מנדי ברגר | יום ד' סיון ה׳תשפ״ד 10.06.2024

חב"ד מאפריקה ומצרפת חברו ויצרו מערכת כשרות עולמית

מערך כשרות חדש יצא לדרך משותפת חדשה לטובת השלוחים וכלל היהודים באפריקה וגם ליצוא לקהילות יהודיות בעולם • מאחורי היוזמה עומדים הרב שלמה בן טולילא רבה הראשי של קונגו ושליח הראשי למדינות מרכז אפריקה והרה"ג הרב יעקב חביב אב"ד איחוד הרבנים בצרפת 
חב

איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה בראשות הרב שלמה בן טולילא רבה הראשי של קונגו ושליח הראשי למדינות מרכז אפריקה, פועל בשליחות הרבי מזה 32 שנה, ובמהלך השנים חולל מהפכת יהדות וחסידות במרכז אפריקה יחד עם 13 שלוחים המופקדים כל אחד על מדינה, אך כולם פועלים גם במדינות שכנות וביחד הפעילות מקיפה 25 מדינות במרחב שבין אתיופיה במזרח אפריקה לחוף השנהב שבמערב היבשת. 

הכשרות במדינות אלו, הוא נושא חשוב וחיוני לא רק ליהודים המקומיים והתיירים הבאים לטייל במדינות אפריקה, אלא גם ליצוא מאפריקה לקהילות יהודיות ברחבי תבל.

בית הדין איחוד הרבנים צרפת בראשות האב"ד הרה"ג הרב יעקב חביב אשר עוזר ומסייע לכלל השלוחים במדינות אפריקה בכל נושא דת ויהדות זה כמה שנים מכיר את הנושא מקרוב ועם הזמן עלה הצורך לשיתוף פעולה בין איגוד קהילות אפריקה בראשות הרב בן טולילא, ובד"ץ איחוד הרבנים צרפת בראשות הרב חביב.

המערך המשותף נבנה במשך תקופה ארוכה, והשבוע בפגישת הרבנים חביב ובן טולילא במדינת חוף השנהב מקום השליחות של הרב ירחמיאל בנסעייד חתן הרב בן טולילא אשר גם לו יש חלק בבניית שיתוף הפעולה בין אפריקה לצרפת.

מערך הכשרות החדש יצא לדרך משותפת חדשה ובעז"ה מוצלחת לטובת השלוחים, וכלל היהודים באפריקה וגם ליצוא לקהילות יהודיות בעולם. פעילות הכשרות המשותפת תפעל במדינות רבות באפריקה, ותכלול ניהול משחטות, ביקורים ברפתות ומפעלים המייצרים ומייצאים דגים, קפה, קקאו, פירות יבשים ועוד ועוד. 

הבשורה הטובה: כבר בימים הקרובים, יהיה ניתן להשיג מוצרים הנושאים את הכשרות המהודרת והמשותפת - בד"ץ איחוד הרבנים ואיגוד רבני אפריקה.

הרב חביב והרב בן טולילא מציינים, כי המוצרים כשרים למהדרין מן המהדרין, וכל שליח, חסיד וכל יהודי ירא שמים, יכול לרכוש מוצרים אלו, ויאכלו ענוים וישבעו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.