מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשפ״ד 27.06.2024

ערב ג' תמוז 30 שנה: הגעגועים, השליחות והכנס האדיר במנורה

מתכוננים ליום ההילולא ג' תמוז: חבר וועדת ההיגוי חושף חלקים מהתכנית בכנס האדיר של חסידי חב"ד, השליח הצעיר מספר על שליחות הדור שלא ראה | וגם: שיחת התעוררות עם הרב גולדשמיד, והדיווח הדרמטי באותו יום
ערב ג' תמוז 30 שנה: הגעגועים, השליחות והכנס האדיר במנורה
צילומים: חיים טויטו, שניאור רייניץ, דובער הכטמן ובאדיבות המצלמים

כמו בכל שבוע, גם הערב (חמישי) תוכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי. והפעם תוכנית שמוקדשת ברובה לשלושים שנה לג' תמוז תשנ"ד.


האזינו לתכנית המלאה >>


בשבוע הבא ביום שלישי יתכנסו בהיכל מנורה בתל אביב כרבבת חסידי חב"ד לאירוע הגדול לציון 30 שנה לג' תמוז. מה מצפה לבאי הכנס בתוכנית? במה זה יהיה שונה משנים עברו? ולמה חשוב שכל מי שיכול ישתתף בגופו באירוע הזה? הרב נחום גולדשמיד מוועדת ההיגוי של הכנס ומשלוחי הרבי בנתניה, יהיה כאן ויפרוס את התוכנית העשירה שהושקעו בה המון כוחות וכישרונות בכדי להוציאה לפועל.

מה זרעו בחיים. כיצד נראית שליחות עם ישראלים במדינת דרום אפריקה. נהיה כאן עם השליח הצעיר והמוכשר הרב חזקי מלכא שליח הרבי בבית חב"ד לישראלים בקייפטאון שבדרום אפריקה, שיספר על מקום שליחותו ועל האור הגדול שמאיר בקרב מאות זוגות של ישראלים שמתגוררים שם,  על הפעילות עם המטיילים הרבים והתיירים היהודים שפוקדים את המקום. ואיזו עצה הוא היה נותן לזוג צעיר שרוצה לצאת לשליחות בימים אלה?

כיצד עלינו להסתכל על גזירת הגיוס שמרחפת מעל תלמידי הישיבות בעקבות חוק הגיוס החדש שעלה לכותרות עם החלטת בג"צ השבוע בעניין? נהיה כאן בשיחה מיוחדת ומעוררת עם הרב יעקב גולדשמיד מראשי שיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד שידבר על כך שתמים, מיקומו היחידי הוא בין כותלי הישיבה. ושהליכה לצבא של בחור היא פריקת עול מכל מה שתומכי תמימים סימלה ומסמלת. נדבר איתו גם על היתרון שטמון דווקא בדור החדש של המשפיעים בישיבות ש'לא ידע את יוסף' ולא ראה את הרבי, וכיצד הרבי חי גם כיום ומחיה אותנו ובעיקר את תלמידי התמימים?

בהמשך, נחזור קצת במנהרת הזמן 30 שנה לאחור, ונהיה עם קטע ארכיון נוסטלגי מיוחד במינו מהתוכנית ערב חדש ששודרה בערוץ הראשון בג' תמוז תשנ"ד, ועל הדיווח של כתב מעריב דאז בניו יורק העיתונאי בן כספית שמגלה למנחה אמנון לוי, שיש דיבורים על כך שהרבי השאיר צוואה עם שם של יורש...

לסיום, את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית, יבחר השליח הרב אלכסנדר פרוצ'אנסקי שיספר על התפנית בחייו כשיצא לשליחות לפני כשנה בעיר ראשון לציון בקרב דוברי הרוסית, כשהוא משאחיר את החממה הכפ"חית מאחור. "נהייתי צעיר בשלושים שנה. אני לא בן חמישים, אני מרגיש בן שלושים. אתה מקבל פתאום כוחות ויכולות לא הגיוניים ואתה רואה שזה בכוח הרבי. אין הסבר אחר" הוא אומר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.