. | יום ז' תמוז ה׳תשפ״ד 13.07.2024

צה"ל מעריך: הארכי-רוצח מוחמד דף חוסל

מצה”ל נמסר כי שני בכירי חמאס – מוחמד דף ומח"ט חאן יונס חוסלו בתקיפה של חיל האוויר | על המתחם בו שהו הוטלו כמה פצצות בנות טון כל אחת שהשמידו את המתחם כליל | בכירי מערכת הביטחון מסרו לדרג המדיני במהלך הערכות המצב כי דף נפגע בוודאות כתוצאה מהתקיפה, אך כי יש לחכות לקבלת אישור סופי שיכול “לקחת זמן” | ראש הממשלה נתניהו על חיסול הארכי רוצח מוחמד דף: "ידיו מגואלות בדם ישראלים רבים"
צה
אתר חיל האוויר

 צה”ל אישר בצהריים (שבת) כי כוחות הביטחון ניסו לחסל את מוחמד דף ואת מח”ט חאן יונס.

מצה”ל נמסר כי שני בכירי חמאס – “היו במתחם מחבלים מגודר. אנחנו מחכים לתוצאות התקיפה”. בצה”ל מעריכים כי לא היו חטופים בסביבתו של דף.

בכירי מערכת הביטחון מסרו לדרג המדיני במהלך הערכות המצב כי דף נפגע בוודאות כתוצאה מהתקיפה, אך כי יש לחכות לקבלת אישור סופי שיכול “לקחת זמן”. עוד אמרו הבכירים כי מח”ט חאן יונס נהרג בוודאות.

צה”ל תקף את מוחמד דף ורפאע סלאמה, מאדריכלי השבעה באוקטובר, יחד עם מחבלים נוספים במערב חאן יונס שבדרום הרצועה. התקיפה בוצעה באמצעות חמש פצצות כבדות במשקל טון כל אחת, שקברו את המתחם כולו מתחת לאדמה.

בחמאס טענו כי עשרות רבות של אזרחים נהרגו בתקיפה. משרד הבריאות של חמאס בעזה טען בצהריים כי לפחות 71 פלסטינים נהרגו בתקיפה בדרום הרצועה ועוד 289 נפצעו.


על פי הדיווחים, בשב”כ אישרו כי הדמות שנמצאת מעל הקרקע בחאן יונס הוא לא אחר מהמבוקש מספר 2 ברצועת עזה מוחמד דף. לצידו, לפי המודיעין המדויק שהתקבל, ראפעת סלמה מח”ט חאן יונס ופעילים נוספים. חיל האוויר תקף את הנקודה תוך ניצול הזדמנות שבה דף נמצא מעל הקרקע ודיווח על פגיעה מדויקת במטרה.

בתוך כך, צה”ל מעלה את רמת הכוננות בגזרות השונות מחשש לפיגועים. כמו כן, הוחלט על החזרת מפקדים ולוחמים לגזרת אוגדת עזה כדי לעבות את מרחב הגבול.

רה”מ קיים מסיבת עיתונאים ובהצהרה שנשא אמר: “עדיין אין ודאות שדף וסלאמה חוסלו אבל אני מבטיח שנגיע לכל צמרת חמאס. דף – רב מרצחים, מספר 2 בשרשרת הפיקוד, ממובילי טבח 7.10, ידיו מגואלות בדם ישראלים רבים. בחצות קיימתי שיחות ורציתי לדעת שאין סביב דף וסלאמה חטופים”.

“בראשית המערכה קבעתי כלל – מרצחי חמאס הם בני מוות. חיסול בכירי חמאס מקדם את השגת כל מטרותינו. הוא מקדם גם את היעדים בזירות אחרות, הוא שולח מסר מרתיע. מאז 7.10 ישראל נמצאת בפני איום קיומי, לא רק הגרעין האיראני אלא גם איום נוסף. איראן מנסה לחנוק אותנו בטבעת חנק. הניצחון על חמאס הוא ניצחון על כל ציר הרשע של איראן. אסור לוותר על הניצחון. רבים שואלים מתי תסתיים המלחמה. התשובה – רק כשנשיג את כל מטרות המלחמה. “ניצחון” איננה מילה ריקה מתוכן”.

“בשבועות האחרונים אנחנו מזהים סדקים בחמאס. אנחנו רואים חולשה. גם המבצע היום תורם לזה, יהיו אשר יהיו תוצאותיו. האוכלוסייה בעזה מבינה יותר ויותר את גודל האסון שחמאס מביא עליהם. נמשיך להלום במחבלים ברמה חסרת-תקדים”.

“120 אחינו ואחיותינו עדיין בעזה, החזרנו כבר 135. אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן. אני לא מוסיף תנאים ולא גורע. חמאס ביקש להכניס 29 שינויים במתווה. אני אמרתי – אפילו לא אחד”, המשיך רה”מ וחזר על ארבעת התנאים שהציב.

“כל מי שתוקף אותנו דמו בראשו”, אמר רה”מ על החזית בצפון. “אני מעריך את העמידה האיתנה שלכם. נפעל להחזיר אתכם לבתיכם בדרך זו או אחרת. אזרחי ישראל – יש עוד דרך לניצחון. נכונו לנו עוד ימים של לחימה וקושי. נילחם ובע”ה ננצח”.

במענה לשאלות כתבים אמר רה”מ: “היה לחץ עצום בינ”ל ואמריקני שלא להיכנס לרפיח. אמרתי לידידי ביידן, אין ברירה, אני אכנס לרפיח. אם לא, לא נשחרר חטופים ולא ננצח את חמאס. נכנסו לרפיח, כבשנו את ציר פילדלפי, ופתאום דברים מתחילים לזוז. השילוב של הלחץ הצבאי שבא בעקבות ההתעקשות שלי להיכנס פנימה… נכנסנו. אם יש התקדמות כלשהי ושינוי במצב, זה נובע מהלחץ הצבאי על חמאס. אני שולל את התדרוכים האלה שאני מונע את העסקה”.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לניסיון החיסול של מוחמד דף, ואמר כי “בין אם סיכולו של דף הצליח או לא, אני מברך את ראש הממשלה ושר הביטחון על אישור הפעולה, את ראשי זרועות הביטחון על המימוש שלה, ובעיקר מחזק את המבצעים עצמם – אלפי החיילים, עובדי השב”כ ואנשי מ”י – הלוחמים שפועלים בשטח, בים ובאוויר, ואנשי המודיעין שלא נחים לרגע, כבר יותר מתשעה חודשים”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.