מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשפ״ד 01.08.2024

63 שנה אחרי: המכתב של הרבי הגיע בדרך לא צפויה | מיוחד

בצעד יוצא דופן ובהתרגשות גדולה העבירה הגברת ציפורה וישצקי את המכתב המקורי להנהלת ארגון בנות חב״ד, שראו בכך סימן מחזק ומעודד מהרבי לקראת הקמפיין הגדול והאמיץ שהארגון יצא איתו | כל הפרטים
63 שנה אחרי: המכתב של הרבי הגיע בדרך לא צפויה | מיוחד
משמאל: המכתב של הרבי

אמש נערך בכפר חב"ד אירוע מיוחד על ידי ארגון בנות חב"ד, הפועל במסגרת ארגון נוער חב"ד בראשות הרב אלימלך הרצל, כחלק מקמפיין ענק "לוקחים אחריות ביחד", שמטרתו לעורר ולגייס את המודעות של קהילת חב"ד למען בנות הנוער של חב"ד.

עם פתיחת האירוע הוזמנה הגב' ציפורה וישצקי, ממקימות הארגון ומי שעמדה במשך עשרות שנים בראשו, להקריא את מכתב הרבי שנשלח בשנת תש"כ. 

היא סיפרה שהמכתב הגיע במענה לדיווח שלה ושל נערות נוספות מכפר חב״ד שהחליטו לייסד שיעור חסידות קבוע. נמען המכתב היה, היא מצטטת, ״בנות חב״ד סניף כפר חב״ד״. לא היה אז סניף, ובטח שלא ארגון לבנות חב״ד! בו במקום הן החליטו שאם הרבי השתמש במילה סניף אז חייב שיהיה ארגון.. וכך הוקם למעשה ארגון ״בנות חב״ד״. 

בצעד יוצא דופן ובהתרגשות גדולה העבירה הגב׳ ציפורה וישצקי את המכתב המקורי להנהלת ארגון בנות חב״ד, הגב' חיה וולס, הגב' חני גרינברג והגב' שטרי ריבקין, שראו בכך סימן מחזק ומעודד מהרבי לקראת הקמפיין הגדול והאמיץ שהארגון יצא איתו.

המכתב נשמר במשך כל השנים אצל הגב' חיה ליפשיץ.

בשנים האחרונות ארגון בנות חב״ד לקח החלטה חזקה ובלתי מתפשרת: אחריות מלאה, עוטפת, גשמית ורוחנית על הבנות של הרבי. היקף הפעילות של הארגון הוא אדיר וכן מנעד השלוחות שלו מחבק את כל הקצוות החל מהתחום החסידי עד לעזרה ממשית במקרים של סיכון גלוי וסמוי. 

אור וחום ההתקשרות במבצעים חסידיים, שבתות מלאות עוצמה, עיתון לבנות, מוקד אסק מי, הכשרה ארצית של שומרות סף, כנסים שנתיים, תשרי, תחרות כשרונות, מעטפת של 360 מעלות לילדה החסידית. עם ארגון בנות חב״ד כל אמא יכולה לנשום לרווחה, יש מי שדואג לחינוך החסידי, הבריא והחברתי של הבת שלה. 

בשנה האחרונה צרכי עמך התרבו, ובארגון מרגישים שהבנות צריכות יותר משאבים, יותר פעילות, הקהילה ב״ה גדלה וכך גם הצורך המשמעותי לעלות לרמה הבאה. עד עכשיו הנהלת הארגון הסתדרה בדרך לא דרך עם המשאבים שקיימים, אבל הגיע הזמן לעצור ולהגיד: ״לנערות של חב״ד מגיע יותר!״ יותר רבי, יותר עוצמה, יותר הגנה, יותר שייכות, יותר עוצמה. חייבים את עזרת הציבור כדי לא להשאיר אף אחת מאחור, לא להשאיר אף בת עם מסע כבד, עם שאלה לא פתורה, עם תחושת קרירות כלפי קדושה, עם תחושת בדידות, הן דור העתיד שלנו ואנחנו מחוייבים להם! 

כקהילה אנחנו צריכים לקחת אחריות ולהתגייס, לתת יד ולהבין שיש כאן ארגון שפועל, צוות שמוסר נפש יום ולילה בשביל מטרה שחשובה לכולנו, יום אחד בשנה נרכז את המשאבים שלנו פנימה ונגיד יחד: לוקחים אחריות על הנערות של חב״ד. 

להשתתפות > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.