מערכת COL | יום י' אב ה׳תשפ״ד 14.08.2024

"ירחי כלה" בי"ז אב: תוכנית מרתקת ומיוחדת לרגל ההילולא ה-80

שבוע ימים לפני המעמד הארצי הגדול, מעמד ה"ירחי כלה" הארבע-עשר, ההכנות לקראתו הולכות ונשלמות | מרכז התקשורת החב"די COL עם רשימת הדוברים המלאה, המושבים והחוברת שתחולק כתשורה למשתתפים

נגלה, חסידות, גילויים מתורת הרבי, בעל ההילולא, אקטואליה בהלכה למעשה: שבוע ימים לפני המעמד הארצי הגדול, מעמד ה"ירחי כלה" הארבע-עשר, ההכנות לקראתו הולכות ונשלמות.

כפי שפורסם, ביום רביעי בשבוע הבא, י"ז במנחם-אב, ימים אחדים לפני יום ההילולא השמונים של כ"ק הגה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, יתקיים בע"ה בהיכל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד המעמד המרכזי של "ירחי כלה" בקשר עם יום ההילולא, בהשתתפות ראשי הישיבה, רבני חב"ד וראשי ישיבות, משפיעים ותופסי תורה, וציבור החסידים.

המעמד הגדול מאורגן זו השנה הארבעה-עשר ברציפות על ידי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית באה"ק. בשבועות האחרונים עמלו בוועדה המכינה מטעם הישיבה להכין תוכנית מיוחדת ומרתקת למעמד זה, אשר תשלב הן מתורת הנגלה, מתורת רבותינו נשיאינו ומתורת בעל ההילולא, והיום מתפרסמת בס"ד התוכנייה המלאה של המעמד הגדול, וסדרי המושבים והנואמים.

את המעמד ינחה בע"ה בטוב טעם המנחה המסורתי של מעמדי ה"ירחי כלה", הרה"ח הרב זאב דוב הלפרין, משגיח ישיבת "תומכי תמימים" באלעד.

המושב הראשון ייוחד כפי המסורת לעיונים בתורת הנגלה. במושב זה יישאו דברים הגה"ח הרב מאיר אשכנזי, מרא דאתרא דכפר חב"ד אשר ימסור שיעור מעמיק בעניין מהות מלאכת קושר בתורת רבותינו נשיאינו

עוד ימסור שיעור במושב זה הגה"ח הרב יעקב שוויכה, מראשי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית וחבר בי"ד רבני חב"ד, אשר ימסור שיעור מעמיק בנושא שיטת אדה"ז בברכה אחרונה על שתיה חמה.

המושב השני יעסוק בתורת החסידות ובתורת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. מושב זה ייפתח על ידי האורח הנכבד מחוץ לארץ, הגה"ח הרב עזרא בנימין שוחט, ראש ישיבת "אור אלחנן – חב"ד" בלוס אנג'לס, אשר ימסור שיעור מעמיק בעניין שיטת רבינו בעובר "קו התאריך" בספירת העומר.

עוד ישא דברים הגה"ח הרב מנחם מענדל גרונר, מראשי ישיבת "תומכי תמימים" בקרית גת, ובנו של המזכיר הרב יהודה לייב גרונר ז"ל, אשר יחשוף בפני הציבור כתבי יד קודש מהתכתבות הרבי עם אביו בענייני חידושי תורה שהתגלו לאחרונה, והוא יבהיר את המשא ומתן התורני שבין המזכיר והרבי .

דובר נוסף במושב זה הגה"ח הרב דוד בייטש, ר"מ ומשפיע בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית לוד-כפר חב"ד, אשר ימסור שיעור בנושא "ההכרח השכלי בהתחדשות הבריאה בתמידיות".

לרגל שנת השמונים להסתלקות רבי לוי יצחק זצ"ל, במרכז המעמד הגדול ייערך מושב מיוחד, "בעל ההילולא", בו ישתתפו שורה של אישים שיישאו דברים מתחומים שונים על בעל ההילולא, והקשר המיוחד של הרבי נשיא דורנו עם אביו זצ"ל.

האישים שאמורים להשתתף במושב זה בע"ה הם האורח הנכבד מחוץ לארץ, הגה"ח הרב אברהם ברוך פבזנר, רב קהילת חב"ד בפאריז , אשר ישא דברים בעניין לימוד תורה שלא לשמה בזוהר ובתניא בתורת בעל ההילולא זצ"ל.

עוד ישאו דברים במושב זה הרה"ח הרב מרדכי מנשה לאופר, שליח ורב רובע י"א באשדוד, ועורך "ימי מלך", אשר ישא דברים בעניין "גישת הרבי בשיטת לימודו של אביו"; הרה"ח הרב חיים הבר, שליח בבאר שבע ועורך הספר "בסוד לוי יצחק", ישא דברים בעניין "פנינים מתורת בעל ההילולא"; הרה"ח הרב מרדכי מנשה גורליק, אשר זכה לעסוק בהקמת המצבה המחודשת על ציונו של רבי לוי יצחק זצ"ל באלמא אטא, ישא דברים בענין "בן יכבד אב": 'יחידות' אודות הקמת הציון הק'.

המושב הרביעי והמרכזי הוא מושב ה"הלכה למעשה". השנה מושב זה יוקדש להיבטים ההלכתיים הנובעים ממצב המלחמה בארץ הקודש, וסוגיות הלכתיות ותורניות שונות העולות בתקופה זו.

במושב זה יישאו דברים שלושה מן הדיינים הצעירים שבקרב חסידי חב"ד – הרה"ח הרב מנחם מענדל הבלין, שליח ורב בית כנסת בחולון וראש כולל שליחות באה"ק ימסור שיעור בעניין "היבטים שונים בתפילה ובמניין במצבי חרום"; הרה"ח הרב אלחנן משה נחמנסון, ראש כולל אברכים בלוד, ימסור שיעור בעניין "משא-ומתן ועשיית עסקים עם נכרים"; והרה"ח הרב חיים הלל רסקין, רב קהילת חב"ד מרכז פתח תקווה ודיין בבית דין רבני חב"ד באה"ק, ימסור שיעור בעניין "ביטולי עסקאות וביטולי טיסות בעקבות המלחמה".

לקראת המעמד הגדול השבוע רואה אור בס"ד "ילקוט לוי יצחק" – ליקוט 'תדפיס' מתורתו של רבי לוי יצחק על מגילת אסתר וענייני הפורים. ליקוט זה יוצא לאור ע"י הוצאת קה"ת, ונערך ע"י הרה"ח הרב דוד דובאוו, שליח כ"ק אדמו"ר בפרינסטון ניו ג'רסי, העורך הראשי של סדרת "ליקוטי לוי יצחק" על התורה, אשר הוציא לאור שורה ארוכה של ספרים מתורת בעל ההילולא, מפוענחים ומבוארים.

בתקופה זו עמל הרב דובאוו על עריכת "ילקוט לוי יצחק" על מגילת אסתר וחג הפורים, ו'תדפיס' מתוך ספר זה מופיע בחוברת החדשה שיצאה לאור לרגל המעמד בהוצאה מפוארת, ותחולק למשתתפים.

מעמד זה שייערך בס"ד השנה בפעם בארבעה-עשר, כבר קנה לו מקום של כבוד בקרב אנ"ש חסידי חב"ד באה"ק כמעמד תורני-חסידי רב רושם. מעמדים אלו נערכו במהלך השנים ברוב פאר והדר, בהשתתפותם הפעילה של למעלה מאלף מאנ"ש חסידי חב"ד, רבנים היושבים על מדין, אברכים תלמידי חכמים צורבא מדרבנן לצד בעלי בתים הקובעים עתים לתורה, מקורבים רבים וכן רבים מתלמידי התמימים.

בשנים האחרונות פיארו את מעמד זה, לכבודה של ליובאוויטש ולכבודו של הרבי נשיא דורנו, רבנים וגדולי תורה מחוגים רחבים, ובהם הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, הגאון רבי מאיר מאזוז, הגאון רבי מענדל שפרן, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי בנימין אדלר, הגאון רבי אביגדור נבנצאל, הגאון רבי יעקב אליעזרוב, הרב הראשי לישראל הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגאון רבי בנימין רימר חתנו של הגרי"ש אלישיב, וגדולי תורה נוספים.

כזכור, מעמד ה"ירחי כלה" הנו מהמעמדים שהיו חביבים ויקרים במיוחד לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, אשר כדברי הרבי בעניין לרב אברהם הרשברג, רבה הראשי של מקסיקו על השתתפותו ב"ירחי כלה" תשד"מ, "הנני מחבב מאוד את העניין בכללות והרי זה מכבדו, (בחייו ו)גם לאחר מותו ועל-ידי תורה הוא כבוד הכי גדול".

ראשי הישיבה וחברי ההנהלה קוראים לציבור הרחב, בעלי בתים ותופסי תורה כאחד, וכן אל בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להקדיש את מחופשת הקיץ את יום זה, שבעה-עשר באב,  שהוא יום המיוחד ללימוד תורה, כיום שכולו תורה ולהשתתף במעמד זה, אשר מעמד זה הווה בשנים שעברו הזדמנות פז עבור כל אחד לשוב ולהתבשם מניחוח הישיבה הקדושה, בהאזנה לשיעורי תורה מפי טובי מגידי השיעורים והרבנים בנושאים המגוונים שנבחרו, ולטעום את טעמה של "תומכי תמימים", ובד בבד להתעשר במלוא חופנים של תוכן עיוני מעמיק ומרתק, לכבודו של בעל ההילולא, ולנחת רוח לבנו, הרבי נשיא דורנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.