מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״ד 18.07.2024

האירוע שסחף את תל אביב, וגם: זיכרונות מחג י"ב תמוז במחתרת

הפרשן הצבאי על סערת גיוס תלמידי הישיבות שמסעירה את המדינה, עורך הדין מדבר על תופעת העברת החפצים לישראל על ידי נוסעים תמימים, האירוע שסחף את תל אביב, והשליח מפטרבורג בריאיון מיוחד לרגל י"ב תמוז
האירוע שסחף את תל אביב, וגם: זיכרונות מחג י
ברקע: פטרבורג

כמו בכל יום חמישי בערב ברדיו COL, גם הערב - תכנית 'ליל שישי' מיוחדת, אקטואלית וחסידית, לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.


להאזנה לתכנית המלאה >>


גוט יום טוב. חג הגאולה של הרבי הריי"צ י"ב-י"ג תמוז, אנחנו כמובן ניגע בעניין בהרחבה בתוכנית, אבל נתחיל באקטואליה. חוק הגיוס יוצא לדרך בתחילת השבוע הבא. מה זה אומר? כמה יקבלו צווי גיוס, כמה מיועדים בכללי לגיוס מתוך רבבות בני ישיבה? האם הצבא לוקח בחשבון כישלון בגיוס משמעותי כפי שהם מצפים? וכיצד ינהג נתניהו במשבר מול המפלגות החרדיות על רקע חוק הגיוס? על כל זה ועוד נשמע מהפרשן והכתב הצבאי של רדיו קול ברמה מנדי ריזל.

בהמשך נהיה כאן עם פרשיה לא פשוטה שנחשפה בימים האחרונים. מספר בחורים שנסעו ליום ההילולא ג' תמוז לרבי לניו יורק, חזרו משם כשבאמתחתם תכשיטים ושעונים יקרים. הם כמובן נעצרו ונלקחו לחקירה ממושכת, כשחלקם כבר מיוצגים באמצעות עורכי דין מול הרשויות. נהיה כאן עם עורך הדין מרדכי ציבין מכפר חב"ד שלו ניסיון רב בכגון דא, ואיתו נדבר על ההיבטים החוקתיים והפליליים של המעשים הללו. וכמובן אזהרה: לא להתפתות להעביר אף חפץ מאף אדם.

ביום ראשון הקרוב, יתקיים בתל אביב מטעם ובארגון חב"ד תל אביב, אירוע הצדעה ענק לרבי ולתנועת חב"ד לרגל יום ההילולא שחל לא מכבר. מאחורי האירוע עומדים אישים וגורמים רבים שלקחו על עצמם את החלקים האומנותיים והויזואליים. אנחנו נהיה כאן בשיחה עם הרב נחום גערליצקי מחב"ד תל אביב שיספר על האירוע והתוכן שעמלו עליו רבות ליצוק לתוך האירוע הגדול הזה שכותרתו – מתחברים. ונהיה גם עם אהוד עזריאל מאיר יוצר תוכן ובמאי שיופיע בערב המיוחד הזה ויספר על המשיכה שלו לחב"ד ולתורת הרבי.

ועכשיו לחג הגאולה. פטרבורג תרפ"ז מול פטרבורג של תשפ"ד. נהיה כאן בשיחה עם השליח הראשי לפטרבורג הרב מענדל פעווזנר, שיספר על המהפכה הרוחנית האדירה בפטרבורג באמצעות עשרות שלוחים, וגם, על הגאולה הפרטית-גאולת הבית, או ליתר דיוק חלק מהבית בו שהה הרבי הרייץ בעת המאסר בשנת תרפ"ז מאלאחוויה 22 שנקנה לאחרונה על ידי יהודי צרפתי. נשמע ממנו מה עומד מאחורי הרכישה הזאת?

לאחר הפוגה ממושכת, נחזור עם צריך עיון ומנדי ברונפמן שידבר על החיבור הפנומנלי של הרבי הריי"צ-ליקוטי דיבורים. למה זה חיבור יסודי שעל כל חסיד, צעיר כמבוגר לקרוא לפחות פעם אחת בחייו? ואיך זה קשור לתחושת השייכות והמשפחתיתו בקרב חסידי חב"ד?

לסיום, את ניגון השבת שלנו שיחתום את התוכנית, יבחר השליח הראשי לבאר שבע הרב זלמן גורליק, שיספר וישתף זכרונות מאבא וסבא עליהם השלום, כיצד הם חגגו את חג הגאולה י"ב תמוז, ועד כמה חשוב להנחיל שלמרות שזה חג של הרבי הריי"צ לכאורה, למעשה מדובר בחג שהשפיע ומשפיע על כל החסידות עד ימינו אלה?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.