מאחורי הקלעים של הקמפיין היצירתי שמסעיר את חב"ד
החב״דניק הממוצע מקבל בין 5-6 פניות לצ׳רידי בשבוע. יש ריבוי קמפיינים שנובע מריבוי ישיר של עשייה ברוכה, מקהילה שכל אחד מנהיג או לפחות שותף בפרויקט רוחני כזה או אחר.
איך מצליחים לייצר קמפיין שיבליט את הצורך המיידי שבו, יגייס את קהילת חב"ד להבין שמדובר בצורך קריטי וחשוב, ויניע את אלפי משפחות אנ"ש לתרומה? מאחורי הקלעים לקמפיין שמסעיר את חב״ד. קריאטיב ואסטרטגיה: ריקי לרנר. עיצוב: שלמה לרר.
״הצורך לעשות צ׳רידי נהיה כבר קריטי. היינו ממש בנקודת מפנה, או לגייס את הציבור או להישאר עם מה שיש ולא להרחיב את הפעילות למרות הצרכים הגוברים. אנחנו בתקופה לא שגרתית, הנערות שלנו עברו קורונה, סבבי מלחמות, את שמחת תורה, מלחמה בצפון. זה נוער שחווה סטרס, מצוקה, ונדרש להתעסק בשאלות קיומיות בתקופה הכי קריטית בחייו״, משתף הרב יאיר בורוכוב את הסיבה שהובילה לצאת בקמפיין גיוס רחב.
חני גרינברג, מנהלת הארגון מספרת: ״מרגישים את הצורך בשטח. הבנות צמאות לתשובות, צמאות לעיסוק משמעותי, רוחני כזה שנותן עוצמה וכוח. יש התעוררות יותר להתקשר למשהו שיותר גדול מאיתנו, המספרים של הבנות ששותפות במבצעים, תוכניות ופעילויות הכפיל את עצמו כמעט".
גרינברג חושפת נתונים מהשטח: ״אם בזמן רגיל 2,000 בנות בפעילויות שלנו, בזמן האחרון קפץ המספר ל2,500 לפחות. זו עליה דרמטית שנובעת מצורך מאוד משמעותי״.
אז איך עושים את זה?
״יוצאים לקמפיין גיוס. אין ברירה, יש כאן אתגר קהילתי, אינטרס משותף, כל אחד רוצה שדור העתיד של חב״ד יהיה מקושר יותר, חזק יותר ומחובר - אז צריך להתחיל לדבר במעשים״, חיה וולס מזכ״לית הארגון מכניסה אותנו לניתוח שמאחורי הבשורה לציבור ומספרת את הדילמה:
״עכשיו היינו צריכים לחשוב לעומק מה עושים כדי לגייס את הציבור. זה לא סוד שיש המון קמפיינים בחב״ד, איך אנחנו מצליחים להעביר את הקריאה הכל-כך חשובה שלנו, איך אנחנו גורמים לציבור לתת כתף בעול שאנחנו סוחבים איתנו כל השנים באהבה, ניתחנו עוד את הקמפיין והבנו שמילת המפתח כאן זה אחריות. יש לכולנו משימה ענקית - להכין את העולם לביאת משיח, לחנך את דור העתיד של חב״ד להבטיח שהנערות שלנו הן חסידיות, מחוברות, שמחות. האחריות הזאת היא של הקהילה.
להרגשתי, יש לנו היום ידע, הבנה ואפשרות לתת לבנות הגנה ותמיכה קריטיים מעבר למה שנותנים בחינוך הפורמלי ובמשפחה, אבל אין לנו יכולת לממש את כל זה ולפרוץ קדימה כי חסר לנו משאבים. נמאס מהגלות, אבל הגאולה עולה כסף. תעזרו לנו לעזור לבנות שלכם.
הרב בורוכוב משתף מעומק ליבו: ״יצאנו בקמפיין גיוס שנוגע בלב של כל חסיד. בכל הזדמנות הרבי עורר על חינוך הדור הצעיר, על הכוחות של הנוער וכאב את הפתיחות והפיתויים המבלבלים שיש לעולם להציע. אנחנו חסידי חב״ד, כולנו מתמסרים, הרבי אומר שבנוגע לצדקה ובטח לצדקה רוחנית - אין חישובים של שכל. אנ״ש זו הקהילה החמה ביותר לדברים של הרבי, כמות התגובות, התמיכה והשותפות, מחממות את הלב ונותנת תחושה שכולנו כאן שליחים למטרה הגדולה״.
היו גם אתם שותפים, לוקחים אחריות ביחד.