מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשפ״ד 24.06.2024

דובי יודקין בכנסת: "אנו שוקלים להוציא את אחי הי"ד מהר הרצל"

בישיבת סיעת "עוצמה יהודית" היום בכנסת התארח דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד, שמשרד הביטחון מסרב לכתוב הי"ד על מצבתו | צפו בתיעוד מהישיבה ומהציטוטים המלאים והקשים במהלכה
דובי יודקין בכנסת:
יודקין בישיבת הסיעה, היום

סיעת עוצמה יהודית אירחה היום (שני) בישיבת הסיעה השבועית בכנסת את דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל יודקין הי״ד מכפר חב"ד, שמשרד הביטחון מתנגד לכתוב ״הי״ד״ על מצבתו.

אחיו של סרן ישראל יודקין הי"ד אמר לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולחברי הכנסת מעוצמה יהודית בפתח ישיבת הסיעה: "באתי הנה בבקשה שתעזרו לי ולמשפחתי לתת לאחי כבוד אחרון ולהיקבר בקבורה יהודית טהורה ושיכתב על המצבה ה' יקום דמו, אני יודע שזו האג'נדה שבה אתם מאמינים ודוגלים, ולכן היה חשוב לי להשתתף בישיבת הסיעה ולהעלות בפניכם את הבקשה. 

"משרד הביטחון אטומים כלפינו, כרגע המצבה עומדת ריקה וחלולה, משפחתי בוכה וכאובה כל היום עד כדי שהם שוקלים להוציא את אחי מהר הרצל ולערוך לו שוב לוויה בבית עלמין אזרחי, תעזרו לי".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "הצדק איתכם, בכל הדברים שציינת כאן, אני הרבה פעמים מתבייש שאני היחיד בקבינט שהצביע נגד הכנסת הסיוע ההומניטרי, אני מתבייש שאני היחיד שרוצה לעצור להם את הדלק - אני חושב שהדברים האלו כ"כ פשוטים. שאתה נאבק באויב אתה לא צריך לתת לו אוכל, לחמש אותו, לתדלק אותו ולתת לו את היכולת לפגוע בך. 



"השתתפתי בלוויה של אחיך סרן ישראל יודקין הי"ד, ראיתי את המשפחה המופלאה שלך, שכל כולה שליחות לעם ישראל. עוצמה יהודית תמשיך ללוות אתכם, חה"כ לימור סון הר מלך שמובילה את המאבק שלכם תמשיך להוביל אותו ולזעוק את זעקתכם. אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהצדק שלכם ינצח".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, אמר: "האם במדינת ישראל לא מאפשרים לציין נופלים יהודים בדרך יהודית? כבוד הנופלים הוא ערך עליון במדינת ישראל ואני קורא לשר הביטחון להענות לזעקת משפחות השכול המבקשות להוסיף את האותיות הי"ד ולהנציח את יקיריהן על פי האמונה היהודית".

השר למורשת עמיחי אליהו: "כשאני שומע את זעקתו של דובי היקר, אני שומע את זעקתם של אחינו החרדים המבקשים להיות חלק אינטגרלי משורות הצבא, אך נהדפים בידי בכירי צה"ל. מערכת שמסרבת לבקשה יהודית כה טריוויאלית, היא מערכת הזקוקה לתיקון שורש עמוק. כך לא משלבים. כך לא מתקנים".

ח״כ לימור סון הר מלך, ממובילות המאבק לאפשר למשפחתו של הנופל ישראל יודקין להוסיף את המילה הי״ד על מצבתו, אמרה: ״אנחנו מקווים שמשרד הביטחון יתעשת ויבין כי נקמה היא רגש לגיטימי, והכיתוב ״השם יקום דמו״ זהו חלק מהזהות שלנו כיהודים מאמינים. אם הצבא מבקש לפתוח את שורותיו לגיוס חרדים הוא צריך לדעת כי צריך לכבד את אורח חייהם. אני סבורה כי עצם הסירוב של משרד הביטחון לאפשר את הכיתוב ״הי׳ד״ על המצבה הוא סמל לחולשה ודישדוש״.

 ח״כ אלמוג כהן: "מחזק את ידיה של המשפחה בשעתה הקשה ומצר על העוול שנגרם לה. אפעל מול לשכת שר הביטחון ע״מ שיכבדו את בקשתה של המשפחה, ויתנו מרגוע לכאבם העצום".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר: "חייבים לעשות סוף לסאגה העצובה הכואבת וההזויה הזו, לא יתכן שבמקום להתרכז באבל ובאובדן הקשה משפחה שכולה צריכה להלחם על הנצחת בנה בדרך מסורת ישראל מדורי דורות. כיו"ר הסיעה אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי לתיקון העוול הנורא הזה כדי שמשפחת יודקין וכל משפחות השכול שירצו בכך יזכו להנצחת יקירהם בדרך מכבדת וראויה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.