מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשפ״ד 01.09.2024

מחר שביתה במשק כולל בנתב"ג | מוסדות חב"ד? "הנחיות ייצאו"

ארנון בר דוד הכריז על שביתה כללית מ-06:00 בבוקר | ב-08:00 נתב”ג ייסגר ויופסקו ההמראות והנחיתות | הנהלת רשת אהלי יוסף יצחק: נוציא הנחיות שיאפשרו לנו להיצמד להוראות הרבי ולא להשבת את חינוך ילדי ישראל
מחר שביתה במשק כולל בנתב
צילום: דוברות ההסתדרות

יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד נשא אחר הצהריים (ראשון) הצהרה מיוחדת יחד עם ראשי ‘מטה משפחות חטופים’. 

“סיימתי עכשיו פגישה עם נציגי משפחות החטופים, פגישה טעונה, קשה. פגישה שמזקקת את כל מה שעברנו כאן ב-11 חודשים. אני חושב שאי אפשר לעמוד מנגד. צריך להפסיק את ההפקרה של החטופים”, אמר בר דוד.

הוא הוסיף: “הגעתי למסקנה אחרי ששוחחתי עם הרבה קצינים ופוליטיקאים – העסקה איננה מתקדמת בשל שיקולים פוליטיים. החלטתי שצריך להפסיק את ההפקרה של החטופים. של העקורים, של הכלכלה, אני רוצה להפסיק את השיסוי בחברה הישראלית. הגעתי למסקנה שרק התערבות שלנו יכולה לזעזע פה את מי שצריך לזעזע.

“מחר, החל מהשעה 06:00 בבוקר המשק הישראלי יעצור. בשעה 08:00 בבוקר נתב”ג ייסגר ויופסקו ההמראות והנחיתות”.

חברות התעופה הישראליות יקדימו חלק מן הטיסות. בחלק מהמקרים נחיתות והמראות יתאפשרו, אך לא יינתנו שירותי פריקת מזוודות, ובחלק מהמקרים גם שירותי צ’ק אין.

מי שובת? 

• הערב: מסעדנים, תיאטראות ובתי קולנוע.

• מחר: החל מ-6 בבוקר ישבתו משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, סייעות בגני ילדים. נתב”ג ייסגר להמראות ונחיתות החל משעה 8 בבוקר. בתי ספר יפעלו עד השעה 11:45.

• במגזר העסקי: תנובה וצים משביתות את משרדי מטה החברה. מרכזי ביג סוגרים את הפעילות מחר.

ברשת אהלי יוסף יצחק שיגרו היום הודעה לכל "שלוחי ושליחות הרבי במוסדות הרשת". בהודעה נכתב: "ראשית, מזל טוב לרגל פתיחת שנת לימודים מוצלחת בכמות ובאיכות וישר כח גדול לכל המתמסרים לעבודת הקודש, למען פתיחת המוסדות ברמה הגבוהה ביותר מכל הבחינות.

"שנית, לגבי הדיבורים בנוגע לשביתה מחר. אנו ממתינים להודעות מסודרות ממשרדי הממשלה ובהתאם להם נוציא הנחיות מסודרות, מגובות בייעוץ משפטי, שיאפשרו לנו בע"ה להצמד להוראות הרבי נשיא דורנו, לא להשבית חינוך ילדי ישראל. המתינו להודעות מסודרות בהמשך".

ההסתדרות הלאומית פרסמה הודעה חריפה: “השבתת המשק היא צעד מסוכן. אויבנו מחככים את ידיהם תוך שהם צופים בנו, קורסים לתוך עצמינו. אנו, הנהגת ההסתדרות הלאומית – לא ניתן לזה יד”.

מועצה אזורית מרום הגליל הודיעה  כי לא תיקח חלק בשביתה של ההסתדרות מחר.

עמית סופר, ראש המועצה: “מרום הגליל נמצאת במלחמה וכבר ראינו שלא דין תושבי הצפון כדין תושבי מדינת תל אביב. לכן מתוך מחויבות ואחריות כלפי ילדינו ותושבינו היקרים שסובלים מספיק, אנחנו נמשיך להעניק את השירותים ובכלל זה נפעיל את מסגרות החינוך ולא נשתתף בשביתה. תוך כדי נשיאת הכאב והצער העצום על כל ישראלי וישראלית שנרצחו בכל דרך במלחמת הקיום הצודקת הזאת שהאוייב השפל שמולנו מכריח אותנו להילחם. ובתפילה לשובם של כלל החטופים בשלום”.

גם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הודיע: “תושבי השומרון נמצאים במלחמה יחד עם כלל אזורי הספר בצפון ובדרום. מלחמת הטרור ביהודה ושומרון מתנהלת מזה שנים. וחובתנו לעמוד מולה ולתת את הכוח ואת העוז הן בעורף והן בחזית: המועצה האזורית שומרון לא לוקחת חלק בשביתה הפוליטית של ההסתדרות. דווקא בימים כאלו של מלחמה כשרבים כל כך מתושבי השומרון מגויסים למילואים בקבע ובסדיר, מתנדבים בכל גוף אפשרי – תושבי השומרון ולהבנתנו כל תושבי מדינת ישראל צריכים את הגב הקהילתי המוניציפלי והחינוכי.

“בפסיקת בתי המשפט נקבע במפורש כי לוועד עובדים אין זכות להשבית את המשק בשל ויכוח פוליטי במחאה על נושאים מדיניים וביטחוניים. בכל הכבוד, אף אחד אינו מעל החוק”.

גם מועצת בנימין הודיעה: “לא ניקח חלק בשביתה לא חוקית שמחלישה את המדינה ואת מטרת הניצחון”.

חבר ועדת הכלכלה, ח”כ דן אילוז, על ההחלטה של יו”ר ההסתדרות: “מדובר במעשה חסר אחריות שמסכן את המאבק שלנו נגד חמאס. בזמן שסינוואר חוגג את רצח החטופים, יו”ר ההסתדרות מספק לו הוכחה שהטרור משתלם. רצח חטופים הופך לדרך יעילה לשבש את המשק ולפגוע בכלכלת ישראל. כולנו עומדים לצד משפחות החטופים ותומכים בהן בכל לב, אך הפגיעה במשק היא בדיוק מה שחמאס רוצה לראות. במקום לפגוע בעצמנו – עלינו לגבות מחיר חסר תקדים מהחמאס על הרצח הנתעב הזה. אנחנו לא ניתן לטרור לשתק את ישראל ולא נאפשר לסינוואר להכתיב את סדר היום שלנו. עלינו להראות לכל אויבינו: ישראל לא מתקפלת, ישראל לא נשברת”.

יהושע שני, יו”ר ‘פורום הגבורה’, תקף את יו”ר ההסתדרות: ‘לרב סרן במילואים ארנון בר דוד. חלפו שנים מאז הייתי חייל שלך. היית מ”פ שלחם ללא פשרות בטרור. היה ברור מי האויב ומולו הובלת את חייליך.

“לאחר שבני אורי הי”ד נפל נפגשנו פעמיים. למרות ביקורת שהיתה לך על הממשלה, היית ברור בצורך להכריע את האויב הוא החמאס. הערב הזה אני שואל אותך  – א. את מי משרתת השבתת המשק? ב. מי הכריע את עמדתך? איזה סוג לחצים הופעלו עליך, ארנון.

“השבתת המשק היא יריקה בפרצוף העם כולו, המשפחות השכולות, משפחות חיילי המילואים ובעיקר זריקת עידוד לסינוואר. אם אתה אותו גבר שהיית כמ”פ חזור בך, אל תהיה חלק מחיזוק האויב והחלשת העורף. אנא קח מנהיגות ועצור את הכאוס והפילוג”.

פורום תקווה, המאגד משפחות חטופים, תקף: “הכרזת ארנון בר דוד וחבריו על שביתה כללית במשק היא גזר דין מוות לחטופים שנותרו בחיים ופרס לסינוואר על רצח ששת החטופים.

“אנו קוראים לאזרחי ישראל להפר את השביתה הפראית והמסוכנת של ההסתדרות, להגיע למקומות העבודה ולהוכיח לכל העולם שעם ישראל חי. למרות הכאב הגדול, לא נשבר ונמשיך להיאבק ברוצחים עד החזרת אחרון החטופים והשמדת החמאס”.

אבישי גרינצייג, הכתב לענייני משפט של ‘כאן חדשות’: “אסור לוועד עובדים או להסתדרות להשבית את המשק במחאה על החלטות מדיניות וביטחוניות. עם כל הכבוד לרן ארז או לארנון בר דוד, הם לא מוסמכים לקבוע אם תהיה עסקה עם חמאס או לא, והם לא יכולים להשתמש בזכות השביתה שניתנה להם כדי לכפות על הממשלה החלטות מדיניות וביטחוניות”.

איש התקשורת יקי אדמקר: “בסוף, סינוואר חוגג. רצח 6 חטופים בשבוע האחרון ובמקום לקבל בתגובה מכה קשה הוא מקבל מה שרצה – פוליטיקאים שצועקים ‘כניעה’, הסתדרות שמשביתה את המשק, תקשורת מגויסת שאימצה את הנרטיב שלו, הפגנות וציבור מפולג סביב עסקה. למה שהוא יתמוך בעסקה?”

שירית אביטן כהן, הכתבת המדינית של ‘ישראל היום’: “נשמח לקבל מחירון השבתה מיו”ר ההסתדרות: 3 שוטרים נרצחים בפיגוע שווים שביתה? ומה לגבי חיילים הרוגים? על כמה הוא שובת? במי הוא פוגע – ברוצחים במנהרה או באזרחים שממילא חיים פה בדאגות אין סוף ליקיריהם? כמה ציניות פוליטית על חשבוננו. להקיא. אה וכפיים לסינוואר – התסריט עובד לך נהדר”.

עמיחי שטיין, הכתב המדיני של ‘כאן חדשות’: “אתה יו”ר ארגון עובדים, הסמכות שניתנה לך לשבות היא על תנאי העובדים. לא על עמדה כזו או אחרת מדינית-בטחונית. ומה יאמר עובד שמתנגד לעמדה המדינית/בטחונית שבגללה יש שביתה?”

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.