שניאור דייטש | יום י"ט סיון ה׳תשפ״ד 25.06.2024

שופטי בג"ץ: לגייס את הבחורים, למנוע תקציב מהישיבות

הכרעה דרמטית בבג”ץ: 9 שופטי בג”ץ הכריעו היום (שלישי) פה אחד כי על המדינה לגייס את תלמידי הישיבות | השופטים טענו בהחלטה השערורייתית כי אין מסגרת חוקית שלפיה המדינה יכולה להבחין בין תלמידי הישיבות ובין יתר המיועדים לגיוס | בין הנימוקים: המלחמה ומחסור בכוח אדם בצבא | עוד קבעו השופטים, כי לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים 
שופטי בג
צילום אילוסטרציה: חיים טויטו

הכרעה דרמטית בבג”ץ: 9 שופטי בג”ץ הכריעו היום (שלישי) פה אחד כי על המדינה לגייס את תלמידי הישיבות.

השופטים הסבירו בהחלטה כי אין מסגרת חוקית שלפיה המדינה יכולה להבחין בין תלמידי הישיבות ובין יתר המיועדים לגיוס. עוד קבעו השופטים, כי לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

תקציר החלטת הבג"ץ המלאה - לחץ כאן

השופטים כתבו: “בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי”. הם הוסיפו: “המדינה אינה מוסמכת להעביר כספי תמיכות למוסדות תורניים בגין תלמידי ישיבה שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה כדין”.

למרות שהחרדים מהווים 12% מתושבי מדינת ישראל, לא נמצא בבג”ץ ביטוי לעמדתם – וקונצנזוס של ממש נרשם בקרב כל תשעת השופטים: עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, דוד מינץ, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ. כולם חתמו על נוסח ההחלטה שאותו כתב ממלא מקום נשיא ביהמ”ש העליון השופט עוזי פוגלמן.

נציגי הציבור החרדי בכנסת הגיבו בחריפות לפסיקה:

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “פסיקת בג”ץ מובילה בהכרח לשתי מדינות כאן. אחת, זו המדינה שמתנהלת כפי שהיא, כעת. ומדינה נוספת בה בני הישיבות ימשיכו ללמוד תורה כפי שנהגו במדינה שבן גוריון הכריז עליה. אין כח בעולם שיוכל לכפות על אדם שנפשו חשקה בלימוד תורה, להימנע מכך”.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיב על פסיקת בג”ץ: “החלטה צפויה ומאוד מצערת ומאכזבת. מדינת ישראל קמה על מנת להיות בית לעם היהודי שהתורה היא סלע קיומו. התורה הקדושה תנצח”.

יו”ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז בתגובה להחלטה: “שופטי בג”ץ ממשיכים בדרכו של אהרן ברק, ולפיה ’מלוא כל הארץ משפט’, ופולשים לתחומים ציבוריים ששייכים באופן מובהק לנבחרי הציבור מהרשות המחוקקת והרשות המבצעת.

“זהו עוד צעד שפוגע בשיטת המשטר הדמוקרטית של מדינת ישראל, והפעם זו החלשה של המדינה והחברה בזמן מלחמה. הגיע הזמן לשים סוף לדיקטטורה של בג”ץ”.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני: “מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי. אין שם אף שופט שמבין בערך של לימוד התורה והתרומה שלהם לעם ישראל בכל הדורות”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.