מערכת COL | יום ד' סיון ה׳תשפ״ד 10.06.2024

בשורה בכרמיאל: מקווה ראשון בשיטת חב"ד לקראת פתיחה

תנופת הטהרה החובקת את הארץ מגיעה גם לכרמיאל: שלוש שנים אחרי היציאה לדרך, בעיר הצפונית מוכן המקווה הראשון בשיטת בור על גבי בור לפתיחה | בימים האחרונים מולא בור הטבילה בימי גשמים, בפיקוח "מרכז מקוואות חב"ד" שליווה את תהליך הבנייה מתחילתו ועד סופו | השליח הרב ריבקין: "זה יום בשורה"
בשורה בכרמיאל: מקווה ראשון בשיטת חב
התרגשות. מילוי בור המקווה

הטילים של חיזבאללה והמצב הביטחוני הקשה באזור - לא עוצרים את תנופת הטהרה: בעיר הצפונית כרמיאל, לא הרחק מצפת, שררה בימים האחרונים התרגשות גדולה, כאשר לראשונה מולאו מי גשמים במקווה החדש הנבנה במקום.

הרב חיים אליהו גלוכובסקי, הרב והמפקח הראשי של 'מרכז מקוואות חב"ד', שמלווה בשלוש השנים האחרונות את הקמת המקווה בכל שלביו, ועמו הרב ישראל קוט, המפקח והרב מטעם 'המרכז' באזור הצפון, עמדו לא הרחק מבור הטבילה ופיקחו מקרוב על מילוי מי הגשמים.

קשה היה להחמיץ את ההתרגשות ואת השמחה שנשבה ברקע. למרות שזהו לא המקווה הראשון ש'מרכז מקוואות חב"ד' מלווה מקרוב, בכל פעם מחדש ההתרגשות קיימת בקרב חבריו. ובמיוחד במקום כמו כרמיאל. 

מדובר במקווה בשיטת חב"ד, בור על גבי בור, שלראשונה נבנה בכרמיאל, ביוזמת השליח במקום הרב יוסף ריבקין. ובפיקוחו ועידודו של רב העיר, הרב צבי מרגליות. כעת אחרי שנים רבות יהיה לתושבי העיר מקווה טהרה, גם בשיטת חב"ד המהודרת.

זוהי בשורה של ממש לעיר ולתושביה. המקווה נבנה ברוב פאר והדר. מילוי מי הגשמים מכשירים את המקווה לפתיחתו. הפתיחה צפויה להיות בקרוב.

השלוחים מודים לסגן ראש העיר, הרב פנחס סירוקה, ולראש המועצה הדתית בכרמיאל הרב נתנאל אלפלס, אשר השקיעו מזמנם ועשו מאמצים רבים למען תושבי העיר.

את בניית המקווה תכנן האדריכל החב"די הוותיק והמומחה הרב שמואל לוין.

"כרמיאל מתהדרת כעת, אחרי שנים ארוכות של תכנון ועשייה, במקווה טהרה מהודר מכל הבחינות, בשיטת חב"ד", אומר הרב ריבקין. "זה כמעט הרגע שבו אנו מברכים על המוגמר. תודתנו ל'מרכז מקוואות חב"ד' על הליווי הצמוד לכל אורך הדרך, בעצה ובמעש, בפיקוח ובהדרכה, שאפשרו להגיע לרגעים המרגשים הללו, ולסגן ראש העיר וראש המועצה הדתית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.