מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשפ״ד 02.07.2024

בסימן "חסידים אינם נפרדים": השלוחים באוסטריה התכנסו

כלל שלוחי הרבי במדינת אוסטריה התכנסו יחד השבוע בבירה וינה כינוס אזורי, שעמד בסימן "חסידים אינם נפרדים" | מרכז התקשורת החב"די COL עם סיקור נרחב וגלריית תמונות
בסימן
תמונות: באדיבות המצלמים

בוינה שבאוסטריה נחתם אמש כינוס השלוחים לכלל השלוחים במדינה, שעמד בסימן "חסידים אינם נפרדים", והתקיים בקמפוס המפואר של האוניברסיטה היהודית (Lauder Business School), באירוחם של הרב שעיה בועז והרב ברוך סבח שליט"א.

הכינוס התקיים בעת הזו בימים הסמוכים ליום הגדול והקדוש ג' תמוז על מנת להתעורר ולעורר האהבה שבין חסידים לרבי ובין חסידים עצמם, מתוך תפילה וביטחון אשר בטרם מלאת שלושים שנה נזכה זעהן זיך מיטן רבי'ן דא למטה אין א גוף ולמטה מעשרה טפחים.

הכינוס הוקדש לעילוי נשמת הרב משה קאטלארסקי ע"ה אשר במשך עשרות בשנים עקב וליווה את ההתפתחות האדירה של מוסדות חב"ד באוסטריה. 

במהלך הכינוס התקיימו סדנאות שונות שהאירו והעשירו את השלוחים במגוון מקצועות. בין הדוברים ניתן למנות במיוחד את הרב לוי יצחק רסקין שליט"א שעסק משך שעה ארוכה בשאלות ותשובות בהלכה הצצות ועולות בשדה השליחות, הרב שמואל לובעצקי שליט"א ששיתף בעין טובה הדרכות ומענות קודש בסוגיות שונות ובמיוחד בשדה החינוך, הרב הערשי דרוקמן שליט"א שהעניק כלים ועצות טובות בגיוס משאבים לקיום ופיתוח השליחות כהלכה, והרב יוסף חיים בולטון שליט"א שהחכים מנסיונו בכללי חינוך והדרכה לתלמידים המתמודדים עם אתגרי קשב וריכוז. ועוד.

אורח מיוחד מושב המרכזי היה הרב מענדי קאטלארסקי שליט"א אשר הצטרף בשידור חי מהאוהל הק', תוך שהוא משמש כשלוחם של השלוחים להיכנס בגוף אל הקודש פנימה, והוסיף לשתף שביבי אור מאביו ע"ה. את המושב הנחה בטוב טעם הרב שמואל ויספיש שליט"א, ובמהלכו הוקרא הפ"נ הכללי על ידי הרב שמואל אלפרוביץ שליט"א. קולו החנוק מדמעות הדהד בליבות השלוחים את הרצון לראות את מלכנו והכמיהה לחזות באור פני מלך חיים.

המושב נחתם במשא מאלף של השליח הראשי הרב יעקב בידרמן שליט"א אשר שיתף מאוצרו מענות קודש להם זכו השלוחים באוסטריא לאורך השנים והראה באצבע את התוכניות הנטוות והולכות לקראת השנים הבאות עלינו לטובה.

הכינוס נחתם בפארבריינגען רבתי, אליו עלו ובאו כלל אנ"ש, להתדבק רוחא ברוחא, איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק לחיים ולברכה. מה נהדר היה מראה השלוחים הוותיקים והחסידים מסיבים לצד השלוחים החדשים הצעירים, אלו אשר קיימו "הזורעים בדמעה" לצד אלו המקיימים "ברינה יקצורו", אלו ואלו בצפצוף מצפצפים: יש לנו אב!

בשעת לפנות בוקר מוקדמת יצאו אל רחובות וינה הבירה כשבלב כולם פועם ההרגש החי כי אמנם יודעים אנו ומרגישים אנו שלא עזב ולא יעזוב הרועה את צאן מרעיתו, ומה להלן עומד ומשמש אף כאן עומד ומשמש שכן מה זרעו בחיים אף הוא בחיים, ואעפ"כ "רוצים וצריכים אנו את הרבי כפשוטו למטה מעשרה טפחים" שכן "אזוי איז צו שווער און ווער האט הנאה דערפון?!". עומדים הכן כולנו "שיבוא ויאסוף את כל בני ישראל ויכריז: הגיע הזמן לצאת מן הגלות, בואו ונלך לארצנו הקדושה!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.