צביקה קעניג
|
יום י"ב תמוז ה׳תשפ״ד
18.07.2024
הקורע בשבת, שלא על מנת לחזור ולתפור, חייב?
מלאכת קורע: מחלוקת אדה"ז והמשנ"ב, אם הקורע שלא על מנת לחזור ולתפור, חייב מן התורה. החילוק בין קורע שלא על מנת לתפור, לסותר שלא על מנת לבנות, או למוחק שלא על מנת לכתוב. מחלוקת רש"ו והרמב"ם, אם הפטור מצד עצם המלאכה או רק מדין מקלקל. הפותח בית הצוואר בשבת חייב מדין קורע או מכה בפטיש? טועמים הלכה עם הרב מאיר אשכנזי מרא דאתרא כפר חב"ד וחבר בי"ד רבני חב"ד
מלאכת קורע: מחלוקת אדה"ז והמשנ"ב, אם הקורע שלא על מנת לחזור ולתפור, חייב מן התורה. החילוק בין קורע שלא על מנת לתפור, לסותר שלא על מנת לבנות, או למוחק שלא על מנת לכתוב. מחלוקת רש"ו והרמב"ם, אם הפטור מצד עצם המלאכה או רק מדין מקלקל. הפותח בית הצוואר בשבת חייב מדין קורע או מכה בפטיש? המפרק ניירות דבוקים חייב, רק אם עושה זאת על מנת לחזור ולהדביק אותם? ומדוע קורע בחמתו או על מתו חייב, אם זה לא על מנת לחזור ולתפור? והאם מלאכת קורע קיימת, רק אם התפירה השנייה תהיה טובה יותר מהראשונה? טועמים הלכה עם הרב מאיר אשכנזי מרא דאתרא כפר חב"ד וחבר בי"ד רבני חב"ד. לעילוי נשמת מרת לאה ע"ה בת יבלחט"א הרב מאיר שי'.
צפו
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות