איך מנדלבליט מונה אנחנו כבר יודעים. מה שלא כולם יודעים זו העובדה שהוא השאיר בייעוץ המשפטי לממשלה ממשיך - העוזר שלו. עוזר, אשר בדרך מופלאה דילג מכיסא העוזר הישר לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. ועל מה הוא אחראי? על תחום ניגודי העניינים בממשלת ישראל ושלוחותיה.

כשכך מתמנים, אין פלא שכך גם פועלים. בטח כאשר יש גיבוי מהחברים בערכאה השיפוטית העליונה. אכיפה בררנית, גיבוי משפטי מוחלט לממשלה אחת והכרזת מניעה משפטית סיטונית ביחס להחלטות ממשלה אחרת, אפליה פסולה ושימוש לרעה בכח ובעוצמה.

אלו פניו של ״שלטון החוק״ שהנהיגו כאן ״שומרי הסף״. שלטון חוק מסוג שקיים במדינות עולם שלישי - יש כאלה שמותר להם כי הם בצד הנכון, וכאלה שאסור להם כי הם לא מ״שלנו״.

מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק. רבים מאלה שתמכו ביוזמותיי בעבר,  ורבים מאוד מאלה שרצו להאמין שאין בהן צורך, דורשים זאת היום כאיש אחד ובקול גדול.

ביחד, לא נוותר. נתקן. נעשה צדק למען אזרחיות ואזרחי ישראל כולם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.