חרדים10 | יום י"ח סיון ה׳תשפ״ד 24.06.2024

צבא ארה"ב: "נתקשה להגן על ישראל במלחמה עם חיזבאללה"

רמטכ”ל צבא ארצות הברית, גנרל צ’ארלס בראון, הזהיר אמש כי ארצות הברית תתקשה לסייע לישראל להגן על עצמה – במקרה של מלחמה נרחבת מול חיזבאללה – כפי שהיה במתקפת הטילים והכטמ”בים האיראנית | לדבריו, באיראן נוטים להצטרף למלחמה אם יחששו שחיזבאללה מאוים ונמצא בסכנה של ממש מצד ישראל
צבא ארה
מטוס 'רעם' של חיל האוויר (צילום: דו"צ)

רמטכ”ל צבא ארצות הברית, גנרל צ’ארלס בראון, הזהיר אמש כי ארצות הברית תתקשה לסייע לישראל להגן על עצמה – במקרה של מלחמה נרחבת מול חיזבאללה – כפי שהיה במתקפת הטילים והכטמ”בים האיראנית בחודש אפריל.

גנרל בראון אמר: “ארה”ב לא תוכל להגן על ישראל במקרה של מלחמה נגד חיזבאללה כפי שהגנה עליה במהלך מתקפת הטילים והכטב”מים של איראן בחודש אפריל. הרבה יותר קשה ליצור מערך הגנה יעיל נגד רקטות וטילים קצרי-טווח של חיזבאללה שמשוגרים באופן קבוע ושגרתי לעבר ישראל”.

גנרל בראון, יו”ר המטות המשולבים בצבא ארה”ב, הזהיר גם  כי הולך וגדל הסיכוי שאיראן תבחר להיכנס למלחמה ישירה עם ישראל במקרה של מלחמה בין צה”ל וחיזבאללה.

לדבריו, באיראן נוטים יותר ויותר להצטרף למלחמה אם יחששו שחיזבאללה מאוים ונמצא בסכנה של ממש מצד ישראל. הוא הוסיף: “ארצה לומר שאיראן תהיה נכונה יותר לספק סיוע רב יותר לחיזבאללה”.

דבריו מצטרפים להערכות קודמות כי איראן תהיה מוכנה להסתכן כדי להבטיח את הישרדות חיזבאללה, שנחשב לכוח החשוב ביותר שלה במזרח התיכון.

דבריו של הגנרל בראון מגיעים בזמן ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בארה”ב, שם הוא דן עם בכירים אמריקנים באפשרות למלחמה עם חיזבאללה והאיום הנשקף מאיראן.

בראון אמר, כי “ארה”ב ממשיכה לקיים שיחות עם המנהיגים הישראלים ולהזהיר מהרחבת העימות, והמסר החשוב שמועבר הוא שיש לחשוב על ההשפעה המשנית של כל מבצע בלבנון, וכיצד זה יכול להשפיע על כל הכוחות באזור”.

הוא הדגיש כי מבחינתה של ארה”ב, הדבר החשוב ביותר הוא ביטחונם של חיילי צבא ארה”ב המוצבים באזור. הוא לא פירט אם נעשו סידורי ביטחון מיוחדים לקראת אפשרות של הרחבת הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, אך הדגיש כי אף בסיס אמריקני במזרח התיכון לא הותקף מאז חודש פברואר.

בסוף השבוע דווח, כי בכירי ממשל ביידן עדכנו בשבוע שעבר את ראש המל”ל צחי הנגבי והשר רון דרמר במהלך פגישותיהם בוושינגטון כי ארה”ב מתחייבת “לתמוך בישראל באופן מלא במקרה של מלחמה נגד חיזבאללה”.

בשבוע שעבר פורסם כי בממשל ביידן חוששים שבמקרה של מלחמה נרחבת – מערך ההגנה האווירית של ישראל יתקשה להתמודד עם עוצמת והיקף השיגורים של חיזבאללה לעבר שטח ישראל.

אתמול דווח כי מיליציות פרו איראניות בעיראק נערכות לסייע לחיזבאללה בלחימה נגד ישראל. ב’כאן חדשות’ פורסמה שיחה של גורם עיראקי שציין שהמיליציות רואות בחיזבאללה כוח הרתעה מרכזי ולכן מעוניינות להצטרף פיזית ללחימה בלבנון.

מתחילת המלחמה המיליציות הללו משגרות כטב”מים וטילים לעבר ישראל.

אתמול בפתח ישיבת הממשלה השבועית, דיבר ראש הממשלה נתניהו על העיכוב של משלוחי החימוש מארה"ב לישראל בארבעת החודשים האחרונים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.