שמואל בן-צבי, COL | יום ז' אב ה׳תשפ״ד 11.08.2024

כשצוות טלוויזיה גרמני הפיק "סרט על הפילוסופיה של חב"ד"

כשצוות טלוויזיה מגרמניה ביקר בכפר חב"ד ובירושלים, כדי לערוך "סרט עומק על הפילוסופיה של חסידות חב"ד", כהגדרתם | מעשרות שעות צילום ייחודיות, הם הפיקו סרט דוקומנטרי נדיר ומרגש | בשיעור התניא של הרה"ח ר' משה וישצקי, ניתן לזהות בין יתר החסידים גם את ר' יוסף לבנהרץ ז"ל, שהיום היארצייט שלו
כשצוות טלוויזיה גרמני הפיק
היום ז' מנחם-אב חל היארצייט של הרה"ח יוסף לבנהרץ ע״ה, מוותיקי ומייסדי כפר חב"ד, בנו של החסיד הנודע הרה"ח אברהם שמואל לבנהרץ. היה מוכר כחסיד עניו ו'בעל שמועה', היה אחראי במשך שנים על עריכת הקידושים בבית הכנסת 'בית מנחם' בכפר חב"ד.
נפטר בשנת תשע"ו. יהי זכרו ברוך.
 נולד במוסקווה לאביו החסיד הנודע הרב אברהם שמואל לבנהרץ, ובילדותו למד במחתרת אצל החסיד ר' שניאור פינסקי.
בהיותו בגיל 7 עלתה משפחתו לארץ והתגוררה בתל אביב במשך ארבע שנים, לאחריהם, כשנוכחו בקושי לשמור על המצוות באוירה החילונית ששררה בארץ באותם ימים, חזרו להתגורר במוסקבה בירת רוסיה.
עם הגיעו לגיל ישיבה נכנס ללמוד בישיבת תומכי תמימים ונדד בין הסניפים השונים עד שבשנת תשיג נישא בצ'רנוביץ לרעייתו חיה גולדה למשפחת פטמן.
בעקבות התעקשותם על שמירת השבת, עזבו האחים ר' יוסף ור' זלמן יואל את צ'רנוביץ לטובת העיר פרונזה (כיום בישקק) בירת קירגיסטן, בה עסקו במפעל טקסטיל.
לאחר שנים אחדות, כשנולדו להם ילדים, נסעו ביחד עם כל משפחתם לקהילה החסידית בטשקנט בירת אוזבקיסטן.
בשנת תשכ"ה, לאחר יציאת אחיו ר' זלמן יואל לבנהרץ מרוסיה, שאל באמצעותו את הרבי האם כדאי לנסות לקבל אף אישור יציאה על אף הסכנה שבדבר, וקיבל הוראה להתמיד בבקשותיו למרות הסירובים שקיבל.
שנה מאוחר יותר קיבל אישור עליה ובשנת תשכו עלה לארץ ישראל והתיישב בכפר חב"ד.
בתקופתו הראשונה בארץ עסק לפרנסתו בליטוש יהלומים במפעל בתל אביב ובהמשך עבר לעבוד במפעל 'גולגוטקס' בנחלת הר חב"ד שהוקם (בין היתר) על ידי אחיו ר' יונה ור' זלמן יואל לבנהרץ (שבהשפעתו אף נכנס בשותפות למפעל).
היה מוכר כבעל שמועה חסידי ובעל חוש מיוחד לסיפורי חסידים ובהתוועדויות בבית הכנסת 'בית מנחם (כפר חב"ד)' היה מרבה לשתף את הקהל בזכרונותיו על ימי חייו ברוסיה תחת אימת השלטון הקומוניסטי.
במשך עשרות בשנים, עד ימי זקנתו, דאג לקידושים הקבועים בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד. חסיד צנוע ועניו היה.
*
בשנת תשכ"ו, צוות טלוויזיה מגרמניה ביקר בכפר חב"ד ובירושלים, כדי לערוך "סרט עומק על הפילוסופיה של חסידות חב"ד", כהגדרתם. מעשרות שעות צילום ייחודיות, הם הפיקו סרט דוקומנטרי נדיר ומרגש. 
מארכיונו רב-הערך של ר' שמואל ריבקין שיחי'.

 
נראים לאורך הסרט:
הרה"ח: זוסמן ריבקין, מרדכי גולדברג ותלמידי חדר חב"ד בירושלים. משה וישצקי אברהם מייזליש חיים ריבקין דובער חן יוסף לבנהרץ אלחנן יעקובוביץ' שמואל סגל שמואל פרוס אברהם ויגלר מאיר הרשקופ מאיר שמחה חן דוד חן ישראל ליבוב זושא ריבקין אברהם ליסון יעקב פלס מאיר פרידמן שניאור זלמן ברונשטיין יחזקאל שפרינגר.
תזמורת בנות בית-רבקה: המנצח שמואל רובין, חנה אשכנזי, חווה קווין, פיה גלבשטיין, בתיה טננבוים, שרה נס, אסתר לוש, מרים יפה גינזבורג.
בבית הדפוס 'יד החמישה: נחום גולדשמיד, דוד דרימר, יוסף יצחק קוק, יוסף יצחק בורובסקי + דמויות נוספות לאורך הסרט
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.