הרב חיים-ברוך אוירכמן, ארגנטינה | יום ד' תמוז ה׳תשפ״ד 10.07.2024

על מה הרב דרעי ז"ל לא הסכים להתפלל ב'אוהל' של הרבי?

"בדיוק לפני שנה ביום ההילולא ג׳ תמוז זכינו לארח פה בארגנטינה את הרב יהודה דרעי ע״ה באירוע הגדול של חב״ד בבואנוס איירס • פתאום לפתע, פחות משעה לפני האירוע המדובר הרב דרעי ע״ה שולח לי הודעה דחופה לטלפון ואומר לי שמכיוון שהוא מרגיש שהזמן מאוד קצר לקיים את הפגישה המתוכננת שלו עם אותו נגיד מפורסם" • הרב חיים-ברוך אוירכמן מהשלוחים בעיר, בטור פרידה ב-COL
על מה הרב דרעי ז

בדיוק לפני שנה ביום ההילולא ג׳ תמוז זכינו לארח פה בארגנטינה את הרב יהודה דרעי ע״ה באירוע הגדול של חב״ד בבואנוס איירס. 

האמת היא שהרב דרעי ע״ה הגיע לכאן לצורך גיוס כספים וכשחותני השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט ביקש ממנו לנאום באירוע הוא הסכים מיד בלי להרהר כלל וכלל. 

לאחר מכן, כשירדתי איתו לפרטים לגבי שעת ההגעה שלו לאירוע, הוא אמר לי שהוא יגיע קצת באיחור בשל פגישה מתוכננת עם יהודי נגיד עשיר מאוד בקהילה היהודית פה בארגנטינה שבכוונתו היה לגייסו לפרוייקטים של ההוצאות לאור של הספרי קודש שלו. 

פתאום לפתע, פחות משעה לפני האירוע המדובר הרב דרעי ע״ה שולח לי הודעה דחופה לטלפון ואומר לי שמכיוון שהוא מרגיש שהזמן מאוד קצר לקיים את הפגישה המתוכננת שלו עם אותו נגיד מפורסם ובאם הוא בעצמו חפץ להשתתף גם באירוע של ג׳ תמוז אז הזמן לא יספיק עבורו כלל ולכן מכיוון שהוא לא מוכן בשום פנים ואופן לוותר על ההשתתפות שלו ״בגופו״ באירוע לכבוד יום ההילולא של הרבי, לכן הוא מעדיף לדחות את הפגישה ואת המטרה שלשמה הוא בא פה לארגנטינה והעיקר שיזכה לכבד את הרבי ביום הקדוש והנעלה הזה. 

במילים אחרות, הוא אומר לי שההשתתפות שלו באירוע של ג׳ תמוז נמצאת אצלו בעדיפות ראשונה ולכן הוא ידחה את הפגישה למועד מאוחר יותר ובעזרת ה׳ הוא יגיע בזמן לאירוע המיוחד לכבוד הרבי.

אומר את האמת שכבר באותם רגעים ראיתי אצלו את החשיבות, את הכבוד ואת ההערכה הגדולה שיש לו אל הרבי, אבל הרבה יותר מזה התפעלתי כששוחחתי איתו באופן אישי לאחר מכן שהיינו ביחד בדרך לאירוע, וכדלהלן:

בנסיעה לאולם הענק בו נערך האירוע שוחחנו זמן רב ובין לבין הוא מספר לי על ביקוריו השונים באוהל הק׳ של הרבי ואיך שבכל פעם שהוא נוסע לניו יורק זה חוק בל יעבור אצלו לעבור תמיד דרך האוהל. 

בהמשך השיחה הוא גם מספר לי ׳כלאחר יד׳ על מחשבתו להתמודד אי״ה בשנה הבאה על הרבנות הראשית לישראל וגם על הקשיים וההתמודדויות הכרוכות בזה וכו׳ וכך באופן ספונטני מיד שאלתי אותו: ״כשהיית אצל הרבי באוהל הק׳ ביקשת ׳ברכה׳ גם לגבי ההתמודדות המתוכננת שלך לרבנות הראשית לישראל?״ 

ואז הוא ענה לי במין ׳בהלה׳ כזו: ״חס ושלום!! לבקש מהרבי ברכה על דבר כזה, זה לא בא בחשבון אצלי כלל וכלל!!״ ״לבוא אל הרבי ולבקש על עצמי ועל מעמד כזה או אחר זה בושה ובשום פנים ואופן לא אעשה זאת!!״ 

הדבר הזה הפליא אותי מאוד והיה עבורי הוכחה שמדובר בחסיד אמיתי שמבין היטב מהו העיקר ומהו הטפל?! על מה מבקשים ומתפללים אצל הרבי ומהם הדברים החשובים באמת?! 

*

בצער רב וביגון קודר התבשרנו היום על פטירתו בדיוק שנה לאחר אותו ביקור שלו כאן בארגנטינה ביום ההילולא של הרבי ג׳ בתמוז בשנה שעברה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים ומקווה שגם שם למעלה בעולם האמת הוא יבוא אל הרבי ויבקש את הדבר האמיתי והנכון, את ביאת משיח צדקנו תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.