. | יום ח' אב ה׳תשפ״ד 12.08.2024

שבועות לפני חתונתו: יהונתן דויטש הי"ד יובא היום למנוחות

הלווייתו של יהונתן דויטש הי”ד, בן 23 תושב העיר בית שאן, שנרצח אתמול בפיגוע הירי שביצעו מחבלים בבקעת הירדן, תתקיים בשעה 14:30 בהר המנוחות בירושלים | אורי דויטש, אביו של יהונתן הי”ד, סיפר היום (שני) על האסון הגדול שפקד את המשפחה
שבועות לפני חתונתו: יהונתן דויטש הי

הלווייתו של יהונתן דויטש הי”ד, בן 23 תושב העיר בית שאן, שנרצח אתמול בפיגוע הירי שביצעו מחבלים בבקעת הירדן, תתקיים בשעה 14:30 בהר המנוחות בירושלים.

יהונתן תכנן בשבועות הקרובים להינשא לאמונה, בתו של ד”ר יונתן שוסהיים, תושב עפרה, ובנו של מקים אגודת ‘אפרת’, ד”ר אלי שוסהיים.

רק לפני שבוע השתחרר משירות סדיר בצה”ל כלוחם מגלן ועשה את החודשים האחרונים בלחימה העצימה בעזה.

יהונתן הי”ד, היה בדרכו לישוב עפרה כשכדורי המרצחים השיגו אותו.

דויטש למד בישיבה התיכונית בבית שאן, הדריך בבני עקיבא, והתנדב הרבה בעיר.

הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ואחות אחת.

ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני: “כשפיגוע רודף פיגוע, ויש מי שחושב בכל רגע נתון לרצוח יהודים, אנחנו חייבים לזקוף קומה ולומר לכל מי שרוצה לפגוע בנו רק משום שאנחנו יהודים – לא תצליחו אנחנו ננצח. עוד רצח של יהודי, עוד משפחה שחרב עליה עולמה, עוד משפחה שמצטרפת למשפחת השכול. הלב כואב”.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה, כי שני מחבלים ירו שמונה כדורים לפחות לעבר שני רכבים בכביש 90 ממערב למזרח. יהונתן הי”ד, שנפצע אנוש, המשיך בנסיעה עד היישוב רותם, שם צוותי הצלה קבעו את מותו. נהג הרכב השני, שנפצע באורח בינוני, המשיך בנסיעה לכיוון מחולה, שם טופל בידי כוחות הצלה ואחר כך הוטס למרכז הרפואי רמב”ם בחיפה.

*

אורי דויטש, אביו של יהונתן הי”ד, שנרצח אתמול בפיגוע הירי בבקעת הירדן, סיפר היום (שני) בריאיון ל’כאן חדשות’ על האסון הגדול שפקד את המשפחה.

יהונתן היה לוחם במגלן וב-7 באוקטובר היה בנחל עוז “ואחת התושבות שפתחה לו את הדלת נתנה לו עדיליון עם מגן דוד שהוא שמר בכיס לכל אורך המלחמה”, סיפר האב.

לאחר מכן, הוא נלחם בעזה ולאחר שהיה ברפיח השתחרר. “נורא פחדנו. יש לנו עוד שני ילדים, אחד בדובדבן ואחד בסיירת צנחנים. הם יצאו מעזה והייתה הרגשה שזה נגמר כביכול. התחלנו לחלום את החלומות של החיים”, אמר אביו.

כאשר השתחרר, יהונתן בן ה-23 וכלתו אמונה קבעו תאריך לחתונה.

“הוא היה איש של אנשים ושל שמחה, הוא אהב את הארץ ואת העם בצורה בלתי רגילה”, סיפר אורי.

יהונתן רצה להתחיל ללמוד וחשב לעסוק בחינוך. הוא ואמונה תיכננו לעבוד שניהם בכפר לנוער בסיכון. יהונתן היה שותף בפרויקט שנקרא ‘תקוותנו’ שמנסה לחבר בין כל חלקי החברה הישראלית. “הוא היה פעיל בזה וחלם להקים תנועה ולהשפיע על החברה”.

ביום הפיגוע יהונתן היה אמור לנסוע לריאיון עבודה בערב, בתור מדריך נוער ביישוב עופרה. לפני זה הוא התכוון להגיע לכלתו המיועדת.

אביו אורי סיפר: “שמענו שהיה פיגוע באזור מחולה. התקשרנו והוא לא ענה”. אורי החל לנסוע לכיוון הצומת ונתקל במחסום פקוק,

“החנתי את האוטו באמצע הכביש והתחלתי לרוץ לכיוון המחסום. ביקשתי מאנשים שם שיגידו לי אם זה הוא או לא”, אמר אורי.

“לאט לאט הבנתי שזה הוא. שאלו אותי מה השם שלו, ומה הרכב ואז ראיתי שהם הולכים אחורה. התקדמתי אליהם ואמרתי ‘בבקשה תגידו לי’ והם הולכים אחורה. כשהשוטרות אמרו לי שהמצב לא טוב – הבנתי. חזרתי הביתה והתחלתי להודיע לכולם”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.