מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשפ״ד 07.08.2024

"יש דברים שהורים לא יכולים"; השיחה הדרמטית באירוע הסגור

הגה"ח רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א, אמר באירוע סגור שנערך עבור צוות של המיזם 'אסק מי' מבית ארגון הנוער חב"ד: "השליחות הראשונה והחשובה זה הבית הפרטי של כל אחד ובמימלא הנוער, במקרה זה הנערות, שיהיה להן מקום בו הן יכולות להתבטא בצורה אנונימית, לשאול שאלות שלא היו מעיזות לשאול ולקבל תשובות"
הרב לנדא

 

"אנחנו רגילים לצאת לשליחות במקומות רחוקים וזרים, אבל השליחות הראשונה והחשובה זה הבית הפרטי של כל אחד ובמימלא הנוער, במקרה זה הנערות, שיהיה להן מקום בו הן יכולות להתבטא בצורה אנונימית, לשאול שאלות שלא היו מעיזות לשאול ולקבל תשובות", כך אמר הגה"ח רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א, באירוע סגור שנערך עבור צוות של המיזם 'אסק מי' מבית ארגון הנוער חב"ד. 

הרב לנדא המשיך ואמר: "מובן וגם פשוט שבין ילד להוריו ולמבוגרים אחרים בסביבה יש בושה טבעית, חסם או סטיגמה מסוימת שמונעות ממנו להיות פתוח וכנה באשר לכל מחשבותיו ורצונותיו. מצב כזה מייצר אתגר חינוכי עצום, ממי הוא יכול לקבל דרך, תשובה ועצה לאתגרי החיים המטלטלים?

 
"פעמים רבות המציאות היא שבין הילדים להוריו ולמבוגרים אחרים בסביבה יש בושה טבעית, חסם או סטיגמה מסוימת שמונעות מהם להיות פתוחים וכנים באשר לכל מחשבותיהם ורצונותיהם. מצב כזה מייצר אתגר חינוכי עצום. ממי יכולים הילד או הילדה לקבל דרך, תשובה ועצה לאתגרי החיים המטלטלים?", אומרת הגב' חיה וולס, מזכ"לית נוער חב"ד ומייסדת המיזם.

"נערה יכולה להסתובב שנים עם אבן כבדה על הלב ולהתמודד עם שאלות ודילמות שאין מי שיפתור לה אותן. לסיטואציה כזאת יש השלכות, היא מתרחקת מהסביבה הקרובה שלה בגלל שהיא מרגישה שלא יודעים מה באמת עובר עליה, ערוץ הקשר עם ההורים מצטמצם והמצוקה מתגברת. המטרה היא לצמצם ככל האפשר את הפער הזה ושבכל רגע נתון יהיה לנערה למי לפנות. ובמקביל אנו מקיימים הכשרות להורים ולאנשי צוות כדי שנוכל כולנו יחד להיות מכילים ואמפטיים".
 
מיזם 'אסק מי' (Ask Me) הפועל במסגרת ארגון נוער חב"ד המפעיל בין היתר את 'בנות חב"ד', שם לעצמו מטרה להיות המבוגר האחראי האנונימי. אתר אינטרנט שאליו הנערה שולחת את הדילמה שהיא מתמודדת איתה ומערך משיבים ענק ומגוון; רבנים, משפיעות, מטפלות, מדריכות כלות וכו׳ עונים לה על התשובה מכל ההיבטים. היבט הלכתי, רגשי, חברתי, פסיכולוגי. 
 
"המיזם מקבל לא אחת שאלות קשות, שאלות חירום ודילמות שההורה לא תמיד מודעים עם מה הבת מתמודדת", אומרת וולס, ״לא פעם אני תופסת את עצמי ואומרת, איזה נס שהצלחנו לתת לה מענה נקודתי כאן ועכשיו, זה כמו כדור שלג, אם אנחנו לא היינו פה עכשיו כדי להתוות את הדרך, יכול להיות שהייתה מתרחשת כאן טרגדיה רוחנית או אפילו ה׳ ישמור פיזית״.
 
הרב לנדא ברך ועורר על החשיבות העצומה ״יש דברים שההורים לא יכולים לעשות, לפעמים המורים לא יכולים לעשות וממילא צריך להבין, אנחנו בנים של הרבי, וכל אחת ואחת מהנערות האלה היא בת של הרבי, וכשמישהו עזר לה להעמיד אותה באור האמת להאיר לה את החושך שבו היא נמצאת ולהעמיד אותה במצב הנכון:
 
"אין הכרת הטוב גדולה של הרבי למי שעשה את זה, זה כלי הכי נפלא לקבל ברכות של הרבי כל אחד במה שהוא צריך״.
 
חסידים, שנזכה לעשות נחת רוח אמיתית לרבי ולהרחיב את המיזם הקדוש שמציל רוחנית וגשמית עשרות נערות בכל יום, זה הכלי הכי רחב לקבל ברכות של הרבי בבניי, חיי, מזוני רוויחי״.
 
'בנות חב"ד' נמצאים בימים אלו בשותפות וגיוס משאבים מקהילת חב"ד כדי להרחיב את המענה בכמות ובאיכות ולצרף אנשי צוות ומקצוע נוספים לתגבר את מערך המשיבות.

 
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.