מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשפ״ד 25.07.2024

'כולל חב"ד' חילק מלגות ליתומים שהצטיינו בשנת הלימודים. תיעוד

משפחות קרן 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', התכנסו למעמד חלוקת מלגות למצטיינים שקצרו הישגים במהלך שנת הלימודים | הראשל"צ ורבה של ירושלים הרב שלמה עמאר נשא את הנאום המרכזי | לסיפור המלא
'כולל חב
תמונות: באדיבות המצלם
"יגעת ומצאת תאמין". זו הייתה תחושתם של היתומים והיתומות – שהשקיעו והתמידו במסגרת פעילות קרן "חסד מנחם מענדל", החטיבה החינוכית של כולל חב"ד, קצרו הישגים וזכו עתה לקבל מלגת-עידוד מכובדת, כאות הערכה להצטיינותם. 
 
הטקס המרגש התקיים במרכז השמחות 'אולמי גוטניק' של כולל חב"ד, בצל שנה מאתגרת ובשיאה של מלחמה בלתי פוסקת, בסיוע קרן מרומים ומשפחת רנר, לרגל חגיגת בר המצווה של בנם. 
 
את המעמד כולו כיבד בנוכחותו הפעילה הראשון-לציון ורבה של ירושלים הרב משה שלמה עמאר, המלווה את מעמדי 'כולל חב"ד', תמידין כסדרם.
 
הרב עמאר התרשם עמוקות מעוצמת הפעילות שנגלתה לעיניו. במשך דקות ארוכות נחשף לדרך הארוכה שעברה כל משפחה, כל אם, ילד וילדה – מהשבר, הכאב והאובדן ועד להצלחה ולהצטיינות. 
 
הרב עמאר התקבל על ידי הצוות המסור של 'כולל חב"ד' ובראשם הרב זלמן דוכמן, בנו של מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן, שהגיע במיוחד מניו-יורק, הרב מענדי בלוי מראשי ה'כולל', ומר ג'ק בלנגה - סגן נשיא לשכת רואי החשבון בישראל וחבר בחבר הנאמנים של ה'כולל'. בלנגה סיפר בקצרה כמה אנקדוטות מסיפור חייו המסעיר, מהימים בהם חצה את הגבול הסורי כילד עני ועד למעמדו הרם כיום. נאומו המסעיר והמרגש נתן כח ועוצמה לכלל היתומים ולאלמנות. בסיום הרצאתו, העניק בלנגה את ספרו  המיוחד 'ברחתי מדמשק' לכל משפחה.
 
בתשומת לב והתרגשות גלויה הוענקה מלגה לכל אחד ואחת מהמצטיינים.
 
באולם נכחו יתומים מכל רחבי הארץ, חלקם בעקבות המלחמה הקשה שפרצה מאז טבח שמחת תורה. אלה יתומים ויתומות שהוחזרו אל מסגרת הלימודים, וקיבלו את העזרה הנכונה והגיעו להישגים מצוינים.
 
הייתה זו התכנסות מכובדת ומרגשת עד דמעות. נכון להיום, נעזרות מאות משפחות ע"י קרן "חסד מנחם מענדל", בעשרות ערים ויישובים, בכל רחבי הארץ. ייחודיותה של הקרן היא בסיוע העקבי והמסודר, שניתן תוך לקיחת אחריות על הפעילות, התעניינות אישית במצב כל משפחה, ילד וילדה – וניווט חינוכי מקצועי תוך פיקוח על כל פרט בכדי להבטיח את הצלחת הפעילות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.