. | יום ה' סיון ה׳תשפ״ד 11.06.2024

ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו מפיצוץ מטען ברפיח

ארבעה לוחמים מחטיבת גבעתי נהרגו אתמול (שני) בפיצוץ מטען שהוביל לקריסת מבנה ברפיח | רס”ן טל פשבילסקי (שאולוב) הי”ד בן 24, מגדרה, סמ”ר איתן קרלסברון הי”ד , בן 20, ממודיעין, סמל אלמוג שלום הי”ד, בן 19, מקיבוץ חמדיה, סמל יאיר לוין הי”ד, בן 19, מגבעת הראל | באירוע בו נפלו הארבעה נפצעו באורח קשה קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים. לוחם נוסף נפצע באורח בינוני
ארבעה לוחמי צה
צילום: דו"צ

ארבעה לוחמים מפלוגת ההכשרה של חטיבת גבעתי נהרגו אתמול (שני) בפיצוץ מטען שהוביל לקריסת מבנה ברפיח.

ההרוגים הם: רס”ן טל פשבילסקי (שאולוב) הי”ד בן 24, מגדרה, מפקד פלוגה בהכשרה בסיירת גבעתי. הוא יובא למנוחות בשעה 11:30 בבית העלמין בגדרה.

סמ”ר איתן קרלסברון הי”ד , בן 20, ממודיעין, לוחם בסיירת גבעתי. הלוויתו תיערך בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בעירו.

סמל אלמוג שלום הי”ד, בן 19, מקיבוץ חמדיה, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי. הוא ייטמן בשעה 11:30 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.


סמל יאיר לוין הי”ד, בן 19, מגבעת הראל, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי. הלוויתו תתקיים בשעה 11:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרני שומרון. לוין  הוא נכדו של ח”כ לשעבר משה פייגלין.

באירוע בו נפלו הארבעה נפצעו באורח קשה קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים בהכשרה בסיירת גבעתי. כמו כן, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני.

הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית רפואה ומשפחותיהם עודכנו.

פרטי התקרית שבה נפלו 4 לוחמי סיירת גבעתי ברפיח:

כוח ההכשרות של סיירת גבעתי, השתתף בהתקפה משולבת דו-חטיבתית (של גבעתי והנח״ל) על שכונת שאבורה ברפיח. זו השכונה ממנה חולצו בחודש פברואר שני החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר.

בסביבות השעה 13:00 הכוח הגיע לבניין בן 3 קומות, שתוכנן להיכנס אליו במסגרת ההתקפה כדי לטהר אותו. לפני הכניסה למבנה, הכוח זרק פנימה ‘מטען טלטול נפח’ – זה אמצעי צה״לי שאמור להפעיל מלכודים בתוך מבנים, אם יש כאלה.

מאחר שלא הופעל אף מטען, הכוח סבר שהמבנה לא ממולכד – ונכנס פנימה.

זמן קצר לאחר הכניסה, המבנה התפוצץ – וחלקו קרס על הלוחמים. שניים מהלוחמים נהרגו במקום, ובשל קריסת הבניין החל תהליך מורכב של חילוץ לכודים מתוך ההריסות. כוחות חטיבת החילוץ של פיקוד העורף הוקפצו למקום, הצליחו לחלץ לוחם אחד שנלכד כשהוא בחיים, והוא פונה במצב קשה לבית רפואה.

בהמשך חולצו מהמקום שני לוחמים נוספים כשהם ללא רוח חיים. כלל הפצועים פונו מהמקום במסוקים, שלראשונה נחתו בסמוך לציר פילדלפי לחילוץ.

לאחר התקרית, בסריקות במבנה הממולכד – הכוח גילה פיר מנהרה תת קרקעי עם מדרגות, ובהמשך חקירה מודיעינית מבינים שמדובר בבית של מחבל מרכזי בחמאס, שהיה מעורב בחטיפתו של גלעד שליט.

סמל יאיר לוין הי”ד

 

ביישוב גבעת הראל ספדו ללוין: “בצער ובכאב גדול אנו מודיעים על נפילתו של בן הישוב יאיר לוין, בנה של נעמה דרור ואח לאלרואי ואיתן. בית משפחת גבעת הראל מחבק את משפחת דרור ועומד לצידה. פרטים על מועד ההלוויה וסידורי השבעה ימסרו בהמשך”.

סמ”ר איתן קרלסברון הי”ד

סמ”ר איתן קרלסברון הי”ד, לוחם בסיירת גבעתי, בוגר תיכון מכבים-רעות, הניח אחריו הורים ושלוש אחיות.

ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, כתב על בן העיר, לוחם בסיירת גבעתי: “אנו מתעוררים הבוקר לבשורה קשה מאוד על נפילתו של תושב העיר שנפל אתמול במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. אני משתתף מעומק הלב בצערה הכבד של משפחת קרלסברון. יהי זכרו של איתן ברוך”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.