מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשפ״ד 11.06.2024

הפיצו מנוע החיפוש של צעירי חב"ד למנייני עשרת הדברות

מאות יעדים, תורה אחת: יוזמה יצירתית של צעירי חב"ד לחג השבועות תאפשר לישראלים שלא מכירים מניין תפילה באזור מגוריהם, לאתר בקליק את מניין עשרת הדברות הקרוב אליהם, באמצעות מפה ארצית מתעדכנת | מאות מניינים כבר עודכנו | מה שנשאר לכם, אנ"ש, זה להפיץ את מנוע החיפוש לכלל המקורבים והידידים שלכם | כך זה נראה
הפיצו מנוע החיפוש של צעירי חב

על Gett שבועות שמעתם? יוזמה יצירתית של צעירי חב"ד לקראת חג השבועות, מאפשרת בקליק, לאתר את מניין קריאת עשרת הדברות הקרוב ביותר לביתכם. 

היוזמה של צעירי חב"ד, פותחה במיוחד לאלה שלא מכירים מניין תפילה הסמוך לאיזור מגוריהם ומעוניינים לשמוע את עשרת הדברות.

חלק ממנייני קריאת עשרת הדברות נערכים בבתי כנסת וחלק במקומות ציבורים שהוכנו מבעוד מועד עבור הקריאה - על ידי שלוחי הרבי. 

עד כה עודכנו במנוע החיפוש הדיגיטלי קרוב ל-300 מנייני קריאת עשרת הדברות שמארגנים השלוחים ובשעות הקרובות צפוי מנוע החיפוש להתעדכן בעוד מאות יעדים נוספים. לצפייה במנוע החיפוש של מנייני עשרת הדברות: לחצו כאן>>>

לקראת חג השבועות, הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, לצד רבנים נוספים, יצאו בקריאות עידוד מיוחדות לציבור, לבוא עם ילדיהם בחג השבועות לבית הכנסת, לשמוע את עשרת הדברות.

"הנני קורא בזאת אל כל אחינו בית ישראל די בכל אתר ואתר", כתב הרב יוסף, "שנתכנס כולנו שוב, 'כאיש אחד בלב אחד' (כמובן בהפרדה מלאה עפ"י כללי ההלכה), יחד עם ילדי ישראל שהם הערבים למתן תורה, ובכח תפילתם להשבית אויב ומתנקם, בכל בכל הבתי כנסיות בכל פזורות תבל, ביום המסוגל יום מתן תורה, וכפי שתיקן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, ונעורר רחמי שמים ע"י אחדותנו בתפלה להשי"ת בעת פתיחת ההיכל וקריאת עשרת הדברות. 

הרב לאו, כתב באיגרת לציבור כי "ערב חג השבועות - חג מתן תורה, אני מצטרף לקריאתו של כ"ק הרבי מליובאוויטש זיע"א לקהל הציבור לבוא עם צעירי הצאן לבתי הכנסת על מנת לשמוע ברוב עם את קריאת התורה בה יקראו גם את עשרת הדברות. בכך נחזק אמונתם ונטמיע בהם את יסודות האמונה היהודית".

ראש ישיבת כסא רחמים, הרב מאיר מאזוז, עודד אף הוא את היוזמה והציע להביא את הילדים בשעה מאוחרת יותר, ולא במניינים הראשונים, שכן הילדים עייפים. "יבוא הילד, ישמע ויזכור שלפני שלושת אלפים שנה נשמתו עמדה בהר סיני ושמעה 'אנכי השם אלוקיך'. וכך לא יסורו מדרכי התורה". 

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כתב כי "חובה קדושה, מצווה קדושה, וזכות קדושה לכל הורה להביא את הילדים שלו לשמוע את עשרת הדיברות. אפילו ילדים קטנים, כל עוד הילדים לא מפריעים. הנשמ מקשיבה". 

רב העיר מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן, כתב בין היתר: "הורים יקרים, אתם רוצים נחת מהילדים? אתם רוצים ברכה מהילדים? - הביאו אותם! כל ילד יהודי הוא טהור. בואו נשמח את בורא כל העולמות, האבא שלנו, נביא לו את הילדים, והם יהיו בעשרת הדברות. לאחר מכן נאמר 'נעשה ונשמע'".

במהלך הימים האחרונים, מפרסמים גדולי ישראל מכתבים מיוחדים לציבור להביא את הילדים והילדות, ואפילו התינוקות, לשמיעת עשרת הדיברות בבית הכנסת בחג השבועות. 

כדי לעודד את היוזמה, צעירי חב"ד העניקו לגבאים שקיות ממתקים ופרסים, לחלוקה לילדים, שיבואו עם הוריהם לבית הכנסת בחג.

בנוסף, לצד קריאת התורה בבתי הכנסת, מארגנים למעלה מאלף בתי חב"ד בכל רחבי הארץ מנייני קריאה מיוחדים, בשעות נוחות יותר לילדים, שאליהם יוכלו הילדים לבוא ולהקשיב לקריאת עשרת הדיברות. בערים רבות מארגנים את תפילת החג סמוך לפארק משחקים, ומזמינים את ההורים והילדים לבוא לקריאת התורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.