מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשפ״ד 04.07.2024

זיכרונות אישיים, געגועים: תכנית מיוחדת כהכנה ליום ההילולא

תכנית מיוחדת ערב יום ההילולא | הרב מענדי קוטלרסקי חושף סיפורים שגילה לאחרונה על אביו, במלאת השלושים | המשפיע מכפר חב"ד בשיחת התוועדות והקיבוצניק משתף במהפכה האישית בחייו - בזכות הרבי | וזה רק חלק
זיכרונות אישיים, געגועים: תכנית מיוחדת כהכנה ליום ההילולא
צילומים: חיים טויטו ופרס מרכוס כץ, לע"מ | צילום רקע: שמואל עמית

גם הערב ברדיו COL, כמו בכל ליל שישי, תכנית מיוחדת בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי לסוף השבוע. והפעם תכנית בסימן יום ההילולא ג' תמוז.


להאזנה לתכנית המלאה >>


שלושים לפטירתו של סגן יו"ר המל"ח הרב משה קוטלארסקי ע"ה. נהיה כן בשיחה עם בנו ממשיכו יבלחט"א הרב מנדי קוטלארסקי, שיספר על האבא והבוס שהכיר, על סיפורים ששמע במהלך השבעה על פועלו של אבא בקרב השלוחים, ועל העצות המחכימות שקיבל מאבא, דרך ההדרכות שקיבל אביו בשנות האור מהרבי ומהמזכיר האישי של הרבי הרב חיים אייזיק חודקוב ע"ה.

ערב ראש חודש תמוז, ימים ספורים לפני יום ההילולא ג' תמוז, נשמע מהרב דוד בייטש, משפיע בישיבת תומכי המרכזית בכפר חב"ד, תמצות עיוני בטוב טעם, במאמר האחרון שזכינו שהרבי יגיה ויחלק-ואתה תצווה תשמ"א, שהרבי חילק בפורים קטן תשנ"ב. מדוע המאמר הזה הוא מאמר יסודי ביחסי חסיד ורבי, ולמה כל יהודי צריך בעצם את התיווך של נשיא הדור-הרבי בינו לבין ה' יתברך? 

תורתו מגן היא לנו. מה לקיבוצניק וללימוד תניא וליקוטי שיחות? נהיה כאן בשיחה עם ר' שמעון שורק, חבר קיבוץ שדה אליהו בעמק בית שאן, שיספר על המהפכה שלימוד החסידות חוללה בחייו. למה תניא הוא ספר חובה לכל יהודי? וכיצד מגיבים תלמידיו בשיעורים שהוא מוסר בעצמו כיום בחסידות למקורבים?

בהמשך נהיה כאן עם קטע ארכיוני מהטלויזיה הישראלית על פתיחת המהדורה הראשונית במבט, בו חיים יבין מביא את הקולות הראשונים לאחר ההסתלקות ועל ההתארגנות של החסידים בשדה התעופה להשגת כרטיס טיסה ללוויה.

לסיום, ניגע במהפכה נוספת שהתחוללה בעשור האחרון בכוחו של הרבי וזה "כולל תורה" במדינות חבר העמים ואירופה. נהיה כאן עם הרב משה וובר מנכ"ל הארגון ומשלוחי הרבי בעיר דנייפר שיספר על תחילת המיזם בג' תמוז לפני עשר שנים שסחף אחריו אלפים מיהודי ברית המועצות, ועל ההצלחה הכבירה כיום בפירות הנראים לעין, אברכים ומשפחות חסידיות שנולדו מהמיזם המהפכני הזה. לבסוף, הרב ובר יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית המיוחדת שלנו לרגל יום ההילולא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.