| יום ט"ז תמוז ה׳תשפ״ד 22.07.2024

30 יום ליום ההילולא השמונים: קבוצת "מעייני ישראל" מצטרפת

עוד ועוד חסידים ואנשי מעשה מכל רחבי תבל, נרשמים באתר המיוחד המרכז את כל המידע ל"יום ההילולא השמונים" שיצויין בשבת קודש עילאית ומרוממת, כ"ף אב ה'תשפ"ד – שמונים שנה להסתלקותו של הרה"ק רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, בסמיכות למקום מנוחתו באלמא אטא שבקזחסטן
30 יום ליום ההילולא השמונים: קבוצת

השבוע נודע על התארגנות מיוחדת של ראשי הקהילות וראשי הכוללים של "מעייני ישראל" מארץ הקודש, שייצאו למסע קודש לכבודו ולזכרו של בעל ההילולא ולנחת רוחו של בנו הגדול הרבי
 
מהפיכת ה"יפוצו מעיינותיך חוצה" הכי נרחבת, הכי מרגשת, מאז ג' תמוז ה'תשנ"ד, היא ללא ספק המהפיכה בקרב לומדי ומעייני תורת החסידות מכל חוגי היהדות החרדית, במסגרות של הקהילות והכוללים של "מעייני ישראל", והנלווים עליהם.
בתחילת שנות הס' החלו אט אט יהודים עובדי ה', 'מבקשים' אחר התעלות רוחנית של אמת, לדבוק בתורת חסידות חב"ד, אורחותיה ומנהגיה. אש הקדושה התפשטה במהירות, והבשורה עשתה לה כנפיים. בזה אחר זה נפתחו כוללים לאותם הוגים בתורת החסידות, מה שהוביל לפתיחתם של בתי כנסת ובתי מדרש, היכלי תורה וקדושה בניחוח החב"די הקדום, בכל עיר ועיירה בישראל. אחרי ירושלים הגיעה תורה של עיר התורה והחסידות במרכז הארץ – בני ברק, ואחר כך בכל ריכוזי היהדות החרדית, באלעד ובבית שמש, באשדוד ובקרית גת, וכן הלאה.
לפני 15 שנים כשהתגבשה כבר קהילה ארצית הוחלט לערוך 'שבתון' בו יתכנסו המשפחות, אנשים נשים וטף, לשבת מרוממת של עיון והעמקה בתורת החסידות, עם תוכניות נפרדות לאבות, לאמהות, ולילדים, והתוצאות היו מרחיקות לכת. השבתון המופלא הזה מתקיים מאז באדיקות מידי שנה בשנה ומרחיב את מעגלי המשתתפים בו, אם בשבתון הראשון השתתפו כמאתיים איש, הרי שב"שבת התאחדות השנתית" האחרונה השתתפו אלף ומאתיים איש!
לפני כ-12 שנים כבר התגבשה קבוצה של בעלי מוחין ובעלי מידות ל'מסע קודש' לציונו הקדוש של הרבי, בסביבות יום ההילולא ג' תמוז, וגם מנהג זה הפך לקבוע, מידי שנה ממריאים למעלה ממאה אברכים למסע קודש עם תוכנית עמוסה בשיעורים והתוועדויות.
וכך היה גם בחודש זה, כאשר ביום ההילולא השלושים, ג' תמוז ה'תשפ"ד, נצפו בסביבות בית חיינו 770 והאהל הק' דמויות רבות מקהילות "מעייני ישראל", בקיאים נפלאים בכל תורת רבינו, במנהגי חב"ד, למדנים מופלגים, מתפללים באריכות, זקנים וצעירים, בעלי משפחות או בחורים צעירים, בשלהבת העולה ומאירה את נפשם פנימה ואת כל יישותם.
המשפיע הראשי של ישיבות תות"ל המרכזית, הגה"ח הרב שניאור זלמן גופין שליט"א, מכתת רגליו ממרום גילו ומעמדו, וחורש את הארץ לאורכה ולרוחבה מידי ערב, לאחר יום עמוס בהדרכה פנימית של תלמידי התמימים, ומקדיש את זמנו למסור את שיעוריו המופלאים והמעמיקים: בימי שני באשדוד בלימוד דרך מצוותיך, בימי שלישי בירושלים בלימוד המשך תרס"ו, בימי רביעי בבני ברק בלימוד שער היחוד והאמונה, בבוקר ימי שישי תניא בעיון בביתר עלית, ובצהרי יום שישי לימוד 'האמנת אלוקות' בבית שמש. כמו כן מתקיימת התוועדות חודשית, בכל פעם בנקודה אחרת, בהשתתפות הרב גופין, בסניפים הפעילים ב-16 ערים בכל רחבי הארץ.
לפני כשלוש שנים ברכו על המוגמר, בנין חדש ומפואר המשמש כמרכז ארצי לתורה ותפילה בדרך החב"ד לכל מבקשי השם מכל החסידויות והחצרות, הוקם במרכז העיר ירושלים, ולשם עולים מכל עשרות הערים והיישובים, בהם קיימים קהילות פעילות ומתפתחות בלעה"ר המונות קרוב לאלף משפחות!
השאיפה היא לייסד מבני קבע דומים בכל אחד ממקומות אלו, בעזרת הנגידים החשובים, פטרוני המפעל הנאדר בקודש, הנגיד החסידי הנודע הרב שמואל חיים דוד פישר שליט"א מקראון הייטס, הנגיד החסידי הרב אליהו שלוסברג שליט"א והנגיד החסידי הרב חיים יעקב לייבוביץ' מירושלים עיה"ק, שמזילים מהונם ביד רחבה לממש רצונו הקדוש והטהור של כ"ק אדמו"ר זי"ע, וכל שושלת רבותינו נשיאינו החל מכ"ק הבעש"ט הק' נשיא תורת החסידות הכללית, שלימוד תורת החסידות יהיה נחלת הכלל. ומתוך חזון זה גם הוקמו בשנים אלו, כוללים מיוחדים ללימוד תורת החסידות בהם משתתפים באופן קבוע, למעלה משמונה מאות אברכים מכל החצרות, העדות והחוגים, כ"י.
וכמו כן, הנהלת 'כולל חב"ד' בראשות הרב שלום הלוי דוכמן שיחי', והנהלת 'קרן מרומים' מיסודו של הנגיד ר' יצחק מיראלשווילי שיחי' ובסיוע הרב משה שילת שיחי', עומדים לימין התפתחות והרחבת המוסדות בזה ובבא.
*
בעיצומו של מסע הקודש לחצרות קדשנו, התקיימה ההתוועדות המרכזית, עם גדולי הרבנים והמשפיעים של מעייני ישראל בראשות המשפיע הראשי הגה"ח הרב שניאור זלמן גופין שליט"א, בביהכנ"ס וביהמד"ר 'אנשי ליובאוויטש', הקהילה החסידית התוססת באיסט פלטבוש הסמוכה לקראון הייטס בהנהגתו של הרב יוסף גרליק שליט"א, ושם החלה לנבוט ההתעוררות, לארגן 'מסע קודש' מיוחד לציונו של כ"ק הרה"ק רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, אביו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, שכידוע היה מנהיג בעל שיעור קומה, שמסר נפשו כפשוטו על קיום התורה והמצוות, הפצת המעיינות חוצה, ונאסר והוגלה על כך עד שנלב"ע ביסורים נוראים במקום גלותו בעיר אלמא אטא, במדינת קזחסטן.
לאחר שחזרו לארה"ק התכנסו חברי ההנהלה הרוחנית וההנהלה הגשמית, דנו בנושא והחליטו לאמץ את הרעיון, ולארגן על הצד היותר טוב את מסע כל ראשי הקהילות וראשי הכוללים, לשבת קודש – יום ההילולא השמונים, ש"פ עקב, כ"ף מנחם-אב ה'תשפ"ד.
הנגיד הנודע, רודף צדקה וחסד, ר' אברהם שאולזון שיחי' ממיאמי פלורידה, אשר בעשור האחרון אימץ לליבו את כל ענין ההכנסת אורחים, עבור כל החסידים המטלטלים בדרכים ומגיעים לציונו הק' של כ"ק הרה"ק רבי לוי יצחק בכדי לכבד את זכרו הטהור, ולגרום נחת רוח לבנו הגדול, שהביע משאלת ליבו שהחסידים יציינו יום זה, בלימוד ותפילה ונתינת צדקה וכו', שמע על היוזמה הנפלאה, ותיכף ומיד הודיע שינדב סכום הגון בכדי לסייע בכל הוצאות הנסיעות, וכמובן הודיע שירחיב את מערך האש"ל על מנת שהאירוח יהיה ביד רחבה תוך דאגה לכל הצרכים הגשמיים בעת השהות באלמא אטא, בכדי שיוכלו להקדיש כל זמנם ועתם ללימוד ותפילה, התוועדות, והעמקה בתורת בעל ההילולא ובפרט כמו שהיא מבוארת בתורת רבינו.
אל מסע הקודש שיכלול כאמור את ראשי הקהילות של מעייני ישראל, ראשי הכוללים "מעייני ישראל – תפארת שמשון" וגבאי בתי המדרש "מעייני ישראל – היכל אברהם יצחק", מירושלים עיה"ק ומבני ברק, מאשדוד ומבית שמש, מביתר עלית ומחיפה, מאלעד ומצפת עיה"ק, מקרית גת ומודיעין עילית, מפתח תקוה ומערד, מנתניה ומעמנואל, מרכסים ומטבריה עיה"ק, צוות המחנכים והמשפיעים של הישיבה קטנה, איגוד הבחורים של תלמידי ישי"ג, של ארגון ה"ליכטעלעך" לילדי הת"תים, יצטרפו המשפיע הראשי הגה"ח הרב שניאור זלמן גופין שליט"א, ראש הכוללים הגה"ח הרב מנחם מענדל פויגל שליט"א, מורה ההוראה והפוסק הראשי לקהילות מעייני ישראל הגה"ח הרב יקותיאל פרקש שליט"א, וחברי ההנהלה הרוחנית המשפיעים הנודעים הרב ישעי' יוסף בעק, הרב יהושע רוזנבוים, והרב יחזקאל קרישבסקי.
חברי ההנהלה הגשמית העומדים בראשות המוסדות במסירה ונתינה, הרב אהרן הכהן גראס, הרב מרדכי יואל שווארץ, והרב מרדכי מאליק, החלו לטפל בכל הדרוש בהשגת כרטיסי טיסה עד להגעה למקום המרוחק, וכל הנלווה באופן המשובח ביותר.
כפי שדווח כאן בעבר, הרישום למערך האש"ל של 'הכנסת אורחים' באלמא אטא פתוח לכל, ולאחר רכישת כרטיסי הטיסה ניתן למלא את הפרטים הנדרשים (כולל אפשרות להשגת חדר במלון 'ריקסוס' המפואר שם יתקיימו כל התפילות וההתוועדויות, במחיר מסובסד)
>>לרישום<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.