| יום ח' אב ה׳תשפ״ד 12.08.2024

החל משנה"ל הבעל"ט: מסגרת חינוכית חדשה לבנות בקריית גת

אי אפשר להתעלם מזה, גדל פה דור שצריך לדבר אליו בגובה העיניים ולסייע לו להיות הגרסה הכי טובה של עצמו | בשורה חדשה ומרעננת לכל מי שמרגיש שחובה לתת מענה אחר   
החל משנה

מסגרת חינוכית חדשה לבנות בקריית גת, בית-ספר על-יסודי אזורי תחת רשת אהלי יוסף יצחק והנהלת מוסדות חב"ד בקרית גת. 
 

לפעמים יש תחושה שהנוער ועולם המבוגרים זה שני קווים שהולכים ומתרחקים אחד מהשני וכאילו לא ייפגשו לעולם. הנוער מצידו מתמודד עם אתגרים חסידיים, רגשיים וחברתיים והמבוגר רק רוצה לעזור אבל לפעמים נקודת המפגש מייצרת פיצוץ שגורם לריחוק גבוה יותר. 
 

במסגרות החינוך המצב מאתגר מאוד. יש את הנערות  שהקושי שלהם הולך ומתעצם במהלך שנות העשרה  ונהיה בלתי פתיר והן  כן רוצות להיות טובות, מחוברות ושייכות. הן איכותיות ורציניות אבל הן לא נמצאות במקום הנכון להן. במקום להצטיין בשיעור מתמטיקה הן מוצאות את עצמן נשלחות הביתה על לבוש לא לפי התקנון, במקום להיות אהודות בחברה בזכות עצמן, הן עסוקות בהישרדות מול המערכת. בתחושתן במקום להיות מוערכות, מקובלות, נחשבות בעיני הצוות החינוכי - המפגש המרכזי הוא שיחת משמעת על דא ועל הא ולא יותר.

 ולא שזה לא חשוב, מסגרת, חוקים וכללים זה הדבר הכי חשוב שיש ובלעדיה איש את רעהו וכו׳.
 

הבשורה היא שצריך להתאים לכל אחת את המאמץ הנוסף שלה עצמה ולא לעמוד חסרי אונים ולהפעיל כלי ענישה שהם לא בהכרח מותאמים שמחזקים תחושה של כפייה ללא הבנה שהן פשוט לא שם. במסגרת החינוכית החדשה יש כללים, סטנדרטים ותקנון שהן נדרשות לעמוד בו. עם זאת, המיקוד הוא על 360 מעלות בפרספקטיבה החינוכית. ערוץ התקשורת עם התלמידה הוא פתוח, כנה וכזה ששם לב לכל מי שהיא. כל אחת עוברת דרך חינוכית, חסידית ואישית שמביאה אותה להיות הגרסה הכי טובה של עצמה. 
 

בספר כללי החינוך וההדרכה נכתב כי על המחנך להכיר את מצבו של המחונך ולהציב רף דרישות מתאים. זה העיקרון שנמצא לנגד עיני הצוות הן בפן הרוחני והן בפן הגשמי. רמת הפדגוגיה של המסגרת החינוכית מותאמת לאינדיבדואל האישי; היכולות, חוזקות ותחומי העניין של כל אחת מהתלמידות וכן השאיפה הרוחנית היא לעבור עם כל אחת מהתלמידות כברת דרך כדי לגדל דור חסידי, מחובר, מאמין, מנהיג וכזה שיכול לשאוב השראה והדרכה מהמבוגרים בלי להרגיש מאויים. 
 

אם אתם מרגישים שהבת שלכם יכולה יותר, ומגיע לה יותר >> 
 

ביום חמישי הקרוב י״א אב יתקיים יום ראיונות. 

לקביעת ראיון חני גודמן מנהלת 054-669-1919

 



 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.