חרדים10 | יום כ"ג תמוז ה׳תשפ״ד 29.07.2024

"מטורף לגמרי": האיומים של ארדואן והתגובות בישראל

נשיא טורקיה ארדואן מאיים בפלישה: "בדיוק כמו שנכנסנו לקרבאך, בדיוק כמו שנכנסו ללוב, אנחנו עשויים לעשות אותו דבר עם ישראל", אמר רדואן | השר עמיחי שיקלי הגיב בטורקית: “רודן פרו-חמאסי.  אתה ליצן והעם הטורקי ישלח אותך הביתה מהר ממה שאתה חושב” | שר החוץ, ישראל כ”ץ פרסם תמונה של ארדואן לצד תמונתו של סדאם חוסיין וכתב: “רק שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים” | מנהיג הימין בהולנד, חירט ולידרס על ארדואן: “הבחור הזה מטורף לגמרי. צריך להוציא את טורקיה מנאט”ו”

נשיא טורקיה ההפכפך רֵגֵ'פּ טָאִיפּ אֶרְדוֹאָן שיגר במהלך השנים איומים רבים ואתמול הוא שבר שיא חדש באיומים על ישראל.

בישיבה של מפלגתו, אמר ארדואן: “בדיוק כמו שנכנסנו לקרבאך, בדיוק כמו שנכנסו ללוב, אנחנו עשויים לעשות אותו דבר עם ישראל. אין דבר שאנחנו לא יכולים לעשות. רק אנחנו חייבים להיות חזקים כדי שישראל לא תעשה את אותם דברים לפלסטין”.

ארודאן ציין עוד, כי יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוזמן לדבר בפני הפרלמנט הטורקי, אך לא השיב בחיוב להזמנה.

הוא הדגיש כי טורקיה מצדדת בעמדת הפלסטינים, הזכיר את ניתוק יחסי המסחר עם ישראל בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’ –  וקרא לאחדות בטורקיה על מנת שישראל לא תוכל להמטיר הרס ומוות, כלשונו, על העם הפלסטיני.

השר עמיחי שיקלי צייץ בטוויטר בטורקית: “אני שומע את האיומים של הרודן הפרו-חמאסי.  אתה ליצן והעם הטורקי יודע את זה וישלח אותך הביתה מהר ממה שאתה חושב”.

איש ההסברה הערבי-נוצרי יוסף חדאד הגיב: “יאללה עוד אהבל… עזוב איומים יא ארדואן פשוט תפלוש, מוזמן להגיע עם המרמרה!”

שר החוץ, ישראל כ”ץ, פרסם בחשבון הטוויטר שלו  תמונה של ארדואן לצד תמונתו של סדאם חוסיין וכתב: “ארדואן הולך בדרכו של סדאם ומאיים לתקוף את ישראל. רק שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים”.

מנהיג הימין בהולנד, חירט ולידרס, אמר בתגובה לארדואן: “האיסלמופשיסט הזה מאיים לפלוש לישראל, הבחור הזה מטורף לגמרי. צריך להוציא את טורקיה מנאט”ו”.

לפני כארבעה חודשים טען הנשיא הטורקי: “נתניהו וממשלתו הם הנאצים בני זמננו. כמו היטלר, מוסליני וסטלין על מעשיהם בעזה”, הוא הוסיף אז: “אנו מחויבים למצות את הדין עם ה’רוצחים’ הללו, בכפוף לחוק הבינ”ל. במצפון האנושי – הם כבר מורשעים. העולם האסלאמי, עם אוכלוסייה של כ-2 מיליארד איש, נכשל באופן מצער לעמוד בחובתו ב’אחווה לעם הפלסטיני’ במובנה האמיתי ביותר”.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.