צבי סופר | יום ג' סיון ה׳תשפ״ד 09.06.2024

80 שנה לפלישה לנורמנדי: השלוחים בפריצה מסוג חדש

במדינת צרפת ולאורך חופי נורמנדי, נערכו היום טקסים ממלכתיים, לזכר הגיבורים שמסרו את נפשם ב-D-DAY - הפלישה ההיסטורית של בעלות הברית בחוף נורמנדי, במלחמה נגד הנאצים | שלוחי הרבי בעיר קון, הרב מוטי וזוגתו מרת זלטא לוין,  מארחים את התיירות היהודית העניפה שמגיעה למקום | בטקס מיוחד, הוקראו כל שמות הנופלים, ברובם צעירים יהודיים שעוד לא זכו להקים משפחה, ואמירת קדיש מרגשת עבור כ-22 יהודים בבית הקברות הבריטי, 36 יהודים בבית הקברות הקנדי, ו-150 יהודים בבית הקברות האמריקאי | הבשורה הגדולה: שלוחי הרבי חתמו בשעה טובה חוזה לרכישת שטח רחב ידים, עליו יוקם בנין אדיר ממדים, שיהווה מגדלור של אור וחום יהודי
80 שנה לפלישה לנורמנדי: השלוחים בפריצה מסוג חדש

העולם מציין 80 שנה לזכר "הפלישה לנורמנדי" – השלוחים מבשרים על פריצה יהודית מסוג חדש.

הפלישה לנורמנדי, שם קוד "מבצע אוברלורד" היתה הפלישה הגדולה של כוחות בעלות הברית, בחופי נורמנדי של צרפת הכבושה, שהתרחשה בשישי ביוני 1944, בדיוק היום לפני שמונים שנה, במסגרת החזית המערבית במלחמת העולם השניה. ביומו הראשון של הפלישה נחתו כ-156,000 חיילים של בעלות הברית מהים ומהאוויר על אדמת נורמנדי, בסיוע כ-12,000 כלי טיס, וכ-6,939 כלי שיט. 

היה זה מבצע הנחיתה הימי הגדול בהיסטוריה, עשרות אלפי חיילים מהצבאות החזקים בעולם, נחתו כאן במבצע ההיסטורי שמטרתו היתה "לשחרר את אירופה" מהכיבוש הנאצי ומשתפי הפעולה שלהם ימ"ש. הפלישה לחופי נורמנדי, שלוותה בהרוגים רבים ובקרבנות בנפש, היתה תחילת הסוף של הרוע הנאצי ושחרור מדינות אירופה מהמלחמה הנוראה במרכזה השואה האיומה שהומטה על העם היהודי.

פלישה זו סימנה את ראשית הקץ של גרמניה הנאצית, והשואה האיומה בה נרצחו למעלה משישה מיליון יהודים ה' יקום דמם.

ברחבי העולם, ובמיוחד במדינת צרפת, ולאורך חופי נורמנדי, נערכו היום טקסים ממלכתיים, לזכר הגיבורים שמסרו את נפשם ב-D-DAY בהם חיילים יהודיים רבים, מצבאות ארצות הברית ובריטניה, קנדה אוסטרליה, ועוד. 

בשטח הפלישה קיימים מספר בתי קברות צבאיים, אתרי הנצחה, מוזיאונים, וידיהם של השלוחים במקום מלאות עבודה. שלוחי הרבי, הרב מוטי וזוגתו מרת זלטא שיחיו לוין, מנהלים את בית חב"ד ומוסדות חב"ד בעיר קון, אחת הערים החשובות והמרכזיות בחבל נורמנדי, מקיימים קשרים הדוקים עם הרשויות העירוניות, ועם מנהלי אתרי ההנצחה, ומארחים את התיירות היהודית העניפה שמגיעה למקום במשך כל ימות השנה. 

בטקס מיוחד, הוקראו כל שמות הנופלים, ברובם צעירים יהודיים שעוד לא זכו להקים משפחה, ובסיום אמירת קדיש מרגשת. ישנם כ-22 יהודים בבית הקברות הבריטי, 36 יהודים בבית הקברות הקנדי, ו-150 יהודים בבית הקברות האמריקאי.

לפני כעשור, בעת שהשלוחים הגיעו למקום, ולציון שבעים שנה לפלישה, החלה כתיבת ספר תורה מיוחד שינציח את זכרם של כל החללים היהודיים שנפלו בחבל ארץ זה. בכל פעם שמגיעה קבוצה של תיירים, סיורים מאורגנים של קהילות יהודיות, קרובי משפחה של הנופלים, משלחות נוער מבתי ספר יהודיים מכל רחבי צרפת וכדומה, הם מתכבדים בכתיבת אותיות בספר תורה ייחודי זה.

התיירים היהודים, שברובם הגדול רחוקים מחיי תורה ומצוות מלאים, נעתרים בשמחה להפשיל שרוול ולהניח תפילין לעילוי נשמתם של החיילים הגיבורים הי"ד, וכן הנשים מקבלות על עצמן להדליק נרות שבת קודש.

המוזיאונים הרבים שפזורים באיזור ומושכים אליהם מיליוני תיירים מרחבי העולם, כמעט ולא מספרים את הטרגדיה של העם היהודי, וגם לא את גבורתם של אלפי החיילים היהודים שנקבצו ובאו לסייע במלאכה ולהציל את אחיהם ביבשת אירופה. השלוחים של הרבי, פיתחו תוכנית חינוכית של הנצחה עם מוטיבים יהודיים, במהלכה נחשף המבקר להשתשלות האירועים של ה-D-DAY מנקודת מבטו של חייל יהודי שנטל חלק בפלישה.

בין המבקרים הרבים שהגיעו, התגלה לפתע מדריך טיולים ותיק, שחשב עד היום שהוא רק חצי יהודי, אבל לאחר שהתברר שאמו יהודיה כשרה, נערך לו מיד טקס בר מצוה מרגש, עם הנחת תפילין של 'קרקפתא', בגיל חמישים ושלוש!
בני נוער שמגיעים למקום, יכולים לקבל חבילה מיוחדת הכוללת טיולי ג'יפים, כניסה לבונקרים של הצבא הגרמני, למטוסים של בעלות הברית, ועוד. וכמובן רגע השיא, השתתפות בכתיבת ספר התורה שמנציח את זכרם של החיילים היהודיים.

הבשורה הגדולה, לרגל ציון 80 שנה, היא הידיעה על כך ששלוחי הרבי חתמו בשעה טובה חוזה לרכישת שטח רחב ידים, עליו יוקם בנין אדיר ממדים, שיהווה מגדלור של אור וחום יהודי, נצח ישראל לא ישקר, שיכלול בית חב"ד, מרכז מבקרים, מועדון פעילות לנוער ולמבוגרים, מקוה טהרה ראשון בחבל ארץ זה, מרכול של מזון כשר, גני ילדים ופעוטון יום, אולם שמחות ואירועים, וגם חדרי אירוח לשהיה קצרה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.