מנדי ברגר | יום ט' תמוז ה׳תשפ״ד 15.07.2024

"וזאת התורה" עם יד הברזל: זיו שילון הכניס ספר תורה

זו הייתה הגבהת ספר תורה חריגה: סרן במיל' זיו שילון, קצין בחטיבת גבעתי שאיבד את ידו השמאלית בפיצוץ בגבול הרצועה ב'עופרת יצוקה' - הכניס ספר תורה לבית כנסת חב"ד בסביון, ולא וויתר על הגבהת הספר • "נצא מהמלחמה מחוזקים ומאוחדים יותר"  

סרן במיל’ זיו שילון, קצין בחטיבת גבעתי שאיבד את ידו השמאלית בפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה במהלך מבצע ‘עופרת יצוקה’ לפני 15 שנה, הכניס ספר תורה לבית כנסת בסביון – והרים את הספר בהגבהה.

זה קרה במהלך הכנסת ספר התורה לבית הכנסת של חב”ד ביישוב, שם מתפלל שילון מידי שבת. למקום נהרו מכריו של שילון מהצבא ומהציבוריות הישראלית, ובהם גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

אחרי סיום כתיבת האותיות, הגיע רגע השיא של הגבהת הספר: זיו שילון, שמאז נפצע וידו שוקמה, הוכיח לעולם את יכולותיו, בין היתר בתחרויות ספורט – החליט להיות זה שירים את הספר.

וכך, לקול מחיאות הכפיים וצהלות המשתתפים, הצליח שילון להרים את הספר, כשהוא נרגש מהצלחת המבצע.

“ההתרגשות לא הייתה רק של זיו, אלא של כולנו”, סיפר רב בית הכנסת ושליח חב”ד הרב שמואל ביסטריצקי, “כל הסיפור המדהים של זיו ובפרט השיקום הניסי שלו – זו הנקמה הגדולה שלנו, כעם, באויבנו. לראות את זיו מרים את ספר התורה, למרות המגבלה, זה היה מרגש נורא. זיו זוכה לאחד את העם כבר שנים רבות, והפעם זה קרה יחד עם ספר התורה שמאחד את כל העם אלפי שנים”.

בסעודת המצווה, דיבר שילון על הזכות הגדולה להכניס ספר תורה וביקש מהקהל לא להיסחף אחרי הקרע החברתי. “המלחמה זה משהו זמני”, אמר שילון, “למרות הימים הקשים, עם ישראל צריך לדעת שנצא מהמלחמה יותר מחוזקים ומאוחדים”.

שילון פנה לאביו ואמר: “כשראיתי את אבא צועד לכתוב את האות, עם ההליכון, זה נתן לי כל כך הרבה כח. בזכותך, אנחנו הילדים שאנחנו. אבא, אנחנו אוהבים אותך. אתה איש יקר שכולו לב, כל החיים לימדת אותנו לתת לאחרים ואז לתת לעצמנו. גם אתה וגם אמא. ובזכותך אנחנו ככה. בזכותך עם כל אדם שפוגשים ברחוב, יודעים להסתדר. הכל הגיע ממך ומאמא. אוהב אתכם אהבת אמת”.

שילון נפגע כאשר כוח צה”ל שנע לאורך גדר הגבול זיהה מטען חשוד סמוך לאחד השערים בגדר. סרן שילון, מפקד-פלוגה, בן 24 בעת התקרית, נפגע אנושות לאחר שהמטען הופעל בשלט רחוק, התפוצץ וקטע את ידו.

 

במהלך נאומו בהכנסת ספר התורה, תיאר שילון את סיפורו האישי ואת הרגעים בהם אצבעות ידיו הימנית החלו לזוז, לאחר תפילה שנשא בקברו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, תקופה אחרי פציעתו.

 

מאז השתקם, החל זיו בפעילות חברתית רחבת היקף ויזם פרויקטים חברתיים רבים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.