צבי סופר | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ד 23.06.2024

"לחלץ הפקק": נתניהו בישיבת הממשלה נגד ממשל ביידן

עד כאן: ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד ממשל ביידן, שמעכב אספקת נשק וחימוש חיוני למדינת ישראל, העומדת במאבק מלחמתי-קיומי מול אויביה | רוה"מ נתניהו: "לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור"
וידאו: עומר מירון, לע״מ. סאונד: יחזקאל קנדיל, לע״מ

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:

"אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים.

לשם כך, החלטתי למנות את האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום, ואת האלוף במילואים אליעזר מרום (צ'ייני) לראש מנהלת הצפון. אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה. 

אני מעריך מאוד את התמיכה של הנשיא ביידן והממשל האמריקני בישראל. מאז תחילת המלחמה ארה"ב נתנה לנו תמיכה ברוח ובחומר - באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה.

אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל. במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור. 

לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ, כפי שקרה כשיצאתי נגד הסכם הגרעין עם איראן, כפי שקרה וקורה כשהתנגדתי פעם אחר פעם להקמת מדינת טרור פלסטינית, וכפי שקורה עכשיו כשאני מתנגד לסיום המלחמה תוך השארת החמאס על כנו. אבל אני מוכן לספוג התקפות אישיות למען ביטחון ישראל.

כראש ממשלת ישראל, תפקידי הוא לעשות הכל כדי להבטיח שללוחמים הגיבורים שלנו יהיו מיטב אמצעי הלחימה.

לאור מה ששמעתי ביממה האחרונה, אני מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב. אבל אני מבקש להדגיש, ואמרתי זאת גם לידידינו האמריקנים - אמצעי אחד יש לנו והוא תמיד הכריע את הכף: הגבורה והנחישות של הלוחמים שלנו - ועם הנשק הזה אנחנו ננצח".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.