הרב שמעון אייזנבך | יום כ' תמוז ה׳תשפ״ד 26.07.2024

העצה של הרבי לאישה שהתגלה לה שבעלה חבר בארגון פשע

הוא הוסיף לאשתו הטריה משפט נוסף ומצמרר בו הוא הודיע לה כי הוא חבר בכיר בארגון פשיעה מאוד מסוכן ושלא תנסה אפילו לחלום להשתחרר ממנו כי סופה יהיה רע ומר | סיפור ששמעתי מכלי שני ונזכרתי שכבר שמעתי אותו בעבר ואשמח מכל מי שיאשר או יוסיף פרטים בסיפור זה | טורו השבועי של הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת
העצה של הרבי לאישה שהתגלה לה שבעלה חבר בארגון פשע
צילום רקע: דוברות המשטרה. אילוסטרציה

לאחרונה שמעתי סיפור מופת מהרבי, לא מכלי ראשון אלא מכלי משני ונזכרתי שכבר שמעתי אותו בעבר' ואשמח מכל מי שיאשר או יוסיף פרטים בסיפור זה ויתכן שכבר נדפס באיזהו מקומן. וזה דבר הסיפור:

מעשה בנערה מבית שומר תומ"צ שנישאה לבחור מן המנין ממוצא איטלקי שהוצע לה והקימו בית כדת משה וישראל וכמנהג גוברין יהודאין. לאחר שחלפה תקופה הודיעה לה בעלה כי הוא בפנימיותו כלל אינו שומר תורה ומצוות וכל חזותו היא למראית עין, וכיון שחפץ בה וידע שהדרך היחידה לשאת אותה הוא רק אם הוא מקפיד על קלה כחמורה, הוא הציג את עצמו ככזה אבל אין תוכו כברו.

הוא הוסיף לאשתו הטריה משפט נוסף ומצמרר בו הוא הודיע לה כי הוא חבר בכיר בארגון פשיעה מאוד מסוכן ושלא תנסה אפילו לחלום להשתחרר ממנו כי סופה יהיה רע ומר.

אביה ששמע את הבשורה הנוראית הזו לא ידע את נפשו וטיכס עצה מה לעשות כדי להחלץ מהצרה הצרורה הזו. הוא פנה בין היתר אל העסקן הנודע הרב יעקב יהודה הכט ששמו נישא בפי כל ובחוגים רחבים כמי שמסייע לרבים במצוקות שונות ומשונות.

גם הרב הכט לא ידע בדיוק כיצד יוכל לעזור לאבא שבא לפניו ושטח לפניו במר ליבו את כל אשר אירע לפרטיו ולפרטי פרטיו. הרב הכט הציע לו לבוא עמו לרבי לחדרו ולשאול אותו כדת  מה לעשות.

כאשר נכנסו אל הרבי והשמיעו באוזניו הק' את פרטי הסיפור הרבי הפנה אותם ליהודי מסויים ששמו כך וכך. הם כמובן פנו לאותו יהודי והוא שמע מהם גם את פרטי הצרה וגם שהרבי הפנה אותם אליו כמי שיכול לעזור ולסייע. לאחר שסיימו את דברים הם התאכזבו לשמוע ממנו שאין לו שמץ של מושג מדוע הרבי שלח אליו ואינו מצליח להבין כלל כיצד הוא יכול לעזור להם.

הרב הכט אמר לו בתוקף ובנחישות רבה כי אם הרבי שולח אליו אין צל של ספק שהפתרון טמון בידיו והוא חייב לפעול בענין. כדי להציל בת ישראל כשרה "עליך לעשות הכל ולפעול מיד!" הרעים עליו בקול.

באותו רגע נצנצה במוחו של אותו אדם שהרבי הפנה אליו רעיון אל מי עליו לפנות.

איש זה היה מתגורר בעבר בשכנות לגוי איטלקי והיה ביניהם יחסי שכנות טובים ושגרתיים. באחד הבקרים החורפיים כאשר מיודענו היהודי ניקה את השלג מחוץ לביתו כפי שמחייב החוק במדינה זו לפלס נתיב בכל פתח של בית וכיון שעיתותיו היו בידו והיה לו פנאי הוא ניקה גם השלג מפתח ביתו של השכן.

כשסיים לסלק את השלג מבית שכנו, יצא השכן מהבית להסיר את השלג והוא קולט ששכנו היהודי עשה זאת במקומו. הוא פנה ליהודי ושאלו מדוע עשית זאת? הרי זו מחובתי שלי ומדוע היה עליך לטרוח? היהודי ענה לו כי היה לו זמן פנוי והוא שמח לעזור.

מאותו יום הידידות בין הגוי האיטלקי למיודענו התהדקה ותמיד האיטלקי היה מזכיר לו את אותו בוקר שניקה לו את השלג כשהוא מפטיר בפיו: "אני עדיין חייב לך על כך". לא פעם ולא פעמיים היה חוזר על המשפט הזה "אני עדיין חייב לך על כך".

והנה עכשיו מנצנצת בראשו של היהודי שהרבי שלח אליו לפנות אל אותו גוי איטלקי אולי ממנו תבוא הישועה.

למחרת הוא מתקשר לשכנו לשעבר האיטלקי והוא מספר לו את כל הסיפור של ההתקשרות בין הבחור לאשתו הטריה ועל האיומים המרחפים על ראשה באם היא תפעל לגירושין.

השכן לשעבר שואל אותו ומה שמו של אותו בעל? והוא כמובן עונה לו ואומר לו את שמו המלא. השכן מתפלא ואומר לו כי הבחורון הצעיר הזה בשם הזה הוא עובד שלי.

מסתבר שגם השכן האיטלקי לא הסגיר מעולם את עובדת היותו עומד בראש ארגון פשע איטלקי כאשר מתחתיו פועלים אנשים רבים בתפקידים שונים ומשונים.

השכן הודיע לידידו שפנה אליו שהוא יכול לראות את הענין כסגור ואכן תוך כמה ימים האשה הצעירה קיבלה את הגט לידה. כפי שפתחתי בתחילת דברי, אשמח לשמוע אם מי מהקוראים נחשף לסיפור זה ותודתי נתונה לו מראש על כך.


להערות והארות אשמח ואשיב לדורשיי במייל:  [email protected] ובווצאפ 2711532-052
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.