מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשפ״ד 25.06.2024

ניצחון חלקי לנחלת הר חב"ד: הבניין רב הקומות שתוכנן - יוזז

התנגדות של תושבי נחלת הר חב"ד, לבניית בניין רב קומות בשכונה, שעלול לשנות את אופי וצביון השכונה, התקבל על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום | יחד עם זאת, התנגדויות אחרות שהיו לתכנית - נדחו בינתים | בשכונה מבקשים מהרשות לתערב
ניצחון חלקי לנחלת הר חב
צילום: חיים טויטו

*ניצחון חלקי לנחלת הר חב"ד: הבניין רב הקומות שתוכן - יוזז*

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום החליטה לקבל חלק מהעתירה שהגישה 'ועד נחלת הר חב"ד' ותושבים בשכונה נגד חלקים בתכנית ה'פינוי בינוי' המתוכננת בשכונה.

במסגרת התכנית, היה ניסיון לבנות בניין רב קומות בפאתי שכונת נחלת הר חב"ד. התנגדות התושבים וה'ועד' נבע מכך שהבניין עלול לשנות את כל צביון השכונה, שומרת השבת.

הועדה החליטה לפי שעה לקבל את ההתנגדות בחלקה, ועל כן הודיעה היום כי יש לתקן את התכנית כך שהמבנה רב הקומות יוצע באזור אחר שפחות ישפיע על צביון שכונת חב"ד.

מאידך, התנגדויות אחרות שהיו לתושבים בשכונה על התכנית - לא התקבלו בינתיים. אחת ההתנגדויות הייתה, כי כבר כיום קיימת מצוקה תחבורתית בשכונה, וכי התכנית לא מציגה פתרון תחבורתי לתנועת רכבים ולעומסים על הכבישים בשכונה. את ההתנגדות הזו הועדה דחתה מסיבות שונות.

גם את ההתנגדות, ולפיה תקן החנייה שנקבע בתכנית אינו תואם את הצורך בחנייה, במיוחד לאור רמת השירות הנמוכה של התחבורה הציבורית בעיר - דחתה הועדה בינתיים.

בקהילת חב"ד בנחל'ה מציינים כי הציפייה מראש העיר, כעת אחרי הבחירות ואחרי שהוברר גודל קהילת חב"ד בעיר קריית מלאכי, היא שיפעל בכל כוחו לתיקון הכשלים הללו בתכנית, כך שהתושבים לא ייפגעו כתוצאה מתכנית הפינוי בינוי ושצביון השכונה יישמר.

בימים הקרובים יפגשו ראש העיר זוהר ונצגי חב"ד בשכונה, לפגישה שתקבע איך ניתן לשפר את התוצאה, כך שתתאים לציביון של נחל'ה ולתושבים בשכונה.

נציין, כפי שדיווחנו בעבר, כי ועד נחלת הר חב"ד, תומך בעצם תכנית הפינוי בינוי, בברכתו של המרא דאתרא, שצפוי לתת מענה למצוקת הדיור הרבה בנחל'ה. יחד עם זאת דורשים בועד תיקונים שונים שמעיבים על כללות התכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.