מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״ד 18.07.2024

"סבא שישב בכלא הסביר: כך י"ב תמוז גרם לנו להחזיק מעמד"

"הוא היה אומר שעל היום הזה אדמו"ר הריי"צ כתב שזהו חג המאסר והגאולה, והיה שואל, 'זה חג המאסר או חג הגאולה?'. ואמר שכשחסידים ישבו בכלא זה לא היה גם 'חג המאסר' עבורם" | הרב זלמן גורליק בריאיון מיוחד
ברקע: בית הכלא שבו שהה הרבי

השליח הראשי לבאר שבע הרב זלמן גורליק התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, ושיתף זכרונות מבית אבא וסבא עליהם השלום, כיצד הם חגגו את חג הגאולה י"ב תמוז.

הרב גורליק דיבר גם עד כמה חשוב להנחיל בעולם כולו לכל סוגי הציבור כי למרות שזהו חג של הרבי הריי"צ לכאורה, למעשה מדובר בחג שהשפיע ומשפיע על כל החסידות עד ימינו אלה.


האזינו לריאיון המלא >>


"אבא היה מספר תמיד, שראה את אבא שלו כשהיה בן 3 ופעם הבאה אחרי זה שראה אותו היה לקראת הבר מצווה", פתח הרב גורליק.

"הסבא היה תמיד בי"ב תמוז חוגג באופן מיוחד, ובאמת אני זוכר גם כשלמדתי בישיבה בתורת אמת היה מגיע להתוועד עם הבחורים והיה שגור על פיו גודל מעלתו של היום.

"הוא היה אומר שעל היום הזה אדמו"ר הריי"צ כותב שזהו חג המאסר והגאולה, והיה שואל, זה חג המאסר או חג הגאולה, ואמר שכשחסידים ישבו בכלא זה לא היה רק חג הגאולה עבורם אלא גם חג המאסר.

"הוא סיפר כי באותם רגעים שבהם כמעט נשברו שם במאסר, מה שהחזיק את החסידים בדור שלו ואותו היה זה שהרבי היה במאסר, כי המאסר של הרבי נתן להם ברגעים הכי קשים שלהם לחשוב ולהתבונן שהרבי גם במאסר ובשביל מה היה אז, גם הם יחזיקו מעמד".

עוד סיפר הרב גורליק: "בבית חב"ד אצלנו פה בבאר שבע לא אמרו תחנון היום, וניגשו כמה אנשים ושאלו מפני מה. ענו להם והתפלאו. לא ידעו מה שקרה בי"ד תמוז. מדבר על כאלה שאינם חסידי חב"ד.

"כשענו להם מה קרה ביום הזה, שאלו: 'חג הגאולה זה לא י"ט כסלו?'. מתברר שי"ט כסלו השתרש בכל עם ישראל וי"ב תמוז, שהרבה יותר קרוב מבחינת סדר השנים לדור שלנו, אנשים לא מבינים מה קרה בו. פגשתי יהודי קבלן שעבד אצלנו בבית חבד ושמע על יב תמוז שנה שעברה ואמר נס כזה לא היה בהיסטוריה של עם ישראל, צריך להפיץ את זה".

הרב גורליק גם סיפר על השליחות בבאר שבע. "יצאנו לשליחות בתנש"א, לפני 33 שנים. בשבוע שעבר התקיים אירוע גדול לכבוד ג' תמוז, יחד כל הבתי חב"ד בבאר שבע. היום אנחנו 30 שלוחים בבאר שבע ובחודש הקרוב יוצאים עוד שניים חדשים והולך ומתרחב".

לסיום בחר את ניגון השבת שלו. האזינו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.