יוסי אליטוב | יום י"ט סיון ה׳תשפ״ד 25.06.2024

9 העקרונות שישמשו כתשתית לכל הסדרה / יוסי אליטוב

המשימה הגדולה של צה״ל: לשכנע אותנו כי כל מי שנכנס לצבא חרדי, יצא חרדי. לא כיפה קטנה. לא כיפה שקופה. אלא חרדי קלאסי. זה הפיל שבחדר | העיתונאי החב"די יוסי אליטוב עם 9 עקרונות בעקבות פסיקת בג"ץ הבוקר
9 העקרונות שישמשו כתשתית לכל הסדרה / יוסי אליטוב
בעיגול: כותב השורות

לא יודע לאן נתגלגל עם חוק הגיוס, אבל ברורים לי שהעקרונות הבאים ישמשו כתשתית לכל הסדרה:

1. החיבור של כולנו לארץ ישראל הוא מכוח התורה ובזכות לומדי התורה באלפיים שנות גלות. בלעדי התורה אין לנו שום זכות מוסרית או קניינית על הארץ הזאת. העקרון של ׳אם בחוקתיי תלכו… ונתתי שלום בארץ׳, זהו המצפן של כל יהודי מאמין ושומר מצוות. 

2. חיילי צה״ל המגינים על עמנו וארצנו, דתיים וחילונים כאחד, ראויים לכל ההכרה והתמיכה. במקום הגבוה שבו הם עומדים, אין צדיקים שיכולים לעמוד בו. הקיום הפיזי שלנו תלוי בגיבורים הללו שמוסרים את נפשם בגבולות למעננו. 

3. ולכן, מי שתורתו אינה אומנותו, חייב להתגייס לצה״ל מחר בבוקר. כמובן שעל צה״ל והמגזר להתאמץ ולהידבר בצורה רצינית ופרקטית איך מגשימים את החזון לתוכנית ברת יישום. 

4. כמי שמאמין בכל לב בשילוב בין חרדיות לישראליות, ברור לי שבכוח ובכפיה לא ניתן להשיג דבר, מעבר לטיפוח של שנאה וניכור. לצערי, מרבית המתבוללים שמטנפים על בני הישיבות, אינם חפצים בגיוסם אלא רק בהעמקת הקרע בעם, עד שנהפוך חלילה לשני עמים. את הפילוג הם מחפשים ולא שום דבר אחר. 

5. בית המשפט העליון בפסיקתו הבוקר העיד יותר על עצמו מאשר על בני הישיבות. מוסד שמנותק מהעם ומערכיו שנשלט בעיקר על ידי אליטה אשכנזית/שמאלנית/סרוגה שאינה מודעת לתרומת לומדי התורה לשלום העם היושב בציון ואינה מבינה דבר בהיסטוריה של העם היהודי. 

6. הקב״ה מנהיג את העולם, כך היה וכך יהיה. התורה הקדושה לא תישכח לעולם, איתנו ובלעדנו. כל השאלה היא האם למדינת ישראל תהיה את הזכות והסייעתא דשמיא לתמוך בעולם התורה או שיהודים מהעולם יכנסו תחת נעליה ויזכו בברכה שהתורה מעניקה למחזיקיה.

7. מתעלם מכל תגובות השנאה והבורות נגד המגזר שמקורן בעיקר בקרב קבוצות מתבוללות שהפנו עורף לחיי תורה ואמונה, גם אם מיליון חרדים ישרתו בצה״ל. חלקן של התגובות באות מאזורי הציונות הדתית, בהם מטפחים במסורתיות שנאה ותיעוב לכל מה שמסמל היהודי החרדי. הערה היסטורית: לצד קהילות ישראל לאורך שנות הגלות, חיו קבוצות שנלחמו בתורה ובלומדיה וניסו לפגוע בהמשכיות היהודית. רובם ככולם נטמעו בגויים. הטיעונים התעדכנו בכל גלות מחדש, אבל העיקרון היה אחד: השליכו את האמונה והמסורת ותתבוללו. מה נשאר מכל יפי הנפש הללו אנחנו יודעים, למגינת ליבנו. 

8. המשימה הגדולה של צה״ל: לשכנע אותנו כי כל מי שנכנס לצבא חרדי, יצא חרדי. לא כיפה קטנה. לא כיפה שקופה. אלא חרדי קלאסי. זה הפיל שבחדר. כל משפחה חרדית שורשית, שומרת בזכרונותיה, עדויות קשות על צעירים וצעירות שנטשו את הדת בהקמת המדינה, בצבא ובקיבוצים. החרדים הם חכמים, טובי לב ואוהבי העם והארץ, וגם הראשונים להתנדב ולעזור לכל יהודי. ביום שהם ידעו שהצבא הוא לא כור היתוך שבו משליכים את הטלית והתפילין, אלא מקום שניתן לתרום אבל לשמור על צביון דתי, נראה המון חיילים חרדים משרתים בצה״ל.

9. ה׳ עוז לעמו יתן, ה׳ יברך את עמו בשלום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.