יום ח' תמוז ה׳תשפ״ד 14.07.2024

מגייסים את הצוות לשליחות ב'צו 8': ועידת הקיץ של מנהלי הרשת

במעבה יער בית שמן התכנסו בשבוע שעבר עשרות מנהלי מוסדות החינוך של 'רשת אהלי יוסף יצחק', לועידת קיץ שנתית, שבה התרעננו יחד וספגו כוחות להמשך תפקידם, ובעיקר קיבלו כלים רבים שיסייע להם לגבש ולחבר את הצוות סביב חזון ומטרה אחת משותפת, ולהוסיף שליחי חינוך נוספים למוסדות הקודש של הרבי | סיקור נרחב ותמונות
מגייסים את הצוות לשליחות ב'צו 8': ועידת הקיץ של מנהלי הרשת
תמונות: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר התכנסו יחד עשרות מנהלי תלמודי התורה ו'בתי חינוך חב"ד' של 'רשת אהלי יוסף יצחק' לוועידת הקיץ השנתית, שבה התרעננו, קיבלו כוחות להמשך עבודת הקודש שלהם, ובעיקר שיתפו זה את זה בתובנות מעבודתם הנחוצה בשדה החינוך ויצאו עם כלים פרקטיים שתסייע להם בשליחותם החשובה.

הועידה התקיימה במושב גמזו שליד יער בית שמן. היא נפתחה בשעת צהרים מוקדמת. המנהלים המסורים התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ, כשברקע האתגר החינוכי שנמצא בתקופה זו של השנה בראש סדר יומם - גיוס הצוות החינוכי - השלוחים בשדה החינוך - לחזון ולמטרה משותפת.

זה היה הנושא שסביבו נסובה הועידה. איך הופכים את הצוותים החינוכיים למקשה אחת חדורת מטרה למען הצלחת התלמידים? איך מרחיבים את מעגל השלוחים בשדה החינוך? ויחד עם זאת איך מתמודדים מול האתגרים הספציפיים הרלוונטים במיוחד בתקופה זו ובשנה הבאה?

פותחים בדבר מלכות. הועידה נפתחה בלימוד שיחת הרבי, הרלוונטית במיוחד למשתתפים, בחברותות בין המנהלים. בהמשך לכך נמסרה הרצאה מיוחדת על ידי ד"ר ליאור הלוי, מחבר הספר 'חוסן ניהולי', שחלק עם המנהלים טיפים חשובים מניסיונו רב השנים בחינוך ובדרכים לגרום לצוות להתחבר למטרה אחת מיוחדת.

בהמשך לכך נמסרה הרצאה נוספת למנהלים על ידי הרב אביה רוזן, ראש בית מדרש ומפקד ניוד חטיבה 9 בצה"ל, שבתחילת המלחמה גויס לצה"ל והיה מעורב בהקמת יחידה מיוחדת, המורכבת ממשוחררים שחשבו שסיימו כבר את תפקידם בצה"ל. כל אחד מחיילי היחידה היה עסוק בענייניו והיה צורך לחבר את כולם למטרה אחת בתוך זמן קצר. הרב רוזן סיפר למנהלים איך עשו זאת והעניק למנהלים טיפים רבים כדי שיוכלו גם הם לנצל אותם.

בחלקה השני של הועידה, אחרי תפילת מנחה, ארוחת צהרים מושקעת והפסקה, התקיימה סדנא ייחודית סביב שולחן עגול, בהנחיית ר' לוי אברמוביץ, רכז  במטה הרשת, שבה הוצגו בפני המנהלים מגוון תוכניות שהתקיימו במוסדות החינוך השונים בשנה שעברה ותוכניות העתידות להתקיים בשנה הקרובה. במהלך הסדנא העלו המנהלים יוזמות מהשטח והצביעו על נקודות שונות שצריך לתת להם מענה. היה זה דיון עשיר ופורה, שתוצאותיו ופירותיו יורגשו בוודאי בתלמודי התורה בכל רחבי הארץ כבר בשנת הלימודים הקרובה.

בהמשך נשא דברים בפני המנהלים, מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי, שהרחיב בגישה של הרבי בנוגע לגיוס צוותים ולחיבור אנשים נוספים לשליחות.

בשלב הזה של הועידה יצאו המנהלים לטיול חווייתי מיוחד בשטח יער בית שמן, על 'איזיריידר' - טרקטרוני שטח ייחודיים. ובהמשך לכך השתתפו בסדנת סוסים ייחודית עם אמיר שלו, מאמן סוסים ואנשים, הנחשב למומחה בתחומו בארץ. המנהלים קיבלו משימות ולמדו לשלוט בסוסים ולהרגיע אותם, ומכך הפיקו כלים וטיפים הנוגעים לטיפול רגשי במרחב המוסד. היום זו שיטת חינוך מוכרת וידועה.

סיום הוועידה, שאורגנה על ידי הרב מנדי ערד, רכז תוכניות לתלמודי התורה ברשת, הייתה בהתוועדות חסידית מרוממת, שבה סיכמו המנהלים את היום המיוחד וקיבלו החלטות פרקטיות בעתיד. המעשה הוא העיקר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.