חיים זלצמן | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ד 23.06.2024

נכנסו תינוקות וכעת מתחתנים: שמחה בבית היתומים במוסקבה

עם תחילת חודשי הקיץ, מציינים בסיפוק רב בהנהלת בית היתומים היהודי במוסקבה, שרשרת של שמחות מרגשות, עם בואם בקשרי שידוכין של מספר גדול מבוגרי המוסד, אליו נכנסו בעודם רכים ועוללים, ובהשקעה עצומה גדלו והתפתחו ב"ה כל אחד בדרכו וכעת בהגיע עת דודים, הם זוכים להקים בתים נאמנים בישראל
נכנסו תינוקות וכעת מתחתנים: שמחה בבית היתומים במוסקבה
צילום: לוי נאזרוב

עם תחילת חודשי הקיץ, מציינים בסיפוק רב בהנהלת בית היתומים היהודי במוסקבה, שרשרת של שמחות מרגשות, עם בואם בקשרי שידוכין של מספר גדול מבוגרי המוסד, אליו נכנסו בעודם רכים ועוללים, ובהשקעה עצומה גדלו והתפתחו ב"ה כל אחד בדרכו. וכעת בהגיע עת דודים, הם זוכים להקים בתים נאמנים בישראל.

 

מוסד מפואר זה, שמאז הקמתו בידי רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, כבר זכה להוציא מאות רבות של נשמות יקרות מזולל, והעלה אותן על דרך המלך, ברוחניות כמו בגשמיות, בתוך קמפוס המוסד המתנוסס לתפארת באחת השכונות החשובות ומהווה מגדלור של תורה וחסידות לכל תושביה היהודים של האזור. 

 

ילדים אלו זוכים להשתלב במוסדות החינוך המפוארים במוסקבה, ומקבלים חינוך יהודי חסידי המלווה במטפלים מסורים, העושים הכל בכדי שהילד יצמח ויגדל כמו נער יהודי אחר. ואכן התוצאות מדברות בעד עצמם, ובמשך השנים רבים מהבוגרים אף השתלבו במערך השליחות במדינות חבר העמים, מתוך שיתוף פעולה עם מאות הרבנים ושלוחי חב"ד ברוסיה, שנציגות מטעמם הגיעו לפני מספר ימים למקום לסיור התרשמות מקרוב. 

 

מנהלו המסור של המוסד הרב מנחם מענדל גול, העומד בקשר ישיר עם כל בוגר, מלווה את השידוכים והנישואים לאורך כל הדרך, ולשם כך נעזר בתומכים וידידים הרבים, העומדים הכן לסייע לבוגרים אלו להיכנס לחופה, ומעניק להם תחושה משפחתית חמימה ותומכת. 

 

במשך חודשים אלו עם סגירת השידוך, נערכו מספר אירועים מרגשים של עריכת "לחיים" בראשות הרב הראשי, באולם המרכזי שבבניין המוסד, כאשר הרב מנחם גול ומשפחתו, יחד עם הצוות המסור, דואגים לתפאורה משמחת וכיבוד רב, ובשפע וילדי המוסד משמשים על פי רוב כבני המשפחה המורחבת. 

 

בימים אלו שוקדים בהנהלת המוסד לארגון כל החתונות שייערכו במקומות שונים בעולם, הכל על פי דת משה וישראל, ובאופן מכובד וראוי בזכות רבים שנענו לקריאה לסייע, ובהם קופת הכנסת כלה שעל ידי הגמ"ח המרכזי במדינות חבר העמים - "קרן חיה מושקא". 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.