| יום י"ג סיון ה׳תשפ״ד 19.06.2024

בהתארגנות קהילתית ובברכת הרב ביסטריצקי: נרתמים לעזרה!

בשבוע שעבר הוכתה קהילת חב"ד בצפת בתדהמה עם היוודע דבר האסון שאירע למשפחת וייא היקרה. המשפחה, המתגוררת בקריית חב"ד עלתה לארץ מקולומביה לפני כ-20 שנה וקבעה את ביתה בעיר. 
בהתארגנות קהילתית ובברכת הרב ביסטריצקי: נרתמים לעזרה!

הם הגיעו ארצה לגמרי לבדם, ללא כל מכיר ואף לא בן משפחה, ומצאו בקהילה בית חם ומעין משפחה.

בחודש שעבר חלתה אם המשפחה באופן פתאומי, ותוך זמן קצר הידרדר מצבה. ביום שבת קודש פרשת במדבר השיבה את נשמתה הטהורה לבוראה והותירה אחריה בעל ו-8 יתומים - הקטנה שבהם בגיל 4 בלבד. דוד, ידיד המשפחה מספר: "מדובר באנשים חביבים ביותר ונחבאים אל הכלים. אף אחד לרבות ידידים קרובים לא ידע עם איזה מצב כלכלי ואתגרים הם מתמודדים עד לאחרונה. גם אני עצמי הייתי בהלם כשהבנתי את גודל הקושי שבו המשפחה שרויה עוד לפני שמדברים בכלל על האסון הנורא".

מיד עם היוודע האסון התארגנו קבוצת ידידים ומכרים מתוך קהילת אנ"ש בצפת והחלו לגייס את כלל החברים מכל הקהילות ובתי הכנסת בעיר לעזרה למשפחה. "החלטנו לפנות לכל מי שאנחנו מכירים גם בעיר וגם מחוצה לה, כולל קרובים ורחוקים, חברים מכל מעגל שהוא ואפילו מחו"ל. הבנו שלמעשה במצב כזה אנחנו המשפחה שלהם והם זקוקים לנו פעמיים - גם כי להם עצמם אין משפחה וגם כי אין כל כך מי שמכיר אותם מחוץ לקריית חב"ד צפת. אז אנחנו נדאג שכולם יהיו חלק!"

הקמפיין מאורגן באדיבות קופת כולל חב"ד צפת שנרתמה כבר באותו היום לטפל בכל הצדדים הטכניים. הרב יורם מעודה מנכ"ל כולל חב"ד צפת מצרף אף הוא קריאה נרגשת: "הפעם באמת מדובר במשהו שנוגע לכל אחד ואחד מאנ"ש כי אלה אחינו עצמנו ובשרנו. אם כל אחד ואחד יקח על עצמו הוראת קבע אפילו בסכום נמוך ושווה לכל נפש, נוכל יחד להרים אותם ולקיים 'כי ימוך אחיך ומטה ידו והחזקת בו... וחי עמך'".

ידיד המשפחה אף נרתם ותרם לטובת העניין דולר שניתן מידו הק' של הרבי, שיוגרל בין כל התורמים 180₪ ומעלה, וכן מטבע שניתן מידו הק' של הרבי שיוגרל בין כלל החותמים על הו"ק למען המשפחה היקרה למשך 36 חודשים. "זהו בבחינת כל אשר לאיש יתן בעד נפשו, ולעזור לאחינו זה דבר שללא ספק בנפשנו!"

לתרומה למשפחה היכנסו עכשיו >>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.