צבי סופר | יום כ' סיון ה׳תשפ״ד 26.06.2024

ההצעה לכתוב 'הי"ד' על מצבות החללים עברה בקריאה טרומית

ח״כ סימון מושיאשוילי יזם דיון דחוף היום במליאת הכנסת בנושא: הוספת כיתוב הי״ד על מצבות חללי צה״ל | 17 הח"כים שנכחו בהצבעה - כולם הצביעו בעד | שר הביטחון הגיב לדרישה בכנסת: "מועצה ציבורית תדון בהוספת הכיתוב הי"ד למצבת הקצין יודקין" | בכנסת נחושים להשלים החקיקה
ההצעה לכתוב 'הי
לוח ההצבעות בכנסת, היום (צילום: מאיר דהן, COL)

ח״כ סימון מושיאשוילי יזם דיון דחוף היום במליאת הכנסת בנושא: הוספת כיתוב הי״ד על מצבות חללי צה״ל. 

״אתמול בשעת צהריים התקשרתי לאבא טוביה יודקין. קשה, כואב, זועק מדם ליבו – איבד ילד וצריך להילחם על כיתוב של 3 אותיות. הי"ד. אני מתבייש בשם צה"ל ומשרד הביטחון. משפחה שתרמה את בנה היקר לה מכל ונאלצת להתקוטט עם צה"ל. על מה – שומו שמיים!״. 

 ״אני קורא מעל במה זו לצה"ל, למשרד הביטחון להפסיק את הביזיון הזה. עצם זה שאני מדבר על התעללות במשפחת יודקין וביזוי זכרו של ישראל הגיבור זה כתם למדינת ישראל. אנא אדוני שר הביטחון יואב גלנט
תיכנס לעובי הקורה״.

ח״כ מושיאשוילי לא הסתפק בתשובת משרד הביטחון וביקש להעביר את הדיון לוועדת הכנסת.

מכתבה של ח"כ מלינובסקי הוגש היום לשר הביטחון בדרישה "לכבד את הנופלים ומשפחותיהם על ידי כתיבת הי"ד".

על המסמך חתמו עוד 20 ח"כים מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, הציונות הדתית, הימין הממלכתי, כחול לבן-חוסן לישראל.

ובינתיים: שר הביטחון יואב גלנט הנחה: מועצה ציבורית תדון בהוספת הכיתוב הי"ד למצבת הקצין.

בעקבות בקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל לכתוב את ראשי התיבות "ה' יִקום דמו" ליד שמו של הקצין, והאיום שלה שתעביר את יקירה לקבורה אזרחית אם משרד הביטחון ימשיך לסרב, הודיע גלנט שהמועצה הציבורית להנצחת החייל תדון בסוגיה ותבחן מחדש את הבקשה, כך מדווח לפני זמן קצר אתר YNET.

הסוגיה תעלה לדיון במועצה הציבורית להנצחת החייל, שקיימת לה סמכות לייעץ לשר הביטחון בעניין בתי קברות צבאיים ובענייני הנצחת חיילים ואנשי כוחות הביטחון.

במענה שניתן מטעם שר הביטחון לדיון במליאת הכנסת נכתב כי "ישראל שירת כלוחם בחטיבת כפיר וחירף נפשו בצפון רצועת עזה לשם הגנה על ביטחונה של מדינת ישראל, ואנו חבים לו ולמשפחתו חוב מוסרי גדול. באשר לסוגיית הכיתוב על גבי מצבה צבאית, אציין כי משרד הביטחון נוהג להיעתר לבקשות של המשפחות במקום שבו הדבר מתאפשר ובדרך שתמעט את צערן ולא תוסיף עליו".

עוד נמסר: "הכיתוב 'הי"ד' אושר על ידי נציגי משרד הביטחון כתוספת לכיתוב האישי על גבי הקבר, במטרה לאזן בין עקרונות האחידות והשוויון בבתי קברות צבאיים ובכיתוב על גבי מצבות צבאיות מחד גיסא, לבין הצורך מאידך גיסא".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.