צבי סופר | יום כ"ה סיון ה׳תשפ״ד 01.07.2024

שלוחים חדשים יפתחו בית חב"ד הצפוני בעולם

הקיץ הזה מציין רגע היסטורי כאשר הרב העשי וחני וולף, יחד עם בתם מושקא, מקימים את בית חב"ד הצפוני ביותר בעולם בפיירבנקס, אלסקה | פיירבנקס, הממוקמת 150 מייל דרומית לחוג הארקטי, מדורגת כעיר הקרה ביותר באמריקה, ידועה במזג האוויר הקיצוני שלה ובתופעות הטבע הייחודיות, כולל הזוהר הצפוני
שלוחים חדשים יפתחו בית חב

הקיץ הזה מציין רגע היסטורי כאשר הרב העשי וחני וולף, יחד עם בתם מושקא, מקימים את בית חב"ד הצפוני ביותר בעולם בפיירבנקס, אלסקה.

השלוחים הצעירים מונו על ידי הרב יוסף ואסתר גרינברג, השליח הראשי במדינת אלסקה, משפחת וולף מצטרפים למאמצים להרחיב את ההסברה היהודית באזור נידח זה לצד מרכזים יהודיים של חב"ד הקיימים באנקורג' ובעמק מט-סו.

מאז שנת  תש"ל, שלח הרבי באופן קבוע את אנשי מרכז שליחות לפיירבנקס כדי לספק שירותים רוחניים ודתיים לקהילה היהודית. במהלך השנים מינו רבי שלום בער לויטין מסיאטל ולימים הרב יוסף גרינברג שלוחים נודדים צעירים של חב"ד להמשיך במשימה זו. בשנת תשל"ו הודיע ​​רבי משה פלר ממינסוטה לרבי שהרב גרשון גרוסבאום ייסע לפורים לפיירבנקס כדי לקרוא את המגילה. הרבי השיב, "ונכון במאד מאד".

פיירבנקס, הממוקמת 150 מייל דרומית לחוג הארקטי, מדורגת כעיר הקרה ביותר באמריקה. היא ידועה במזג האוויר הקיצוני שלה ובתופעות הטבע הייחודיות, כולל הזוהר הצפוני והפארק הלאומי דנאלי. למרות מיקומו המרוחק, האזור מארח אוכלוסייה משמעותית של כ-1,000 יהודים, בנוסף לתיירים יהודים, אנשי צבא המוצבים בבסיס פורט ווינרייט ואיילסון, וסטודנטים מאוניברסיטת אלסקה פיירבנקס.

הרב העשי וחני וולף, במקור מלוס אנג'לס ואוסטרליה, בהתאמה, מוכנים לאמץ את החורפים הקשים של פיירבנקס, המגיעים ל-40 מעלות, וימי קיץ ארוכים, שבהם אור היום יכול להשתנות מקצת יותר מ-3 שעות בחורף ועד למעלה מ-21 שעות בחורף. קַיִץ. המסירות שלהם מודגשת על ידי קבלת הפנים החמה שהם כבר זכו מהתושבים המקומיים והתמיכה שהם קיבלו, בעיקר מר ג'יי רמרס, דמות מרכזית בקהילה היהודית של פיירבנקס וידידו ותיק של הרב יוסף גרינברג. מר רמרס, שחגג בר מצווה על ידי חב"ד וקיבל בברכה שלוחים נודדים רבים במהלך השנים, סיפק להם בנדיבות בית חב"ד על דונם של אדמה מדרום למרכז פיירבנקס. מר רמרס עודד את הרב העשי וחני, "ליצור את היסודות של קהילת פיירבנקס שיימשכו לנצח".

המשימה של המרכז היהודי החדש של חב"ד בפיירבנקס היא ליצור מרחב חם שמקבל את פניהם של יהודים מכל ההשתייכות, הגילאים והרקעים. באמצעות ארוחות שבת, אירועי חג, שיעורים חינוכיים ותכניות נוער, שואפים הרב העשי וחני וולף לגלם את חזון ההסברה של הרבי, להבטיח שכל יהודי בפיירבנקס ירגיש מחובר למורשתו.

הרב יוסף גרינברג קיבל הוראה על ידי הרבי "לחמם את אלסקה". לדבריו, "עם הגעתם של השלוחים לפיירבנקס, כדי להקים את בית חב"ד הצפוני ביותר בעולם, אנו רואים את ההגשמה האולטימטיבית של המוטו של הרבי 'ופרצת... ימה וקדמה, צפונה ונגבה' אשר ללא ספק יחיש את בואו המיידי של המשיח".

תרמו כדי לעזור לרב חשי וחני להביא את האור והחום של היידישקייט לפינה הרחוקה ביותר של העולם. לחצו כאן>>>

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.