מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשס״ו 27.12.2005

השרה ליבני חתמה על קובלנה נגד הרב דרוקמן

שרת המשפטים, ציפי ליבני, חתמה לפני שעה קלה על קובלנה נגד רב העיר קריית-מוצקין, הרב דוד-מאיר דרוקמן, המייחסת לו התנהגות שאינה הולמת בעקבות התבטאויותיו בנושא ההתנתקות. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, המליץ לנקוט בהליך משפטי נגד דרוקמן. לאחר חתימתה של ליבני, הוגשה הקובלנה לבית הדין המשמעתי של רבני עיר. בתגובה לקובלנה מסר הרב דוד דרוקמן: "ה'עליהום' השמאלני-הרפורמי נגדי, הינו בעצם על שהעזתי להשמיע את "דבר השם, זו הלכה" בקשר למסירת שטחי ישוב יהודיים בארץ ישראל לגרועים שבשונאינו. בהתבטאותי הזהרתי ביחד עם עמיתי הרבנים שליט"א כי על-פי ההלכה הפסוקה ב"שולחן ערוך" (או"ח סימן שכ"ט) ההינתקות (קרי, גירוש מביש של יהודים וכו' וכו') תביא למצב של סכנת נפשות ("פקוח נפש") לעם היושב בציון". הפרשה במלואה - ב'כתבה המלאה'
השרה ליבני חתמה על קובלנה נגד הרב דרוקמן
"ה'שעיר לעזאזל' של השלטון". הרב דרוקמן
שרת המשפטים, ציפי ליבני, פנתה אמש (שני) בקובלנה רישמית למועצת הרבנות הראשית לישראל בבקשה לקרוא לדין משמעתי את הרב דוד דרוקמן, רבה של קריית מוצקין וסגן יו"ר עמותת הרבנים "פיקוח נפש".

ה"מרכז לפלורליזם יהודי" הגיש עתירה לבג"צ ובו נדרשה שרת המשפטים לנמק מדוע לא תגיש קובלנה למועצת הרבנות הראשית להעמיד לדין משמעתי את הרב דרוקמן בגין התבטאויותיו בעניין ההינתקות. השרה לא השיבה לבג"צ, ובחרה כאמור, לפנות למועצת הרבנות הראשית.

בתגובה לקובלנה מסר הרב דוד דרוקמן: "ה'עליהום' השמאלני-הרפורמי נגדי, הינו בעצם על שהעזתי להשמיע את "דבר השם, זו הלכה" בקשר למסירת שטחי ישוב יהודיים בארץ ישראל לגרועים שבשונאינו. בהתבטאותי הזהרתי ביחד עם עמיתי הרבנים שליט"א כי על-פי ההלכה הפסוקה ב"שולחן ערוך" (או"ח סימן שכ"ט) ההינתקות (קרי, גירוש מביש של יהודים וכו' וכו') תביא למצב של סכנת נפשות ("פקוח נפש") לעם היושב בציון.

"התרעתי ביחד עם רבנים רבים אחרים, כי כתוצאה מהחרבת ישובי גוש קטיף ומסירתם לאויב - מטחי קאסמים יתעופפו מעל אשקלון ויגיעו עד מרכז הארץ ("ואת אשר יגורנו בא לנו"). זאת בנוסף על האיסור החמור לוותר על שטחי ארצנו הקדושה שניתנה לנו מבורא עולם לעם-עולם.

"אגב נושא זה, כבר עלה לדיון בעבר על שולחנם של חברי מועצת הרבנות הראשית בראשות הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם, אשר פסקו חד-משמעית שאין רשות לכל גורם בעולם לרבות ממשלת ישראל לוותר על שטחים אשר ניתנו לנו מבורא עולם לעם עולם.

"יצוין, שאת דעתי השמעתי ברמה בתוככי מאות רבנים ובתוכם רבנים רבים, המכהנים בתפקידם באופן רישמי מטעם המדינה, בכרוזים שיצאו על-ידי עמותת הרבנים "פיקוח נפש", ולפלא שדווקא אני זכיתי להיות ה"שעיר לעזאזל" של השלטון מתוך הגלריה המפוארת הזו של רבנים יושבי על מידין, אשר העזו להשמיע ללא מורא את עמדת תורתנו הקדושה - כפי שהיא באה לידי ביטוי בהלכה הפסוקה.

"הבה נתאר לעצמנו כי ביום מן הימים יגבר לחצם של הרפורמים ויחוקק חלילה חוק ב"כנסת ישראל" נגד קיום מצות ברית מילה ("ביצוע פעולה כירורגית בקטין חסר ישע")- האם גם אז יאסר על רבנים להשמיע דעתם ברמה בכגון דא? לישנא אחרינא; האם רב שיזעק וימחה - יואשם בהתערבות בעניינים "פוליטיים"? או; האם רב שיורה לשומעי לקחו ל"סרב פקודה" ולמול את בנו - יואשם ב"המרדה"?

"מדוע מותר לאנשי אקדמיה, המקבלים את שכרם מן הקופה הציבורית להשמיע את עמדותיהם באין מפריע וכל זאת על יסוד "החופש האקדמי"? כנ"ל אנשי "תרבות"; שחקני תיאטרון ובדרנים למיניהם היונקים מעטיני השלטון, שלא לדבר על שדרני התקשורת הממלכתית המביעים דעתם בשיא החופשיות - ואילו בשם ה"פלורליזם" יסתמו פיותיהם דווקא של רבני ישראל?! הלא תהיה כוהנת כפונדקאית?", דברי הרב דרוקמן.

(השתתף בהכנת הידיעה: עידן יוסף)
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
הרב דרוקמן מקדש שם השי"ת ברבים
כ"ו כסלו ה׳תשס״ו
ישר כח גדול בסופו של דבר יהיה דידן נוצח גדול
ובפרט שזכית להיות כמעט יחידי במערכה
אשריך
2.
למה נזכרו עכשיו
כ"ו כסלו ה׳תשס״ו
כשמתברר שיש רק גרוש ולא התנתקות עדיין מעיזים להאשים את המתנגדים!
3.
כל הכבוד
כ"ז כסלו ה׳תשס״ו
כל הכבוד לרב דרוקמן
4.
איפה הרבנות הראשית?
כ"ז כסלו ה׳תשס״ו
זהו בעצם מסע רדיפה מתוחכמם בניצוח הרפורמים שמגמתו לסתום פיותיהם של כל רבני ישראל ולא רק של הרב דרוקמן.

איפה הרבנות הראשית לעת שכזו? מדוע לא שומעים את קולה?
5.
עברנו את היבסקציה
כ"ז כסלו ה׳תשס״ו
נעבור גם את זה. כל הכבוד לר דרוקמן שגם בעלותו לגדולה לא שכח את כור מחצבתו ואת ההיסטוריה המפוארת של חסידות חב"ד העומדת על משמר התורה והיהדות גם בעיתות רדיפת השלטונות. בזה הוא מצטרף לכל גדולי החסידים שלא נרתעו משום איום ואמרו את דבר ההלכה בגאון.
יישר כוח!
6.
כל הכבוד!
כ"ז כסלו ה׳תשס״ו
אם הם מנסים לסתום לו את הפה זה רק מראה עד כמה הם פוחדים ממנו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.