| יום י"ז תמוז ה׳תשפ״ד 23.07.2024

אבידה גדולה בחב"ד: נפטר הרה"ח שמואל בוטמן ע"ה

בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו לפני שעה קלה של יו"ר צעירי אגודת חב"ד המרכזית בארה"ב ויו"ר מטה סיום הרמב"ם העולמי, הרה"ח שמואל מנחם מענדל בוטמן ע"ה | היה מקורב לבית רבי ובמשך יותר מ-16 שנה שיתף את גולשי COL בסיפורים אישיים ומרתקים 'מכלי ראשון' בהם היה מעורב, במסגרת התכנית 'מוצ"ש חי' | לפני מספר שבועות לקה בליבו ומאז אושפז | הלווייתו תתקיים היום בשעה 13:00 שעון ניו יורק ליד 770 ומשם בשעה 14:00 לבית העלמין מונטיפיורי, שם ייטמן סמוך ונראה ל'אוהל' הקדוש של הרבי
אבידה גדולה בחב

נפטר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמן, דמות מרכזית בתנועת חב"ד-ליובאוויטש שהוביל ארגונים ופרויקטים חשובים רבים בעידודו של הרבי והנחה תוכנית שבועית כאן באתר COL מידי מוצ"ש, במשך יותר מ-16 שנה, מאז שנת תשס"ח.

נפטר בליל שלישי, ערב י"ז בתמוז תשפ"ד.

הוא היה בן 81 ולאחרונה סבל ממחלת לב.

הרב בוטמן נולד בכ"ד בשבט תש"ג בברית המועצות להוריו, ר' שניאור זלמן בוטמן ויהודית, מצאצאי הצמח צדק. הוא היה אחד מארבעה ילדים: הרב שלום בער בוטמן, המשפיע הנודע בתל אביב; מרת לאה כהן, רעייתו של החוזר הראשי של הרבי ר' יואל כהן; וגברת מרים סוורדלוב.

לאחר שנים של סבל תחת המשטר הקומוניסטי, הצליחה המשפחה להימלט בתום מלחמת העולם השנייה. הם התיישבו בפריז שבצרפת, בין החסידים הרבים שהפכו את העיר לביתם הזמני.

שם זכה הרב בוטמן לפגוש את הרבי בבואו לפריז בשנת תש"ז כדי ללוות את אמו, הרבנית חנה שניאורסון, לארה"ב.

אינטראקציה בלתי נשכחת זו הובילה את הרב בוטמן לפרסם את הספר ההיסטורי "הרבי בפאריז" - המפרט את שלושת הפעמים שהרבי ביקר בעיר.

אבל הרב בוטמן לא היה רק עד ורשם היסטוריה. עד מהרה לקח חלק פעיל במילוי שליחותו של הרבי להגיע לכל יהודי, להציג את היהדות בגאווה ולהכין את העולם לביאת המשיח.

בשנת תשכ"ו התחתן עם רחל גייסינסקי, בתו של הרב משה אהרן גייסינסקי ונכדה לחסיד ר' מאיר שמחה חן.

תפקידו הבולט היה מנכ"ל צעירי אגודת חב"ד המרכזית ("צא"ח"), שהייתה זרוע הפעילות של חב"ד באזור ניו יורק. זה היה אב טיפוס של סניפים דומים בארץ ישראל, מונטריאול, ארגנטינה ועוד.

בעבודה משותפת עם הרב דוד רסקין, צא"ח פיקח על מרכזי חב"ד באזור, ריכז פעילות מבצעים הק' של הרבי, ארגן את תהלוכות טנקי המצוות והשתתף בפעילויות רבות אחרות.

אחד ממפעליו הבולטים ביותר היה יצירת החנוכייה הגדולה בעולם שעוצבה על ידי האמן הנודע יעקב אגם. החנוכיה התנשאה לעין כל מעל השדרה החמישית בניו יורק, והביאה את חנוכה ואת האור היהודי למיליוני אנשים.

פעילות מתוקשרת נוספת הייתה ההוקרה השנתית לכבוד הרבי על ידי מושל ניו יורק ונבחרי הציבור באלבני. ימי חינוך יוכרזו ביום הולדתו של הרבי, י"א בניסן.

כיהן כיו"ר סיום הרמב"ם העולמי, וארגן סיומי את סיומי הרמב"ם המרכזיים. האירוע המרכזי התקיים בשנים האחרונות בחזית 770.

הרב בוטמן שימש כיו"ר אגודת צאצאיו של האדמו"ר הזקן "איגוד הצאצאים". הרבי עודד את מלוה מלכה השנתית ואת פעילות הארגון.

כתושב קראון הייטס וכפעיל קהילה, נאם הרב בוטמן בהלווייתו של יענקל רוזנבאום, היהודי שנרצח על ידי המון שחור במהלך פרעות קראון הייטס הידועים לשמצה בשנת 1991. הוא שיבח את פעולות המשטרה אך הביע זעם נגד הפורעים, משווה את פעולותיהם לפוגרומים אירופיים במאה ה-19.

"קודם קראון הייטס, אחר כך וושינגטון הייטס, אחר כך רמת הגולן. זה נושא יהודי. מה שקרה בקראון הייטס לא היה אירוע בודד", קבע הרב בוטמן והוסיף: "זו לא פולין ב-1881. זו ארצות הברית ב-1991!"

הרב בוטמן לא רק פעל למאבק בעוולות, אלא פעל מתוך אמונה מלאה שעתיד טוב יותר מחכה לעולם כולו עם בוא הגאולה הסופית והתגלותו של המשיח.

הוא הקים את הקמפיין הבינלאומי להבאת המשיח. פעילותו כללה מרכז בקראון הייטס וארגון עצרות. מאז עזב הרב בוטמן את הארגון.

בשנים שלאחר מכן, הרב בוטמן לא הפסיק לדבר וללמד על משיח בכל הזדמנות.

הרב בוטמן הרבה להציג את חב"ד-ליובאוויטש לציבור, התראיין בנושאים הקשורים ליהדות ופרסם את תורתו וכתביו של הרבי בכלי התקשורת. 

ב-17 השנים האחרונות הוא הנחה את תכנית 'מוצ"ש חי' כאן באתר COL, תוכנית שבועית שהופקה בלעדית עבור האתר וכן בגירסה בשפה האנגלית, עבור אתר COLLIVE. התכנית הוקלטה ביום חמישי בערב, הרב בוטמן שיתף בסיפור על הרבי שאותו אימת באופן אישי ושיחה על הפרשה הקרובה.

לתוכנית האזינו וצפו אלפי חסידי ליובאוויטש מכל הגילאים והרקעים. אחד הצופים הבולטים היה הרב לייבל גרונר ע"ה, מזכיר הרבי.

הוא הותיר אחריו את אשתו מרת חיה רחל בוטמן – קראון הייטס, ילדיהם הרב ולוול בוטמן – ווסטצ'סטר, ניו יורק; רבי יוסי בוטמן – קראון הייטס; גב' יהודיס ניומן – אלכסנדריה, וירג'יניה; גב' חנה קורף - מיאמי ביץ', פלורידה; גב' באסי מוניץ - באפלו, ניו יורק; גב' דאסי הבר - יורקטאון, ניו יורק; נכדים ונינים.

הוא הותיר אחריו גם את אחיותיו גב' לאה קאהן וגברת מרים סוורדלוב, שתיהן מקראון הייטס.

הלווייה תתקיים היום יום ג', תעבור ב-770 בשעה 13:00, תמשיך בבית העלמין מונטיפיורי בשעה 14:00, שעון ניו יורק, שם ייטמן.

בני המשפחה יישבו 'שבעה' בביתו ברחוב מונטגומרי 772, בקראון הייטס.

ברוך דיין האמת

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חבל על דאבדין!
לפני שעתיים
חסיד יקר איבדנו היום, יהי זכרו ברוך
2.
אבדה עצומה לחב"ד חסיד חי איש רב פעלים....
לפני שעתיים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.