COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ד 14.07.2024

מה שהרבי כתב לנשיא ארה"ב רייגן לאחר ניסיון ההתנקשות

ברקע ניסיון ההתנקשות נגד נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד המוביל בבחירות לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מדהים לקרוא את המכתב ששיגר הרבי לנשיא ארה"ב רונלד רייגן, לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו | את המכתב שיגר הרבי יום לאחר יום הולדתו ולאחר שנשיא ארה"ב שלח אגרת ברכה מיוחדת | רייגן היה הנשיא הראשון בארה"ב שחתם על צו נשיאותי להנהגת 'רגע של שתיקה' בבתי הספר, להכרה בבורא העולם ומנהיגו, בעקבות קריאתו של הרבי
מה שהרבי כתב לנשיא ארה
בעיגול: רגעים לאחר ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ. ברקע: ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב רונלד רייגן, לפני 43 שנה והמכתב ששיגר לו הרבי

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד המוביל במרוץ לנשיאות דונלד טראמפ, ניצל מניסיון ההתנקשות בחייו – בעצרת בחירות בפנסיבלניה. הוא נפצע קל באוזנו מהירי.

הנשיא לשעבר שוחרר מבית הרפואה, המריא במטוסו ונחת בנוארק שבניו ג’רזי.

בקמפיין הבחירות שלו הודיעו כי הוא מתכוון להשתתף בוועידת המפלגה הרפובליקנית שצפויה להיפתח מחר במילווקי. הרשויות הודיעו כי אדם אחד ששהה בקהל נורה למוות בעצרת, ושני בני אדם נוספים נפצעו באורח אנוש.

היורה שהה על גג במרחק של כ-120 מטר מבימת העצרת, ולפי הדיווחים, ירה לפחות 8 כדורים מרובה סער.

לפי הדיווחים היורה עמד על גג בניין סמוך וירה לעבר הנשיא, אך סוכני השירות החשאי חיסלו אותו לאחר שפתח באש. עוד דווח שהיורה השתמש ברובה מסוג AR-15.

*

לפני 43 שנה, נפצע נשיא ארה"ב דאז מר רונלד רייגן בניסיון התנקשות בחייו במהלך סיור בוושינגטון, אך חייו ניצלו.

ניסיון ההתנקשות בנשיא ארצות הברית, רונלד רייגן התרחש ב-כ״ד באדר ב׳ ה׳תשמ״א 30 במרץ 1981, 70 יום מתחילת כהונתו של רייגן כנשיא, מחוץ למלון הילטון בוושינגטון. המתנקש ירה שש יריות לכיוון הנשיא. כדור אחד פגע בו ופצע אותו. באותו אירוע נפצעו דובר הבית הלבן, שוטר ואיש השירות החשאי.

לאחר ניסיון רצח זה הובהל רייגן לבית הרפואה, שם נותח ולאחר תקופת מה התאושש ושב לתפקיד.

*

שבועיים וחצי לאחר מכן, בעוד רייגן מתאושש מפציעתו, הוא שיגר לרבי מכתב ברכה לרגל יום הולדתו בי"א ניסן.

הרבי השיב לו באגרת ברכה מיוחדת.

קרא את המכתב שהרבי שלח לנשיא רונלד רייגן בשנת תשמ"א (1981) "בקשר לניסיון השפל בחייך" שאירע בוושינגטון, בירת ארה"ב.

בחסדי אלוקים,

י"ב ניסן תשמ"א
[16 באפריל 1981]
ברוקלין, ניו יורק

הנשיא רונלד רייגן
הבית הלבן
בוושינגטון

שלום וברכה

תודה רבה, אדוני הנשיא היקר, על איחוליך לרגל יום הולדתי.

כפי שציינתי בדבריי בחגיגה השנתית אמש, הודעת הברכה האדיבה והמתחשבת שלך מרגיעה כפליים. בעוד שכולנו עדיין תחת ההשפעה של ימי הנסיון האחרונים עבורך ועבור האומה האמריקנית, בקשר לניסיון השפל על חייך (ה' ישמור), מדהים, ומשמח ביותר, שהנשיא הצליח לתת תשומת לב אישית גם לעניינים שבנסיבות העניין, ניתן היה לדחות בצדק או להתעלם מהם.

המסר שלך, בייחוד בהתייחס לחשיבות הדגשת הערכים המוסריים והאתיים בחינוך, הוא בעל משמעות לא פחותה. משמח לדעת שאתה, אדוני הנשיא, והממשל שלך מחויבים לשדרוג החינוך של כל אזרחי המדינה הזו.

אנא תהיו סמוכים ובטוחים שאנו בתנועת חב"ד-ליובאוויטש, יחד עם כל האזרחים הטובים במדינה זו, ממשיכים להתפלל להחלמתכם המהירה והשלמה ולבריאותכם האיתנה בעקביות לאחר מכן, כדי שתוכלו לבצע את האחריות המדהימה של נשיא האומה הגדולה והמובילה הזו בעולם. בהתאם לאמונתנו הבסיסית שהכל נעשה בהשגחה אלוקית, על אחת כמה וכמה בהיותנו נבחרים לתפקיד הגבוה ביותר בארץ, אנו משוכנעים שה' העניק לך את היכולות והכוח לבצע את שליחותך - ניתנת אחריות במלוא המידה, בשמחה ושמחת לב.

אין דרך טובה יותר שבה אוכל להשיב את משאלותיך הטובות מאשר לחזור על ההבטחה האלוקית לאברהם אבינו, "ואברכה מברכיך" (בראשית יב, ג). מי יתן ואתה והגברת הראשונה וכל משפחתך תתברכו בכל טוב ממקור כל הברכות.

בהערכה ובברכה מרבית,

חתימת כתי"ק

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.