שניאור דייטש | יום כ' סיון ה׳תשפ״ד 26.06.2024

החגיגה המרגשת של נערי המצווה מאוקראינה | תיעוד

במתחם ציון הבעש"ט הקדוש במז'יבוז', התכנסו עשרות נערי מצווה מכל רחבי אוקראינה לשבתון סוחף ומרגש, וזאת בתום תכנית ליווי ייחודית במסגרת תנועת הנוער החב"דית ׳אנרג׳ו׳ Enerjew’ | הייתה זו הפעם הראשונה מאז המלחמה שנערים יהודיים מכלל ערי המדינה נפגשים יחד | וגם: שלוחים מתארים את השבתון המוצלח | לסיפור המלא ותיעוד מיוחד
החגיגה המרגשת של נערי המצווה מאוקראינה | תיעוד

שבתון מצווה מוצלח במיוחד נחתם באוקראינה. עשרות נערי בר ובת מצווה התכנסו, בהפרדה מלאה ועל טהרת הקודש, לשבתון ייחודי במתחם ציון הבעש"ט הקדוש בעיירה מז'יבוז' במדינת המלחמה. 

השבתון החגיגי והמושקע נערך על ידי תנועת הנוער החב"דית ׳אנרג׳ו׳ Enerjew’, הפועלת במסגרת פעילות שלוחי הרבי בתמיכת JRNU. המעמד חתם תוכנית בר ובת מצווה, מושקעת במינה, שכללה מפגשים שבועיים לילדי בר ובת המצווה עם שלוחי ושלוחות הרבי בעירם. הצעירים שהתמידו במפגשים השבועיים, והצטיינו במשימות שהוצבו להם, קיבלו מתנה זוג תפילין מהודר (בנים) - אותם קיבלו להניח מידי יום, או פמוטות להדלקת נרות מכסף (בנות).

השבתון, שנערך בסימן גאווה יהודית ובו נטלו חלק נערים ונערות מכל רחבי אוקראינה, התקיים הודות לתמיכת קרן משפחת פינגר וקרן מרומים בראשות השליח הרב בן ציון ליפסקר, והודות לפעילות הנמרצת של צוות 'אנרג'ו' המסור. הסמינר נוהל על ידי השלוחים הרב יעקב יקימנקו, הרב דוד קופליק  וגב' לנה קבילובה. 

אחד מרגעי השיא בשבתון, היה תפילה מרגשת לפני כניסת השבת בציון של הבעש"ט. כלל הנערות עמדו יחד לתפילה משותפת. בשבתון נטלו חלק שלוחי הרבי באוקראינה, הרב מנחם מענדל גליצינשטיין מצ'רנוביץ, הרב שאול הורביץ מויניצה, הרב שמחה לבנהרץ מקייב, מחמלינצקי ומשפחת אלפרין מז'יטומיר. בנוסף, השתתף בשבתון מנכ"ל הזרוע החינוכית 'עתידנו' ר' שלמה נאמן וכן ר' אברהם בלייך מקייב.  

"האירוע היה מיוחד במינו", סיפר השליח הרב גליצינשטיין, "היו פה נערים ממש מכל אוקראינה, וגם מערי החזית. בצל המלחמה, רבים מהנערים מנותקים כיום מהחברים הקודמים שלהם ומתגוררים בערים יותר בטוחות. החגיגה המושקעת הזו, עם חברים יהודים מכל רחבי אוקראינה, נתנה להם שמחה גדולה מאוד. הנערים לא הרגישו את החיסרון".

הרב גליצנשטיין מספר על שנה של הכנה. "מדובר בשנה של קורס ומפגשים, בהם הסבירו להם על משמעות קבלת עול המצוות. ואחרי שנה כל כך מרוממת כולם יחד התכנסו לחגיגה והתחושה הייתה מרגשת מאוד. אין לתאר בהם הנערים קיבלו את התפילין והנערות את הפמוטים. זה היה שבתון מכונן מאוד שהם יזכרו כל חייהם". 

הרב לבנהרץ מוסיף ומציין כי "כל רגע בשבתון היה מנוצל. הנערים נהנו מעל המשוער בסדר יום גדוש בתוכנית מרוממת. החיוך של פניהם בסיום השבת המחיש את הצלחה השבתון. כלל הנערים יצאו מאוד מגובשים ומחוזקים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.