צבי סופר | יום כ"ד אב ה׳תשפ״ד 28.08.2024

"הזדעזענו": הרב דרוקמן בין 30 הרבנים במכתב לשר אליהו

בתגובה לפרסום כי המשרד למורשת בראשותו של השר עמיחי אליהו, מתכנן לממן ולהפעיל סיורים מודרכים בהר הבית, מקום המקדש, 30 רבנים דתיים וחרדים במכתב חריף לשר: ״הזדעזענו לשמוע על הפרסומים. הכניסה להר הבית ואפילו לצורך תפילה, נאסרה עפ"י רוב ככל גדולי ישראל בדורות האחרונים" | הרב דוד-מאיר דרוקמן, רבה של קריית מוצקין שחתם על המכתב, אומר ל-COL הבוקר: "דווקא בגלל השייכות האלוקית הנצחית של הר הבית לעם ישראל - אסור לנו לפגום בקדושתו"
השר איתמר בן-גביר עולה להר הבית (צילום: מנהלת הר הבית)

בתגובה לפרסום כי המשרד למורשת בראשותו של השר עמיחי אליהו, מתכנן לממן ולהפעיל סיורים מודרכים בהר הבית: 30 רבנים דתיים וחרדים במכתב לשר אליהו: ״הזדעזענו לשמוע על הפרסומים. הכניסה להר הבית ואפילו לצורך תפילה, נאסרה באופן מוחלט ע"י הרבנות הראשית לדורותיה ורוב ככל גדולי ישראל בדורות האחרונים, ק"ו לצורך סיור וטיול. הכניסה להר הבית כרוכה בחששות של איסורי כרת חמורים, ובטומאת מקדש וקדשיו שעליה אמרו חז"ל שהיא "קשה מכל עבירות שבתורה. סבך הגדול הראשל״צ הרב מרדכי אליהו - אסר אותה מכל וכל״.

עוד מציינים הרבנים במכתבם, כי "בחודש אב תשס"ד חידשו גדולי הדור ובראשם הרבנים הראשיים הגר"מ אליהו זצ"ל, הגר"ע יוסף זצ"ל, והגר"א שפירא זצ"ל את הכרוז האוסר כניסה לכל שטח הר הבית והוסיפו: "הננו לחזור ולהזהיר ששום דבר לא השתנה והאיסור החמור במקומו עומד בכל שטח הר הבית"!

מכתב 30 הרבנים


 

הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין אומר הבוקר ל-COL:

"לא בלב קל חתמתי, כי אוהב אני את יקירי השר ר' עמיחי אליהו, אבל האמת אהובה מכל.

"דווקא בגלל השייכות האלוקית הנצחית של הר הבית לעם ישראל - אסור לנו לפגום בקדושתו.

"רבבות יהודים בכל העולם הצהירו על זיקתם הבלתי מתפשרת להר הבית - על ידי לימוד ענייני בית הבחירה כהוראת הרבי, וגם ממש בימים אלה, אנחנו עדיין ממשיכים ללמוד את נושא הר הבית, כמו האזורים בהר האסורים בכניסה, וזאת, במסגרת השיעור היומי ברמב"ם של ג"פ ליום", מסכם הרב דרוקמן.

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.