. | יום כ"ג תמוז ה׳תשפ״ד 29.07.2024

מהומה בשדה תימן: שוטרי מצ"ח עצרו חיילים שומרי נוח'בות

עימות חריף התפתח בצהריים (שני) בין חיילי צה”ל לכוחות משטרה צבאית רעולי פנים שהגיעו לעכב לחקירה חיילים המעורבים בשמירה על מחבלי נוח’בה במתקן שדה תימן ליד באר שבע | יו״ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין הוציא זימון דחוף לפרקליטה הצבאית ומפקד המשטרה הצבאית להגיע לדיון מחר בפני הוועדה ולספק הסברים
מהומה בשדה תימן: שוטרי מצ
צילום: לפי סעיף 27א'

המשטרה הצבאית ביקשה לעכב כעשרה מילואימניקים בחשד להתעללות במחבלים העצורים לאחר שמחבל הגיע עם פציעה חמורה בפלג גופו התחתון.

חיילים במתקן התעמתו עם אנשי המשטרה הצבאית.  לפי הדיווחים, חלק מהחיילים  נמלטו, בעוד חיילים אחרים התבצרו במתקן. נשקים וטלפונים הוחרמו.

לבסוף, חוקרי מצ”ח עזבו את המתקן, אחרי שעיכבו לחקירה 9 חיילי מילואים.

 

בערוץ 14 דווח כי הלוחמים, שחלקם מילואימניקים, טוענים כי המשטרה הצבאית רודפת אותם כבר מספר חודשים, זאת בהמשך לתחקירים  על התנאים במתקן המעצר שדה תימן.

במשטרה הצבאית אספו במהלך הימים האחרונים חומרים שמהם עלה חשד להתעללות קבוצתית במחבל. עם גיבוש חומר ראיות מספק, החליטו במצ”ח להפוך את החקירה לגלויה ולעכב את כל המעורבים בפרשה לחקירה.

אחד הלוחמים במתקן כתב: “אני מפרסם את זה בדמעות של זעם ותסכול – צה”ל נגד לוחמי צה”ל. מצ”ח הגיעו במסכות לעצור את כוח 100 של הלוחמים ששומרים על הנוח’בות, פרקו אותם מנשקם ולקחו להם את הסלולרי ועוצרים אותם באלימות וגז מדמיע.

“בפשיטה על כוח המילואים נאספו מהלוחמים הנשקים, מכשירי הטלפון וחפציהם האישיים. הכוח מתבצר בתוך הבסיס ולא מוכן לשתף פעולה עם החרפה הזו. בחודשים האחרונים הלוחמים שמדברים איתי אומרים שהמשטרה הצבאית מחפשת אותם ונושפת בעורפם. זה היה צפוי. חלק מהצוות כבר נעצר ונלקח לחקירה”.

גורם צבאי אישר את הפרטים ל’כאן חדשות’ ומסר כי מספר חיילים במקום עוכבו.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית”.

השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר, הגיב: “המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש.

“ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ״ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר – נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא”.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: “חיילי צה״ל ראויים לכבוד. חיילי צה״ל לא יעצרו כאחרוני העבריינים. אני קורא לפצ”רית, תורידי את הידיים שלך מהלוחמים הגיבורים שלנו!”

בעקבות ההתעמרות של מצ”ח בלוחמי צה”ל, חברת הכנסת לימור סון הר-מלך עושה את דרכה למתקן שדה תימן. “ברגעים אלה אני עושה את דרכי מהכנסת אל מתקן המעצר שדה תימן על מנת לעמוד לצד הלוחמים שלנו, בעקבות התיעודים שמגיעים מהמקום על מעצרים בקרב לוחמינו השומרים על מחבלי הנוח’בה המתועבים.

“כמו שהבטחנו, נגבה את הלוחמים שלנו במלחמה הזאת. לא ייתכן שהפצ”רית הכושלת תשתמש בכוחה נגד חיילנו”.

גם ח”כ אלמוג כהן הודיע: “עזבתי כעת את הכנסת בדרכי להגיע ולעמוד לצידם של מי ששלחנו למשימה זו. אין בכוונתי לאפשר את מסע הרדיפה המבזה כנגד חיילינו הקדושים”.

גם יתר חברי הכנסת מסיעת עוצמה יהודית עושים את דרכם לשדה תימן, “בדרישה לעצור את חרפת מעצרם של חיילי צה”ל במקום”, לשון ההודעה של הסיעה.

תנועת ‘המילואימניקים דור הנצחון‘ הודיעה כי מאות מפקדים ולוחמים במילואים עושים את דרכם למחנה ‘שדה תימן’ בדרום בעקבות מה שהגדירו “הבזיון בו המשטרה הצבאית עצרה את חיילי צה״ל השומרים על מחבלי הנוחבות”. מאות המילואימניקים צפויים לחסום את בסיס שדה תימן.

סרן במיל. עומר ולדמן מתנועת ‘המילואימניקים דור הנצחון: ״נשים סוף לביזיון הזה. כבודם של לוחמי צה״ל לא יהיה מרמס״.

מפורום ‘בוחרים בחיים‘ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שאחד מחבריו, יתום טרור, נעצר כששמר על המחבלים בשדה תימן: “אנחנו לא ניתן לעצור את חיילי צה״ל, בטח לא יתומי טרור שעשו הכל כדי להגן על מדינת ישראל.

“אם הפצ״רית חושבת שאנחנו נשאר בשקט – היא טועה. דם נרצחי הטרור זועק מהאדמה ואנחנו נגן על אחינו שנעצרו. אף אחד לא ייצא נקי מהאירוע ואנחנו מציעים לפצ״רית לשחרר אותם מיד. אם הפצ״רית והפרקליטות הצבאית רוצים להעמיד לדין חיילים הם מוזמנים לשמור בעצמם על שדה תימן”.

יו״ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין הוציא זימון דחוף לפרקליטה הצבאית ומפקד המשטרה הצבאית להגיע לדיון מחר בפני הוועדה ולספק הסברים.

אדלשטיין: “אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה”לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמנו אינה מקובלת עליי”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.