שניאור דייטש | יום י"ט סיון ה׳תשפ״ד 25.06.2024

מפגינים אנטישמים אלימים תקפו יהודים בלוס אנג'לס

מפגינים אנטישמים תקפו באלימות יהודים בהפגנה פרו-פלסטינית מול בית הכנסת עדת תורה באזור פיקו-רוברטסון בלוס אנג'לס ביום ראשון |המפגינים הראשונים התחילו את ההתפרעות מול 770 - בית ספר בית חיה מושקא של חב"ד ואז הגיעו בהמוניהם לבית הכנסת 'עדת תורה', שם החלה האלימות הקשה נגד יהודים
מפגינים אנטישמים אלימים תקפו יהודים בלוס אנג'לס
לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

מפגינים אנטישמים תקפו באלימות יהודים בהפגנה פרו-פלסטינית מול בית הכנסת עדת תורה באזור פיקו-רוברטסון בלוס אנג'לס ביום ראשון.

מתורגם מ- Jewish Journal

אלימות מזעזעת פרצה ביום ראשון בהפגנה פרו-פלסטינית מול בית הכנסת עדת תורה באזור פיקו-רוברטסון בלוס אנג'לס.

על פי הדיווחים, המחאה התרחשה בזמן שיריד נדל"ן ישראלי התקיים בחצר בית הכנסת. חשבון טוויטר בשם "יהודים נלחמים בחזרה" הפציר בקהילה היהודית להגן על בית הכנסת.

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מראים מפגינים פרו-פלסטינים חוסמים אנשים מלהיכנס לבית הכנסת; כמו כן הופצו סרטונים של מפגינים פרו-פלסטינים תוקפים גבר יהודי ומפגין פרו-ישראלי במקומות נפרדים.

 

סרטונים אחרים הראו מריבות אלימות פורצות.

סרטון נוסף מראה את המשטרה הודפת את המפגינים הפרו-פלסטינים לאחור.

במשטרה המקומית אומרים שלא בוצעו מעצרים רשמיים, וגם לא דווח על פציעות.

המועמד לשעבר למועצת העיר לוס אנג'לס, סם יברי, פרסם כי מה שהתרחש מול בית הכנסת הוא "כתם אפל בהיסטוריה של לוס אנג'לס. קיצונים אלימים שמשבחים בגאווה את חמאס וחיזבאללה צעדו מחוץ לבית כנסת אורתודוקסי בשכונה היהודית הגדולה ביותר באמריקה מחוץ לניו יורק - שם הילדים שלי הולכים לבית הספר, שם המשפחה שלי מתפללת, איפה המשפחה שלי אוכלת וקונה - והטילו אימה בחוצפה על יהודים ללא שקיבלו עונש. וללא כל תוצאה. מחבלים אלימים רעולי פנים אלה הפילו יהודים, השחיתו בתי כנסת, בתי ספר וחנויות, השחיתו מכוניות, תקפו כל מי שנראה כיהודי שמנסה להיכנס לבית הכנסת שלו, וקראו למען רצח העם היהודי. מחבלים מקומיים אלימים רעולי פנים אלה מתפזרים כעת לשכונות יהודיות 'לצוד' יהודים וגורמים ליותר הרס וונדליזם".

יברי טען כי "המחבלים האלה אמרו לנו מתי ולאן הם מגיעים. במשך שבוע, הפצרנו בפני המנהיגים הנבחרים שלנו לדבר. אף אחד לא פרסם הצהרה פומבית בגנות הקיצונים הללו. התחננו בפני המנהיגים הנבחרים שלנו להגן עלינו אבל LAPD (משטרת לוס אנג'לס) אמרו לנו לנבחרי הציבור האלה... אמרו ל-LAPD להתייצב ולא להתערב. פשוט החוצה, נבחרי הציבור שלנו לא שומרים על ביטחון הציבור היהודי. למרבה המזל, יהודים גאים וקבוצות יהודיות מאורגנות עלו על מנת למנוע אירוע נפגעים המוני והרס מוחלט של שכונת פיקו-רוברטסון".

היועץ הפוליטי נח פולק פרסם כי הוא "היה שם היום באירוע בבית הכנסת. תנו לתומכי חמאס להשתלט על המדרכה מול בית הכנסת ולחסום את כניסתו. למעשה, LAPD יצרה גדר מסביב לחזית בית הכנסת כדי להרחיק יהודים ותומכי חמאס פנימה. ניסיתי להיכנס עם הילדים שלי דרך הדלת הקדמית וסובכתי לא על ידי תומכי חמאס אלא על ידי LAPD. כל מי שרצה להשתתף נאלץ להשתמש בכניסה אחורית סודית. משטרת אל.איי הם בושה מוחלטת - ברור שהמשטרה קיבלה הוראה לעזור לחיות הרחוב של המפלגה הדמוקרטית לעשות את הבריונות שלהן. הם בהחלט לא היו שם כדי להגן על זכותם של יהודים להיכנס לבית הכנסת שלהם".

משרדו של מושל קליפורניה גאווין ניוסום פרסם "העימותים האלימים מחוץ לבית הכנסת עדת תורה בלוס אנג'לס מזעזעים. אין תירוץ לכוון לבית תפילה. לשנאה אנטישמית כזו אין מקום בקליפורניה".

ראש העיר קארן באס פרסמה: "האלימות היום בשכונת פיקו-רוברטסון הייתה מגעילה, וחסימת הגישה למקום תפילה היא בלתי מתקבלת על הדעת. קראתי ל-LAPD לספק סיורים נוספים בקהילת פיקו-רוברטסון וגם מחוץ לבתי תפילה ברחבי העיר. אני אפגש מחר עם הצ'יף [דומיניק] צ'וי כדי להמשיך לדון בבטיחות של התושבים. אני רוצה להיות ברורה שלוס אנג'לס לא תהיה עוגן לאנטישמיות ואלימות. האחראים יימצאו ויישאו באחריות. אני אצטרף לחברת המועצה קייטי ירוסלבסקי, המנכ"לית של הפדרציה היהודית בלוס אנג'לס, הרב נח פרקס ומנהיגי אכיפת החוק האחרים בפגישת קהילה השבוע כשאנחנו מדברים על צעדים קדימה, ביחד".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.