צבי סופר | יום ו' סיון ה׳תשפ״ד 12.06.2024

לבנון: חוסל מחבל בכיר מאוד שהוביל התקיפות נגד ישראל

בכיר חיזבאללה, סאמי טאלב עבדאללה, חוסל הלילה בפעילות של חיל האוויר, לצידו נהרגו עוד כמה טרוריסטים בכירים | המחבל הבכיר הוביל ותכנן את התקיפות מדרום-מזרח לבנון לעבר שטח ישראל במהלך המלחמה, ירי הרקטות והכטב"מים ובעבר היה אחראי לסדרת תקיפות נפשעות נגד ישראל
לבנון: חוסל מחבל בכיר מאוד שהוביל התקיפות נגד ישראל

צה”ל אישר היום (רביעי) כי בכיר חיזבאללה, סאמי טאלב עבדאללה, חוסל הלילה בפעילות של חיל האוויר. זהו המפקד הבכיר ביותר בארגון הטרור שחוסל מתחילת המלחמה.

טאלב, בן 55, נחשב לאחד הפעילים המרכזיים בחיזבאללה. הוא נכנס לתפקידו הנוכחי כאחראי על יחידת נאצר ב-2016, אך קודם לכן שימש בשורת תפקידים בכירים.

לפי צה”ל, טאלב חוסל בפעולה מדויקת שכוונה למפקדה של חיזבאללה במרחב ג’וויה, ממנה ניהל הארגון את התקיפות מדרום-מזרח לבנון לעבר שטח ישראל. התקיפה בוצעה שעות לאחר שפיקד על הירי לעבר הגליל, בערב חג שבועות. יחד איתו, חוסלו שלושה מחבלים נוספים מארגון הטרור.

טאלב נחשב לאחת הדמויות המשמעותיות ביותר בחיזבאללה בשנים האחרונות, וממובילי הטמעת רקטות עתירות המשקל. הוא הוביל את ניסיון החטיפה בע׳ג’ר 2005 וניהל את אירועי הנקמה של חיזבאללה לאחר חיסול ג’יהאד מורנייה ב-2015, כולל ירי הנ”ט על שיירה של גבעתי, ממנו נהרגו שני חיילי גבעתי.

במלחמת לבנון השנייה היה מח”ט גזרת בינת ג’ביל, וניהל את הלחימה והקרבות שם מול כוחות גולני. הוא הוביל את הפיגועים ההתקפיים של יחידת נאצר במהלך חודשי המלחמה האחרונים – הירי לקריית שמונה, אצבע הגליל ויישובי רמת הגולן במהלך כל המלחמה, כולל השריפות ברכס רמים.


בהלווייתו של טאלב, נשא ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, האשם ספי א-דין, נאום שבו איים על ישראל בהגברת הפעילות נגדה: “אם המסר של האויב היה לערער את נחישותנו בתמיכה בעזה, אז עליו לדעת שתגובתנו המוחלטת והבלתי נמנעת היא שנגביר את פעולותינו בעוצמה, בכוח, בכמות ובאיכות, האויב יראה מי הם האחים והבנים של אבו טאלב”.

גם בעיתון אל-אח’באר המקורב לארגון התייחסו לחיסול ואיימו בהסלמה: “האויב הנחית מכה קשה על חיזבאללה במבצע ביטחוני-צבאי שכוון לאחד המפקדים הבולטים בעימות הנוכחי, כשהיה מלווה בלוחמים נוספים בעת תקיפת כטב”מים ישראלים על בית בכפר ג’ויא. החיסול נחשב להסלמה מסוכנת מצד האויב שפותחת פתח לניהול שונה של העימות”.

בתגובה לחיסול שוגרו מאות רקטות לעבר יישובי הצפון. אזעקות הופעלו בגליל העליון, התחתון, אזור הכנרת וצפת. עד כה לא ידוע על נפילות או נפגעים. במשטרה עדכנו על כמה דיווחים על נפילות בשטחים פתוחים.

בצה”ל אומרים כי העריכו לפני החיסול שיהיה ירי נרחב לצפון, ונערכים גם כעת להמשך הירי של חיזבאללה – אך עם זאת לא מעריכים שנראה הרחבה של טווחי הירי לחיפה או למרכז הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב הערכת מצב ביטחונית לאור ההתפתחויות בצפון – ואחרי שיא של 200 שיגורים לאורך היום.

מלשכת נתניהו נמסר כי הערכת המצב תעסוק גם ב”תשובתו השלילית של חמאס בנושא שחרור החטופים”.

מוקדם יותר עדכן דובר צה”ל כי לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב של חיל האוויר יירטו במרחב החרמון שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. כתוצאה מנפילת שברי יירוט, פרצה שריפה באזור.

עוד נמסר כי במהלך האירוע שוגר לעבר המטרות מיירט נוסף שהתפוצץ באוויר באזור צפת. כתוצאה מנפילת שברי מיירט, פרצה שריפה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.