צבי סופר | יום י"ט תמוז ה׳תשפ״ד 25.07.2024

מעמד מעצים במסיבת סיום השנה בתלמוד תורה כפר חב"ד

מסיבת סיום שנת הלימודים ה'תשפ"ד נחגגה בהתרגשות בתלמוד תורה בכפר חב"ד | בהשתתפות רבו של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי,, יו"ר מועצת שדות דן מר דוד יפרח וראש אגף החינוך במועצה | המנהל הרב רויטמן סקר בפני ההורים והתלמידים את התקדמות המוסד בשנה האחרונה, בניית הממ"דים, וקידום משמעותי של תלמידים
מעמד מעצים במסיבת סיום השנה בתלמוד תורה כפר חב

 

בראשית השבוע חגגו ילדי התלמוד תורה בכפר חב"ד את מסיבת סיום שנת הלימודים תשפ"ד.

את האירוע, שהתקיים באולם האירועים של הת"ת, הנחה מחנך הכיתה הגבוהה 'מכינה לישיבה', הרב שרגי קפלן, שעשה זאת בטוב טעם ובחן חסידי. לאחר שפתח במילות ברכה לכבוד הילדים והוריהם, שהשתתפו אף הם במסיבה, הזמין את חבר ההנהלה הרוחנית ומנהל חטיבת הגנים בת"ת, הרב זלמן רודרמן, לומר עם הציבור את פרקו של הרבי בתהילים.

ראשון נושאי הדברים במעמד היה המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי, שבמילים חמות מאוד שיבח את ההשקעה הגדולה של הצוות החינוכי בקידום התלמידים. "תוצאות ההשקעה ניכרות היטב על התלמידים, הן ברמה הלימודית הגבוהה שלהם והן ביראת השמים החסידית הנסוכה על פניהם", אמר הרב.

ראש מועצת שדות דן מר דוד יפרח שכיבד את המעמד בנוכחותו בירך את התלמידים וכל יתר הנוכחים. הוא ציין את שלושת הממ"דים שנבנו בשנה האחרונה במתחם התלמוד תורה והגנים, והכריז כי כבר בקיץ הנוכחי ייכנס לעבודה קבלן הביצוע שיהפוך את חצר הת"ת ל'חצר לימודית' משודרגת.

מנהל אגף החינוך ר' אליהו כהן הוזמן לשאת דברים. הוא שיבח את העשייה החינוכית בתלמוד תורה, ובין השאר העלה על נס את התלבושת החסידית האחידה של התלמידים, שהוכנסה השנה לת"ת וש"משרה אווירה מכובדת ונעימה". גם הוא מצידו הבטיח לקדם את הת"ת בכל ההיבטים.

מתכון בטוח להצלחה

אחת מהפתעות המעמד הייתה הופעה של מקהלת התלמוד התורה בניצוחו של הזמר החסידי ר' אבי מנחם ובליווי הקלידן ר' לוי אוטינסקי. המקהלה פצחה בסדרת ניגוני הרבי, כשהראשון שבהם הוא 'אנעים זמירות'. שירתה שליוותה את המעמד לכל אורכו, ריגשה את הכול.

נציג המורים, הרב שניאור אבצן, בירך את הורי התלמידים והודה להם על שיתוף הפעולה הצמוד עם הצוות החינוכי.

נציג תלמידי הכיתה המסיימת, הת' קלמי גולדברג, הביע בדבריו הערכה עמוקה לצוות המחנכים והמורים המסור של התלמוד תורה ולעושר הרוחני שהעניקו לו לאורך כל השנים. "הוריי סיפרו לי שלפני שרשמו אותי לת"ת הם התלבטו לאיזה מוסד חינוך לשלוח אותי. היום, כשאנחנו מסתכלים לאחור, על כל מה שקיבלתי כאן, ברור לנו מעל לכל ספק שזו הייתה הבחירה הטובה ביותר", אמר בהתרגשות.

לאחר מכן הוזמנו אל הבמה התלמידים המסיימים, העולים לישיבות בשעה טובה, לקבל תעודות הערכה ופרסים, יחד עם המחנכים הרב שרגי קפלן והרב ברוך ציקוואשוילי.

נציג ההורים, הרב ניסן זיגמן, משלוחי הרבי ליהוד, אשר לו שלושה ילדים הלומדים בת"ת, הביע את הערכתו העמוקה למוסד, וציין 'מבצעים' מיוחדים המשרים אווירה חסידית חמימה. "זה נותן חיוּת לכולנו! תמשיכו הלאה ביתר שאת וביתר עוז", הפציר.

נציג השכבה הצעירה, התלמיד מאיר קרומבי מכיתה ג', עלה והביע אף הוא תודה והערכה למורים. לאחר מכן ביקש מהקהל להצטרף אליו לאמירת מספר פרקי תהילים לזירוז הגאולה, להצלת החטופים, לרפואת הפצועים, ולישועת עם ישראל.

לאחר הופעה נוספת של המקהלה, הפעם בשירת "אני מאמין", הוזמן מנהל הת"ת המסור, הרב זאב רויטמן, לשאת את דברו.

בראשית דבריו הודה המנהל לכל השותפים לקידום התלמוד תורה, המרא דאתרא הרב אשכנזי שליט"א, ראש המועצה מר דוד יפרח, מנהל מחלקת חינוך ר' אליהו כהן, חבר ההנהלה הרוחנית ומנהל חטיבת הגנים הרב זלמן רודרמן, המשפיע הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, חברי העמותה ר' מענדי בסטומסקי, ר' יענקי הר צבי ור' ידידיה חסין אשר כולם פועלים רבות במהלך כל השנה לקידום המוסד.

המנהל סקר בפני ההורים והתלמידים את התקדמות המוסד בשנה האחרונה, החל מבניית הממ"דים בשעה טובה, הכנסת מתַגברים בלימוד גמרא לכיתות ד'-ח' וקידום משמעותי של תלמידים רבים, כל אלה בצד מִבצעים חסידיים סביב ניגונים והתקשרות לרבי שנעשו במהלך השנה על ידי רכז הפעילות החברתית-חסידית הרב שרגי קפלן, מבצע 'ושננתם' – שינון על פה של מאות עמודי תניא, משניות ודפי גמרא אשר נוהל על ידי הרב מרדכי טנג'י רב התלמוד תורה, ישיבת ערב שנפתחה בקיץ בתלמוד תורה על ידי הרב מענדי קפלן ועוד.

בדבריו שיבח המנהל מאוד את הירתמות ההורים לעשייה החינוכית בלתי פוסקת, והזכיר שתי דוגמאות – מיזם התלבושת החסידית האחידה אשר הוכנסה לתלמוד תורה בשנה האחרונה ושכל ההורים שיתפו עמו פעולה, ו'ערב אבות ובנים' שהתקיים בכ"ז אדר א' וכמעט כל האבות נכחו בו, כאשר ביחד עם ילדיהם קיימו 'סדר הניגונים' מרגש של ניגוני רבותינו נשיאינו.

"שיתוף הפעולה שלכם, ההורים, בכל דבר – בלימוד, במִבצעים החסידיים, בשמירת התקנון, בהבעת אמון מלא בצוות ובהכרת הטוב כלפיו – הוא המתכון הטוב והבטוח להצלחה בחינוך התלמידים, שיגדלו להיות חסידים יראי שמים ולמדנים", סיכם המנהל.

כרטיס טיסה בהפתעה

אחד משיאי המעמד היה עת הוזמנו אנשי צוות הת"ת אל הבמה לקבלת תעודה ושי אישיים, המבטאים הערכה רבה על העשייה הבלתי פוסקת של כל אחד ואחד מהמחנכים והמורים במהלך כל השנה.

לאחר מכן הוזמנו המחנכים יחד עם תלמידים מצטיינים מכל כיתה, אשר נבחרו לקבל תעודות 'המצטיין החסידי', על השקעה בלימוד ובהנהגה חסידית במהלך השנה.

לקראת סיום האירוע עלו ילדי המקהלה להופעה שלישית בה הם שרו "האדרת והאמונה" בביצוע מיוחד ומרגש.

בשלב האחרון הוזמנו תלמידים שהשקיעו רבות בלימוד תניא ומשניות וכן דפי גמרא בעל פה. זה אחר זה עלו התלמידים המצטיינים וקיבלו תעודות ופרסים – סטים מפוארים של ספרי קודש. בכל כיתה התלמידים שהעפילו למקומות הראשונים הוכתרו 'חתנים' ו'סגנים'.

לחתן התלמוד תורה אשר הגיע למירב הנקודות במבצע, הוכתר הת' מנחם מענדל מיכאלשוילי מכיתה ז'.

לאחר קבלת התעודות והפרסים התקיימה הגרלה על כרטיס טיסה לרבי בין החתנים והסגנים. המרא דאתרא הרב אשכנזי ניצח על ההגרלה והזוכה הוא הת' מנחם מענדל משרקי, סגן חתן תורה בכיתה ז' עולה בגורל.

הפתעה נוספת הגיעה בסוף האירוע ממש, כאשר אחד ההורים – אשר ביקש להביע את הערכתו הרבה לעשייה החינוכית של הת"ת – החליט לתרום כרטיס טיסה נוסף להגרלה בין החתנים והסגנים. הזוכה הנוסף בגורל הינו חתן התלמוד תורה הת' מנחם מענדל מיכאלשוילי.

היה זה מעמד מרומם שהשאיר רושם כביר על כל המשתתפים בו, בבחינת "הכול הולך אחר החיתום".

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.